3877
Sök

Bas låter konstigt, och en sida av midbas sprakar..

-
47 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Ja, nu är det såhär att jag byggde ett system i min bil bestående av Kenwood KDC-BT60u, Hertz ESK165 kit i fram, Hertz ECX165 koaxialer i bak. Denna del drivs av ett Hertz HE4 steg.

Utöver detta så hade jag även en MDS Dynamic DS1214 bas inkopplad på ett MDS Torque T5 steg.

Problemen jag har är att allting funkade jättebra, tills en dag då basen började låta bottenlös och burkig, nästan som att den inte satt i nån låda..

Ett tag efter att jag gett upp om att få basen o funka bra utan att gå igenom alla sladdar genom hela bilen så börjar ena sidan på bilen att spraka, vänstersidan. Först sprakade det bara när jag körde över gupp eller liknande så det är ju säkert nåt glapp nånstans, men nu sprakar det hela tiden så nu kan jag inte lyssna överhuvudtaget på musik när jag kör bil.

Så är det någon som har en snabb idé på vad som kan vara problemet? Både basen o de andra.. 

Tack på förhand, smile

Nuvarande signatur.

630 Inlägg
20 juni 2011
En vild gissning, men det kan vara Jorden?

-
47 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
Kan jorden spöka å göra så att det sprakar o har sig asså? jordkablarna är det iallafall inget fel på, de är lika tjocka som + hela och fräscha. Men det är väl en sak jag kan kolla upp om det sitter på ett bra ställe iofs..

Nuvarande signatur.

630 Inlägg
21 juni 2011
Ja, du har väl jordningen på nåe plåtrent ställe?  men det kan vara värt att kolla över jordningen smile

Sök