Få bak torkare att stå rakt upp men endå fungera, Volvo 945

and3rzzon Med Lem
21 juni 2011 · 55 Inlägg

Tja!

Som rubriken lyder så undrar ja om de finns något sätt att få torkaren på bakrutan att stå rakt upp men fortfarande fungera å veva utan att torka hela bagageluckan? smile

Tack på förhand!

Hörs man inte så syns man inte, syns man inte finns man inte!
ronkinpeace
21 juni 2011 · 150 Inlägg

lika bra att den inte fungerer då det blir massa fula revor i rutan när den går fram å tillbaka:)

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE
KHRacing
21 juni 2011 ·

korta armen & flytta den på motorn - enkelt

Ekblom_ Black Smoke Racer
21 juni 2011 · 73 Inlägg

det är bara och flytta staget på motorn, inget krångligt med det...

KHRacing
21 juni 2011 ·

Ekblom_ skrev:
det är bara och flytta staget på motorn, inget krångligt med det...

Flyttar han bara staget så tar den fortfarande hela bakrutan cool  staget måste antingen kortas eller förlängas för att ta mindre svep big_smile

Ekblom_ Black Smoke Racer
21 juni 2011 · 73 Inlägg

KHRacing skrev:

Ekblom_ skrev:
det är bara och flytta staget på motorn, inget krångligt med det...

Flyttar han bara staget så tar den fortfarande hela bakrutan cool  staget måste antingen kortas eller förlängas för att ta mindre svep big_smile

ja tror han vill torka hela bakrutan men inte hela luckan, flyttar du bara torkararmen så torkar du ju halva rutan å halva skuffluckan, flyttar du staget torkar du hela rutan och inget mer;)

KHRacing
21 juni 2011 ·

Ekblom_ skrev:

KHRacing skrev:

Ekblom_ skrev:
det är bara och flytta staget på motorn, inget krångligt med det...

Flyttar han bara staget så tar den fortfarande hela bakrutan cool  staget måste antingen kortas eller förlängas för att ta mindre svep big_smile

ja tror han vill torka hela bakrutan men inte hela luckan, flyttar du bara torkararmen så torkar du ju halva rutan å halva skuffluckan, flyttar du staget torkar du hela rutan och inget mer;)

han får vara mera tydlig asså  !!!! tongue

Ekblom_ Black Smoke Racer
21 juni 2011 · 73 Inlägg

KHRacing skrev:

Ekblom_ skrev:

KHRacing skrev:

Flyttar han bara staget så tar den fortfarande hela bakrutan cool  staget måste antingen kortas eller förlängas för att ta mindre svep big_smile

ja tror han vill torka hela bakrutan men inte hela luckan, flyttar du bara torkararmen så torkar du ju halva rutan å halva skuffluckan, flyttar du staget torkar du hela rutan och inget mer;)

han får vara mera tydlig asså  !!!! tongue

japp tongue

and3rzzon Med Lem
21 juni 2011 · 55 Inlägg

Börjar då med att be om ursäkt om jag har varit otydlig! smile

Sen tackar ja för svaren! Får kolla på dedär med att flytta staget då! Vill som sagt att den bara ska torka rutan och inte ner på själva plåten som de blir om man bara flyttar armen på splinesen (stavning?)

Hörs man inte så syns man inte, syns man inte finns man inte!
Ekblom_ Black Smoke Racer
21 juni 2011 · 73 Inlägg

and3rzzon skrev:
Börjar då med att be om ursäkt om jag har varit otydlig! smile

Sen tackar ja för svaren! Får kolla på dedär med att flytta staget då! Vill som sagt att den bara ska torka rutan och inte ner på själva plåten som de blir om man bara flyttar armen på splinesen (stavning?)

de enda du behöver göra å å flytta armen på motorn så torkarn står rakt upp, då torkar den bara rutan å inget annat,

and3rzzon Med Lem
22 juni 2011 · 55 Inlägg

Sitter i bilen å pillar med detta nu, tackar änna en gång för svaren! smile

Hörs man inte så syns man inte, syns man inte finns man inte!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang