1893
Sök

Urkopplat larm SAAB 900.

17 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
Förra ägaren till min SAAB 900 SE -96 har på nåt sätt kopplat ur larmet på den för han trodde att larm dosan i nyckelringen va kass, men smartot hade bara satt i fel sorts batterier:/ så nu funkar dosan som den ska men larmsystemet e urkopplat o jag vet inte hur dom gjort. Någon som har ett förslag?? Själva larmboxen sitter där den ska så förmodligen är det nån kabel som han har skruvat av nånstans.

1 327 Inlägg
22 juni 2011
CJnilsson skrev:
Förra ägaren till min SAAB 900 SE -96 har på nåt sätt kopplat ur larmet på den för han trodde att larm dosan i nyckelringen va kass, men smartot hade bara satt i fel sorts batterier:/ så nu funkar dosan som den ska men larmsystemet e urkopplat o jag vet inte hur dom gjort. Någon som har ett förslag?? Själva larmboxen sitter där den ska så förmodligen är det nån kabel som han har skruvat av nånstans.

Att ringa och fråga den tidigare ägaren är nog det bästa.

17 Inlägg
22 juni 2011
Trådstartare
Det tror jag inte, han verkade inte kunna ett dugg angående bilar för allt han sa om bilen o allt som hade gjorts på bilen under den tiden han hade haft den var helt fel. Antagligen e det inte han personligen som kopplat ur larmet. Dessutom så pekade han på en sladd när jag köpte bilen o sa att det var den som gick till larmet, men nu har jag upptäckt att det e en sladd som inte hör till bilen utan den har varit till någon sorts extra grej tex: extra lampor o inte har ett dugg med larmet att göra hmm men sista utvägen blir väl att kanske slå en signal till honom.

Sök