Var får man tag i träimitation, självhäftande?

Asparagus
26 juni 2011 · 40 Inlägg

Då även originalträpanelerna till Volvo 940 är plast så tänkte jag spara sisådär en sjättedel av priset genom att prova foliera med träimitation på rulle, men jag har inte hittat något ställe som säljer det? Vissa stylingbutiker på internet säljer imitation men då är det kolfiber som gäller, antar att det säljer mer. Var går det att få tag i träimitation?

SoL Eigenbrötler
26 juni 2011 · 1 237 Inlägg

färgaffären

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Asparagus
26 juni 2011 · 40 Inlägg

SoL skrev:
färgaffären

Det jag hittat där är mer ek/furuimitation och liknande och inte sån där trevlig ädelträ/valnötsrotimitation som brukar sitta i instrumentpaneler sad

OUTLAW1
26 juni 2011 ·

nu var det ju trä du ville ha men kolla här på lite kolfiber...ser verkligen riktigt bra ut *stolt*
kostar som du skriver mycket lite i jämförelse med original..
https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3754/3754-4f32dbfc55d1fed4b3f7de9a3d1e520e_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3754/3754-11d001841b031542139c562870f519f7_tn.jpg https://www1.garaget.org/gallery/images/4/3754/3754-a23a94094e6c397712c329d6ae16a1d9_tn.jpg
ha en bra dag..

SoL Eigenbrötler
26 juni 2011 · 1 237 Inlägg

Asparagus skrev:

SoL skrev:
färgaffären

Det jag hittat där är mer ek/furuimitation och liknande och inte sån där trevlig ädelträ/valnötsrotimitation som brukar sitta i instrumentpaneler sad

de kan alltid ta hem en rulle åt dig, på "min" färgaffär var det likadant, fanns bara två tre sorter men jag beställde mahogny till mitt PS3.

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Asparagus
26 juni 2011 · 40 Inlägg

OUTLAW1 skrev:
nu var det ju trä du ville ha men kolla här på lite kolfiber...ser verkligen riktigt bra ut *stolt*
kostar som du skriver mycket lite i jämförelse med original..

Ser mycket bra ut, men jag är ute efter mer originalstuk på 940:n och det var ju trä som fanns original ;P

SoL skrev:
de kan alltid ta hem en rulle åt dig, på "min" färgaffär var det likadant, fanns bara två tre sorter men jag beställde mahogny till mitt PS3.

Har kikat på internet på olika hobbyaffärer men det är ju mer, hur ska man säga, vanlig rak ådring på det och inte mönstret från valnötsrot som brukar vara:

http://www.bibliocad.com/library/image/00010000/2000/clear-walnut-root_12229.jpg

beckstroem
26 juni 2011 · 871 Inlägg

finns ju en sida (hallsjostyling kanske?) som säljer klister lappar med trä imitation färdiskuret till 940..

Asparagus
26 juni 2011 · 40 Inlägg

beckstroem skrev:
finns ju en sida (hallsjostyling kanske?) som säljer klister lappar med trä imitation färdiskuret till 940..

Har sett nåt liknande i mitt frenetiska googlande men då kostade det verkligen multum, ville ju ha ett billigt alternativ till originalpaneler från tradera wink

Vita_Vargen
26 juni 2011 · 1 281 Inlägg

Asparagus skrev:

beckstroem skrev:
finns ju en sida (hallsjostyling kanske?) som säljer klister lappar med trä imitation färdiskuret till 940..

Har sett nåt liknande i mitt frenetiska googlande men då kostade det verkligen multum, ville ju ha ett billigt alternativ till originalpaneler från tradera wink

Är det bara vid sidan om ratten och askkoppen du ska ha det till så är det ju inte så farligt dyrt. Jag har sett dom gå för runt 400 som lägst.

Asparagus
26 juni 2011 · 40 Inlägg

Vita_Vargen skrev:

Asparagus skrev:

beckstroem skrev:
finns ju en sida (hallsjostyling kanske?) som säljer klister lappar med trä imitation färdiskuret till 940..

Har sett nåt liknande i mitt frenetiska googlande men då kostade det verkligen multum, ville ju ha ett billigt alternativ till originalpaneler från tradera wink

Är det bara vid sidan om ratten och askkoppen du ska ha det till så är det ju inte så farligt dyrt. Jag har sett dom gå för runt 400 som lägst.

Får hålla lite utkik på tradera då antar jag cool

Uppskattar dock ändå tips på var man kan hitta imitation på rulle... fattar inte att det ska vara så besvärligt att hitta.

Hallon1911
26 juni 2011 · 122 Inlägg

För att efterfrågan är typ noll? big_smile

Asparagus
26 juni 2011 · 40 Inlägg

Hallon1911 skrev:
För att efterfrågan är typ noll? big_smile

Får väl ge mig ut med kniven och tälja mig nå äkta träpaneler istället då big_smile

Vita_Vargen
26 juni 2011 · 1 281 Inlägg

Asparagus skrev:

Vita_Vargen skrev:

Asparagus skrev:

Har sett nåt liknande i mitt frenetiska googlande men då kostade det verkligen multum, ville ju ha ett billigt alternativ till originalpaneler från tradera wink

Är det bara vid sidan om ratten och askkoppen du ska ha det till så är det ju inte så farligt dyrt. Jag har sett dom gå för runt 400 som lägst.

Får hålla lite utkik på tradera då antar jag cool

Uppskattar dock ändå tips på var man kan hitta imitation på rulle... fattar inte att det ska vara så besvärligt att hitta.

Sett det gå för ~700 kr med dörrpanelerna.

Asparagus
26 juni 2011 · 40 Inlägg

Vita_Vargen skrev:

Asparagus skrev:

Vita_Vargen skrev:

Är det bara vid sidan om ratten och askkoppen du ska ha det till så är det ju inte så farligt dyrt. Jag har sett dom gå för runt 400 som lägst.

Får hålla lite utkik på tradera då antar jag cool

Uppskattar dock ändå tips på var man kan hitta imitation på rulle... fattar inte att det ska vara så besvärligt att hitta.

Sett det gå för ~700 kr med dörrpanelerna.

Jag var rätt nyligt och bjöd på några paneler, men blev lite snål mot slutet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang