4461
Sök

Saab 9000 går hackigt och startar knappt.

930 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
Tja, nu är det så att i eftermiddags när jag var ute och åkte med bilen så började den gå väldigt hackigt och den blöddrade, och den lixom var helt orkeslös över 2800rpm.
Turbon laddar normalt dvs 1.4bar men det händer lixom inget.
Sen när jag har parkerat och ska åka iväg hem efter ca 2 timmar så är den svårstartad, jag svänger in på coop och ska handla på hemvägen, och när jag kommer ut från coop så startade inte bilen mer, den verkar inte få någon gnista och soppapumpen verkar inte gå.

Sen så tänkte jag på det att när jag hade kört ifrån min kompis till coop MAX 1.5KM så var motorn väldigt varm, jag kände på tryckrören, dumpventilen, tändkasseten och på kylarslangarna och dem var brännheta.
Jag la också märke till att när jag stog på tomgången så var dumpventilen helt öppen tills jag gasade lite då stängdes den.

Hoppas att det finns någon vänlig själ som har någon aning om vad det kan vara.

MVH M.S

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Svetsare
3 150 Inlägg
2 juli 2011
Är osäker nu om cse:n har hallgivare men det är ju annars ett "vanligt" fel på äldre 9000 med fördelare.
Just att den inte startar varm osv.

Skulle gissa på hallgivare eller vevaxellägesgivare, är dock inte säker på att dessa finns på cse:n.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Sök