Läckage efter oljebyte?

mekkarn
3 juli 2011 · 226 Inlägg

Tycker att jag har varit noga när jag har satt dit oljefilter och pluggen. Men det är ändå ett litet läckage?
Kan det vara för att jag fyllt på lite för mycket olja?
Och går det att lossa oljefilteret och skruva dit det igen? Eller läcker det ut en massa olja då? ska försöka att se vartifrån det läcker någonstans

beckstroem
3 juli 2011 · 871 Inlägg

mekkarn skrev:
Tycker att jag har varit noga när jag har satt dit oljefilter och pluggen. Men det är ändå ett litet läckage?
Kan det vara för att jag fyllt på lite för mycket olja?
Och går det att lossa oljefilteret och skruva dit det igen? Eller läcker det ut en massa olja då? ska försöka att se vartifrån det läcker någonstans

bytte du koppar-ring ? Smörjde du packningen på filtret innan montering ?

Mvh

mekkarn
3 juli 2011 · 226 Inlägg

Smörjde in oljefiltret. Bytte inte kopparring på mutterna. Skulle jag gjort det?

dan-kristian
3 juli 2011 · 518 Inlägg

det är bara oljan i filtret som läcker ut om du lossar filtret.

mekkarn
3 juli 2011 · 226 Inlägg

Då provar jag att lossa filtret, göra rent och smörja det igen och hoppas att det löser problemet.
Och är det pluggen under motorn antar jag att jag får lossa den och snabbt skruva dit en ny. Om det nu går när det strömmar ut olja? Då är det bara att tömma hela motorn och fylla på oljan igen elller?

Dometros
3 juli 2011 · 434 Inlägg

mekkarn skrev:
Då provar jag att lossa filtret, göra rent och smörja det igen och hoppas att det löser problemet.
Och är det pluggen under motorn antar jag att jag får lossa den och snabbt skruva dit en ny. Om det nu går när det strömmar ut olja? Då är det bara att tömma hela motorn och fylla på oljan igen elller?

Skruvar du bort den så lär det flöda, Lika bra att fylla på ny olja isåfall..

mekkarn
3 juli 2011 · 226 Inlägg

Visst kan jag hälla tillbaks oljan som jag fyllde på igår? Bara att jag är försiktig då den kommer att vara varm.

Glesmark
3 juli 2011 · 1 938 Inlägg

1. Läcker det från filtret eller pluggen? Man blir lite förvirrad.
2. Häll i ny olja istället, extra oljebyte är aldrig fel.

mekkarn
3 juli 2011 · 226 Inlägg

Jag har inte koll än på vart det läcker. Jag bytte oljan igår. Det är efter det bytet som det läcker.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 juli 2011 · 14 075 Inlägg

mekkarn skrev:
Jag har inte koll än på vart det läcker. Jag bytte oljan igår. Det är efter det bytet som det läcker.

Men om du vet att det läcker så kan du väl kolla om det är från filtret eller pluggen så du vet vad du ska åtgärda.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang