Har gjort misstaget att låna ut bilen till morsan några dagar och märkte idag att kupefläkten inte går alls har kollat så det inte är någon säkring så antar att det är typ fläktmotståndet eller motorn upptäckte även att det har läckt kylarvätska från värmelementet ner på förarmattan så lär ju ha något med det att göra.
Nu till frågan har inte tid att laga detta själv så vad tror ni Volvo( eller någon annan verkstad) tar för att fixa felet och vad för olika saker kan det va?
Förstår ju självklart att man inte kan säga exakt hur mycket det lär gå på men är det 5000 tusen eller typ 30.000 tusen? så man vet om det ens är värt att laga bilen är ju max värd typ 20.000
Läcker de fortfarande kylarvatten så är värmepaketet paj, den går inte på högsta läget på manuell körning? Har du en haynes bok?
Ne den läcker inte längre.
Fläkten är helt död spelar ingen roll hur jag gör och vilka inställningar jag pillar på. Har plockat bort så att man kan se allt på passagerarsidan och tycker mig höra att fläkten vill starta lite men kan inbilla mig.
Ser du fläkten då? om de gick att koppla på 12 volt direkt och se om den startar, annars kan klimatkontrollen ha sagt upp sig den som styr allt
Har gjort det idag det kommer ström till fläkten men den startar inte så det lär vara fläkten. Det enda som stör mig är att det inte är 2 kablar det är 2 till så totalt är det en gul blå och sen svart och röd. Svart och röd fattar man ju vad det är kopplade på och inget hände. Den gula och blå är klenare kablar och jag antog att det kanske hade något med hastigheten att göra och den svarta och röda var typ konstant ström eller något. Iallafall mätte när jag på den gula och blåa medans jag vred på hastighetsvredet och inget hände.
Men är nästan säker på att det är fläkten nu tror jag.
har även kört med zoomer och + stiften piper men inte jord stiften så antar att det är avbrott... Men som sagt suger på el så mobba mig inte om jag är helt fel ute.
Ja ett fläktmotstånd ska ju ge ut olika volt beroende på vilken fart man vill ha på fläkten max fart är 12 volt rakt över, Ja du får försöka få tag på ett fläktmotstånd och testa