Volvo 740 allmän uppfräschning, 740in KLAR

En 740 jag köpte i April 2011 som jag sedan bytte bort ~ Februari 2012
  • 53 Följare
  • 123 013 Visningar
  • Projektet avslutat 25 april 2012
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
25 oktober 2011 · 2 390 Inlägg

christAfer skrev:
Snabbupdate: Varit och besiktigat om, dom gillade inte mina slangklämmor så fick nedslag på det. Avgaspasta gillade dom inte heller. sad Dom nedan.
http://i54.tinypic.com/2dv0svt.jpg

vilken tjurig besiktningsman tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
christAfer Wärmland
25 oktober 2011 · 943 Inlägg

_Performance_ skrev:

christAfer skrev:
Snabbupdate: Varit och besiktigat om, dom gillade inte mina slangklämmor så fick nedslag på det. Avgaspasta gillade dom inte heller. sad Dom nedan.
http://i54.tinypic.com/2dv0svt.jpg

vilken tjurig besiktningsman tongue

Ja, han var lite smågrinig faktiskt... roll Menmen tongue

Ööööööööööööh.....
BudgetDunkaren Osponsrad
25 oktober 2011 · 1 631 Inlägg

Skam Den Som Ger Sig !!!!!!

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
BudgetDunkaren Osponsrad
25 oktober 2011 · 1 631 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:
Skam Den Som Ger Sig !!!!!!

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
christAfer Wärmland
25 oktober 2011 · 943 Inlägg

BudgetDunkaren skrev:
Skam Den Som Ger Sig !!!!!!

Ja, bara på't igen de big_smile

Ööööööööööööh.....
Sonnback
25 oktober 2011 · 502 Inlägg

Värdelöst att du fick nerslag på klämmorna, på med en jävla massa underedsmassa så det inte syns:cool:

christAfer Wärmland
25 oktober 2011 · 943 Inlägg

Haggan skrev:
Värdelöst att du fick nerslag på klämmorna, på med en jävla massa underedsmassa så det inte syns:cool:

Haha, nej fan... Slänger väl på originalfjädrar så dom blir nöjda istället... cool

Ööööööööööööh.....
christAfer Wärmland
3 december 2011 · 943 Inlägg

Längesen det hände något här, inte hunnit göra något pga. det dåliga vädret som är VARJE HELG... Har köpt fjädrar och fått tag på garage, så nu kan man skruva igen ! Hinner förmodligen inte med någonting imorgon, men nästa helg så blir det nog update igen. Ska i skrivande stund köra iväg bilen till garaget. smile

Ööööööööööööh.....
Cyklop
3 december 2011 · 1 277 Inlägg

christAfer skrev:
Längesen det hände något här, inte hunnit göra något pga. det dåliga vädret som är VARJE HELG... Har köpt fjädrar och fått tag på garage, så nu kan man skruva igen ! Hinner förmodligen inte med någonting imorgon, men nästa helg så blir det nog update igen. Ska i skrivande stund köra iväg bilen till garaget. smile

de e bra för nu har man ju saknat en rusta upp tråd tongue

Mattman Gammal och grinig
3 december 2011 · 362 Inlägg

Hm, du skriver "uppfräschning", och så kladdar du bara en jäkla massa avgaspasta på röret? Byt skiten smile Kostar inte många kronor att byta ut en liten bit rör, och avgaspasta håller inte många dagar wink

christAfer Wärmland
3 december 2011 · 943 Inlägg

Mattman skrev:
Hm, du skriver "uppfräschning", och så kladdar du bara en jäkla massa avgaspasta på röret? Byt skiten smile Kostar inte många kronor att byta ut en liten bit rör, och avgaspasta håller inte många dagar wink

Uppfräschning ja, inte renovering. tongue men jag ska byta, inte lätt att få ekonomin att gå ihop. Bor ju i egen lägenhet också, kostar med mat. Tur man har en snäll mamma så att man kan få lite sponsring. smile

Ööööööööööööh.....
christAfer Wärmland
3 december 2011 · 943 Inlägg

cykelpump skrev:

christAfer skrev:
Längesen det hände något här, inte hunnit göra något pga. det dåliga vädret som är VARJE HELG... Har köpt fjädrar och fått tag på garage, så nu kan man skruva igen ! Hinner förmodligen inte med någonting imorgon, men nästa helg så blir det nog update igen. Ska i skrivande stund köra iväg bilen till garaget. smile

de e bra för nu har man ju saknat en rusta upp tråd tongue

Japp, du får dock vänta en vecka till minst innan det kommer en update. wink

Ööööööööööööh.....
allenalle snickare
3 december 2011 · 612 Inlägg

du vet att de finns ett verktyg speciellt för och ta bort spindelleder va? smile ja gjorde samma sak på min 745 glt 16v som jag köpte nyligen,avgaspasta e bra till en viss del,kolla i mitt galleri så hittar du lite bilder på min uppfräschning som jag håller på med smile

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
frasse1830
3 december 2011 · 3 Inlägg

jag mostte fråga en sak hur gör man in läg på forumet om jag får  fråga. ? smile

Mattman Gammal och grinig
3 december 2011 · 362 Inlägg

christAfer skrev:

Mattman skrev:
Hm, du skriver "uppfräschning", och så kladdar du bara en jäkla massa avgaspasta på röret? Byt skiten smile Kostar inte många kronor att byta ut en liten bit rör, och avgaspasta håller inte många dagar wink

Uppfräschning ja, inte renovering. tongue men jag ska byta, inte lätt att få ekonomin att gå ihop. Bor ju i egen lägenhet också, kostar med mat. Tur man har en snäll mamma så att man kan få lite sponsring. smile

mja, tycker man att är renovering att byta ett trasigt avgasrör så är det väll en uppfräschning du gör smile Lycka till hur som helst! Gamla volvosar behöver kärlek.

Cyklop
3 december 2011 · 1 277 Inlägg

frasse1830 skrev:
jag mostte fråga en sak hur gör man in läg på forumet om jag får  fråga. ? smile

inlägg som att skriva svar eller skapa en tråd om ett projekt eller en fråga i dom andra delarna av forumet?

christAfer Wärmland
3 december 2011 · 943 Inlägg

allenalle skrev:
du vet att de finns ett verktyg speciellt för och ta bort spindelleder va? smile ja gjorde samma sak på min 745 glt 16v som jag köpte nyligen,avgaspasta e bra till en viss del,kolla i mitt galleri så hittar du lite bilder på min uppfräschning som jag håller på med smile

Yes, jag vet det. Men hade inget sånt hemma, inte grannen heller, så jag var tvungen att göra som jag gjorde eftersom att bilen skulle bort den helgen (stod i vägen, och utan spindelled kan man ju inte köra).

Ska absolut kolla på din bil ! big_smile

Mattman skrev:
mja, tycker man att är renovering att byta ett trasigt avgasrör så är det väll en uppfräschning du gör  Lycka till hur som helst! Gamla volvosar behöver kärlek.

Grejen är den att jag ska fixa avgasröret seriösare när man har lite mer kosing. smile

Ööööööööööööh.....
frasse1830
3 december 2011 · 3 Inlägg

skapa en tråd till ett projekt

christAfer Wärmland
3 december 2011 · 943 Inlägg

frasse1830 skrev:
skapa en tråd till ett projekt

Du trycker på "Forum", sen på "Projekt"... Följ den mörkgråa "bannern" som är ovanför alla trådar. I högra hörnet ovanför den står det "Ny tråd", tryck där så är du klar. smile

Ööööööööööööh.....
Cyklop
3 december 2011 · 1 277 Inlägg

frasse1830 skrev:
skapa en tråd till ett projekt

in på projektforumet uppe i högra hörnet står det skapa tråd, där trycker du å sen voila kan du skriva och lägga upp bilder till din tråd. nu räcker det med off topic om du behöver hjälp kan du skriva ett pm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang