3670
Sök

Fråga: Angående retouchering i Photoshop

Fartsyndare
278 Inlägg
13 augusti 2006
Trådstartare
Hej hej.

Jag fotograferar en hel del och i veckan som kommer ska jag plåta en tjejkompis, hon frågade om jag även kunde retouchera så berättade jag att jag inte kan men ska försöka.

De jag undrar främst är, när man fixar till 'modellbilder' blir dom lena, vet att de är nått med typ gaussian blur, men hur får man det att bli bra?

Tacksam för svar!

/Victor

yrkesfotograf inom reklam och företag.

1 417 Inlägg
13 augusti 2006
Om du behärskar de olika verktygen i photoshop någolunda så är det nog bara att prova sig fram.
Har inga konkreta tips, men det är så jag hade gjort. Klonstämpeln är bra att ha till fläckar/finnar osv.

Fartsyndare
278 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
Jo clonstämpel och healing brush är rätt bra till det. smile

Men de ger inte riktigt den effekten jag vill ha :p

yrkesfotograf inom reklam och företag.

671 Inlägg
15 augusti 2006
Ladda hem programmet NeatImage (gratis) och kör på bilden.
Programmet är gjort för att ta bort brus i bilder men det gör ett rätt bra jobb på att släta ut ansikten också.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
15 augusti 2006
Daniel skrev:
Ladda hem programmet NeatImage (gratis) och kör på bilden.
Programmet är gjort för att ta bort brus i bilder men det gör ett rätt bra jobb på att släta ut ansikten också.

fy fan de där va de svåraste o jobbigaste programmet jag jobbat emd i hela mitt liv.. suttit en timme nu o hajajr fortfarand enada

Bmw osv..

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
16 augusti 2006
Använder istället Paint shop pro X, billigare, mer lättanvänt men samma funktioner. Jag vet inte om funktionen spot remover finns i PS, men det tar bort fläckar i huden t.ex. Sen kan man dra fram ett rutmönster i PSP, så man kan modifiera formerna för att få t.ex ben smalare.

Signaturtext kan du vara själv!

8 156 Inlägg
16 augusti 2006
Corel Paint Shop Pro X finns att ladda hem som demoversion.
Jasc Paint Shop Pro 9 är också ett väldigt bra program.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök