Montera Oljetempmätare med befintlig givare?

vwracing
6 juli 2011 · 58 Inlägg

Har alltså inhandlat några nya mätare (Auto Gauge No-Logo Smoke 270°)
det är oljetempmätaren som jag e lite brydd över, det följer med en givare som har 2st kablar (svart & vit) Men jag undrar om man inte kan koppla in mätaren på den befintliga tempgivaren som sitter på motorn, den har en kabel till sig (gul)
Jag undar alltså om det går, och hur ska jag koppla?
Det är en Vento 2.0 2E
Tack på förhand//

ZonaX Svetsare
7 juli 2011 · 3 150 Inlägg

Går gör det nog men man brukar inte göra det då det ofta är olika calibreringar osv på givaren som sitter där och den du fick med mätaren. Det kan då visa felaktiga värden på mätaren.

Men varför sätter du inte dit den du fick med? Du kan ju "skarva" med t-rör osv. så att du kan ha både original och den nya.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
vwracing
7 juli 2011 · 58 Inlägg

ZonaX skrev:
Går gör det nog men man brukar inte göra det då det ofta är olika calibreringar osv på givaren som sitter där och den du fick med mätaren. Det kan då visa felaktiga värden på mätaren.

Men varför sätter du inte dit den du fick med? Du kan ju "skarva" med t-rör osv. så att du kan ha både original och den nya.

Tackar för svaret..
Löste problemet nu ikväll när jag såg att det fans lediga platser bredvid orginal givaren.
Så det var ju bara att skruva allt på plats och koppla in smile

ZonaX Svetsare
7 juli 2011 · 3 150 Inlägg

vwracing skrev:

ZonaX skrev:
Går gör det nog men man brukar inte göra det då det ofta är olika calibreringar osv på givaren som sitter där och den du fick med mätaren. Det kan då visa felaktiga värden på mätaren.

Men varför sätter du inte dit den du fick med? Du kan ju "skarva" med t-rör osv. så att du kan ha både original och den nya.

Tackar för svaret..
Löste problemet nu ikväll när jag såg att det fans lediga platser bredvid orginal givaren.
Så det var ju bara att skruva allt på plats och koppla in smile

Trevligt  smile  Funkar det bra då?  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
vwracing
7 juli 2011 · 58 Inlägg

ZonaX skrev:
Trevligt  smile  Funkar det bra då?  smile

Jo det verkar som om det fungerar som det ska, har inte hunnit testa så mycket en då satt in dom ikväll.
Var lite klurigt att ställa in (varnings) värderna samt ta bort ljudfunktionen men annars så smile
Vad ska en normal oljetemperatur ligga på, runt? normal körning, otrimmat

ZonaX Svetsare
7 juli 2011 · 3 150 Inlägg

vwracing skrev:

ZonaX skrev:
Trevligt  smile  Funkar det bra då?  smile

Jo det verkar som om det fungerar som det ska, har inte hunnit testa så mycket en då satt in dom ikväll.
Var lite klurigt att ställa in (varnings) värderna samt ta bort ljudfunktionen men annars så smile
Vad ska en normal oljetemperatur ligga på, runt? normal körning, otrimmat

Gött  smile   Från 70-90 grader skulle jag nog säga är "normalt"  smile   Bör ju inte vara över 100 iallafall vid normal körning.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang