Eftersnack: Legal Streetrace Hultsfred 8-10 Juli

Aerodynamik ...
10 juli 2011 · 7 120 Inlägg

Precis hemkommen efter en heldag på flygfältet med mycket körning. smile
Evenemanget och hela tanken i sig är skitbra, man har gott om plats och det var seriöst ordnat med det mesta men det jag tyckte brast var informationen. Både innan och under, men det kan ju bara göras bättre till nästa år för då hoppas jag många fler dyker upp!

DeadNation
10 juli 2011 · 132 Inlägg

Håller med. Mer reklam, annan helg, bättre koll på läget är 3 saker som skulle göra det hela bättre.
Annars var det roligt. blev lite dåligt med körning men det får bli nästa gång smile

Bilder och sånt vore trevligt? smile

pzymon egen företagare
10 juli 2011 · 630 Inlägg

Ok, konstruktiv kritik:

* Dålig info om allt egentligen, både innan och under evenemanget.
* Ingen/mycket lite annonsering ang evenemanget = lite folk.
* Inga barnaktiviteter vilket var utlovat
* För lite soppåsar på området
* Dåligt informerad personal, kändes som om nästan ingen visste någonting tyvärr.
* Tråkigt att man inte kunde köra allt under alla dagar. utan tex endast superstage på söndagen.
* Ingen matservering under söndagen då allt plockades ner redan på morgonen.
* samt att ni la detta evenemang på samma helg som det var körning på mantorp OCH norska gatbil, jag tror det hade kommit mer folk om ni la evenemanget på en "ledig" helg.

eplamojje Billackerare/Billjudmontör
10 juli 2011 · 1 171 Inlägg

Vilka vann utställningen?

Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
crazy_j_bert
11 juli 2011 · 79 Inlägg

Denna helgen bokades dess värre in innan något datum va satt till gatebil Norge. Vi som va med å hjälpe till fick oxå dåligt med information om tid å platser m.m men allt sånt kommer fungera mycket bättre nästa år då detta va första året å fungerade väl lite som ett test. Jag va väldigt nöjd med helgen i sin helhet och fick även testa på lite superstage vilket va mycket roligt. Nästa år kommer bli bättre, mer folk, mer aktiviteter å bättre koll detta lovar jag. Tack för en trevlig helg:)

Honda crx rwd "crx s13 ca18det rwd" (1988)
pzymon egen företagare
11 juli 2011 · 630 Inlägg

Jag kommer nästa år.
även om jag inte skulle använda orden "väldigt nöjd" med årets tillställning.

falkon93
11 juli 2011 · 343 Inlägg

någon som har bilder?

det luktar bränt gummi
(Dyslektiker)!
Volvo 940 turbo "de är ju bara en volvo" (1993)
JoZe86
11 juli 2011 · 58 Inlägg

Får tacka för en trevlig helg.. Har dock som föregående talare ett par punkter, idéer för att de ska bli bättre till nästa år..

1: Marknadsföringen, var fanns den?
2: Duschmöjligheter för campinggästerna?
3: Informationen bland funktionärer? Ingen visste nåt, alla hänvisade vidare..
4: El-möjligheter? Vi hade förlängnings kablar på över 50 meter, men fick ändå ingen el..
5: Program, tider m.m borde finnas uppsatt på nån info tavla så åtminstonde funktionärer har koll..
6: toaletter måste hållas efter, så man inte måste åka in till Hultsfred för att gå på toa
7: mat-paket till salu stod de på hemsidan? Korv med bröd till frukost erbjöds, korv med bröd till lunch, korv med bröd till middag?

I övrigt ska ni ha stor Cred för trevliga funktionärer, mycket fin anläggning och förmodligen mycket hårt arbete som legat bakom denna helg.. Åkte hem redan på lördags-kvällen, pga ovanstående punkter.

Kommer givetvis tillbaka nästa år och ser om ni lyckats utveckla något av detta..

Ordnar ni dessa punkter till nästa år, så står jag gärna som sponsor till eventet, vilket jag också nämnde för en del funktionärer..


Mvh Josef Zetterberg

BMW 530 "M-sport" (2001)
Celica_colle collexstyling.se
13 juli 2011 · 65 Inlägg

Ingen som har resultat från helgen på Hultsfred?
Kul att få veta hur det gick i bl.a. "Klubbfighten", driftingen, utställning m.m. ....

COLLEX Styling, Meguiars, Björns Bilinredning, Kicker, LM Konsult, Gummessons Billackering, D2 Racingsport
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
13 juli 2011 · 1 171 Inlägg

Håller med colle, vill oxå ha lite resultat..min bil va med på utställningen och rullade 40 mil t&r för ert evenemang å har inte hört ett ljud om nått hur det gått...
En viss besvikelse börjar närma sig....

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Rekord_E2_Turbo
13 juli 2011 · 141 Inlägg

Hittat på annat forum:


lelle skrev:
Hej
Om ni vill titta på era tidkort från helgens körning över 402 meter, gå in på http://www.nitroz.se välj sedan "resultat" i övre menyraden.
//Lelle

Sponsorer: Inga...
Betalar varenda krona själv!
Opel Rekord E2 2,2i "Brutus" (1986)
pzymon egen företagare
13 juli 2011 · 630 Inlägg

Jag tycker det är mycket intressant att dom som arrangerade hela evenemanget, inte ens har yttrat sig i denna tråd.......

pzymon egen företagare
13 juli 2011 · 630 Inlägg

Rekord_E2_Turbo skrev:
Hittat på annat forum:


lelle skrev:
Hej
Om ni vill titta på era tidkort från helgens körning över 402 meter, gå in på http://www.nitroz.se välj sedan "resultat" i övre menyraden.
//Lelle

som sagt endast 402 meter, samt att jag fått höra att dessa tider inte alltid riktigt stämmer överrens med verkligheten.....

Celica_colle collexstyling.se
13 juli 2011 · 65 Inlägg

Rekord_E2_Turbo skrev:
Hittat på annat forum:


lelle skrev:
Hej
Om ni vill titta på era tidkort från helgens körning över 402 meter, gå in på http://www.nitroz.se välj sedan "resultat" i övre menyraden.
//Lelle

Förutom 402meter?....

COLLEX Styling, Meguiars, Björns Bilinredning, Kicker, LM Konsult, Gummessons Billackering, D2 Racingsport
Rekord_E2_Turbo
13 juli 2011 · 141 Inlägg

Tiderna stämmer, det är samma utrustning som används på t.ex EDPS, Mantorp osv. och kommer från Nitroz i Stockholm.

Vet däremot att på iallafall ett race förväxlades startnr hö/vä. Mänskliga faktorn och inte prylarnas fel ;-)

Sponsorer: Inga...
Betalar varenda krona själv!
Opel Rekord E2 2,2i "Brutus" (1986)
pzymon egen företagare
13 juli 2011 · 630 Inlägg

Rekord_E2_Turbo skrev:
Tiderna stämmer, det är samma utrustning som används på t.ex EDPS, Mantorp osv. och kommer från Nitroz i Stockholm.

Vet däremot att på iallafall ett race förväxlades startnr hö/vä. Mänskliga faktorn och inte prylarnas fel ;-)

sa ingenting om grejerna utan om tiderna.....

Rekord_E2_Turbo
13 juli 2011 · 141 Inlägg

pzymon skrev:
Jag tycker det är mycket intressant att dom som arrangerade hela evenemanget, inte ens har yttrat sig i denna tråd.......

Ska göra ett litet ryck smile
Har nog pratat med er alla förare som besökte oss då det var jag som stod i besiktningen smile





pzymon skrev:
Ok, konstruktiv kritik:

1* Dålig info om allt egentligen, både innan och under evenemanget.
2* Ingen/mycket lite annonsering ang evenemanget = lite folk.
3* Inga barnaktiviteter vilket var utlovat
4* För lite soppåsar på området
5* Dåligt informerad personal, kändes som om nästan ingen visste någonting tyvärr.
6* Tråkigt att man inte kunde köra allt under alla dagar. utan tex endast superstage på söndagen.
7* Ingen matservering under söndagen då allt plockades ner redan på morgonen.
8* samt att ni la detta evenemang på samma helg som det var körning på mantorp OCH norska gatbil, jag tror det hade kommit mer folk om ni la evenemanget på en "ledig" helg.

1,4: Kan tyvärr bara hålla med..
2: Den anlitade PR firman måste få sparken efter detta... vet inte hur man lyckas göra en hemsida som är omöjlig att googla tillexempel... en stor suck där!
5: Programmet blev inte klart förrens bara någon vecka innan, fredagen skulle det inte vara någon körning på alls, men fick reda på torsdagen (via detta forum) att det skulle vara tillåtet att provköra lite på fredagen med... På lördagmorgonen riggade vi 402m tidtagningen, skulle börja köras kl 1600 men fick då info om att det skulle igång så snabbt som möjligt.. Så det var helt enkelt inte så lätt för oss funktionärer att veta vad som gällde tyvärr.
3,7,8: Har ingen info om varför, har ingen inblick i detta område.





eplamojje skrev:
Vilka vann utställningen?

Detta sköttes av Fredde från BMC, enda info jag har är att det skulle vara Colle som vann (skulle få priset levererat av Fredde.)
Vet ej varför Fredde inte kommenterat här i tråden.





pzymon skrev:
Jag kommer nästa år.
även om jag inte skulle använda orden "väldigt nöjd" med årets tillställning.

Kommer garanterat bli ett bättre event smile





falkon93 skrev:
någon som har bilder?

Finns säkert flera, här är iallafall en: http://www.xoffart.se/





JoZe86 skrev:
Får tacka för en trevlig helg.. Har dock som föregående talare ett par punkter, idéer för att de ska bli bättre till nästa år..

1: Marknadsföringen, var fanns den?
2: Duschmöjligheter för campinggästerna?
3: Informationen bland funktionärer? Ingen visste nåt, alla hänvisade vidare..
4: El-möjligheter? Vi hade förlängnings kablar på över 50 meter, men fick ändå ingen el..
5: Program, tider m.m borde finnas uppsatt på nån info tavla så åtminstonde funktionärer har koll..
6: toaletter måste hållas efter, så man inte måste åka in till Hultsfred för att gå på toa
7: mat-paket till salu stod de på hemsidan? Korv med bröd till frukost erbjöds, korv med bröd till lunch, korv med bröd till middag?

I övrigt ska ni ha stor Cred för trevliga funktionärer, mycket fin anläggning och förmodligen mycket hårt arbete som legat bakom denna helg.. Åkte hem redan på lördags-kvällen, pga ovanstående punkter.

Kommer givetvis tillbaka nästa år och ser om ni lyckats utveckla något av detta..

Ordnar ni dessa punkter till nästa år, så står jag gärna som sponsor till eventet, vilket jag också nämnde för en del funktionärer..


Mvh Josef Zetterberg

Vissa svar längre upp. I övrigt bra punkter att se till att ordna till nästa år!





Celica_colle skrev:
Ingen som har resultat från helgen på Hultsfred?
Kul att få veta hur det gick i bl.a. "Klubbfighten", driftingen, utställning m.m. ....

Som sagt 402m tiderna finns.
Fredde från BMC som ska leverera dom andra resultaten.
Vet ej varför Fredde inte kommenterat här i tråden.

Senast redigerat av Rekord_E2_Turbo (13 juli 2011)

Sponsorer: Inga...
Betalar varenda krona själv!
Opel Rekord E2 2,2i "Brutus" (1986)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
13 juli 2011 · 1 171 Inlägg

Info om utställningen va ju ingen höjdare...
Klubbfighten? Hur gick den till tex?

Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Rekord_E2_Turbo
14 juli 2011 · 141 Inlägg

eplamojje skrev:
Info om utställningen va ju ingen höjdare...

Har ingen info om varför, har ingen inblick i detta område.
Ansvarig kommer nog inte svara heller.. sad



eplamojje skrev:
Klubbfighten? Hur gick den till tex?

Det blev ingen klubbfight. sad
Flertal förare kom inte eller lämnade återbud samma dag/dagen innan pga tekniska problem. (några få kom dock wink )
Annars skulle klubbfighten gå till som så att varje förening/klubb skulle ställa upp med 2 bilar i drifting, 2 bilar i superstage, 2 bilar i stående kilometern och 2 bilar i 402m.
Den klubb som sedan fick dom bästa totala tiderna skulle då vinna Klubbfighten. Vandringspokal!




Uppsnappade resultat på andra forum:

DanneJ var bäst i drifting.
Johannes Gustavsson vann ståendekilometern.
Vinnaren i SS var Csongi från sölvesborg..Barne kom tredjeplats!
402m resultat nedan:

http://i56.tinypic.com/2vw7j3t.jpg

Senast redigerat av Rekord_E2_Turbo (14 juli 2011)

Sponsorer: Inga...
Betalar varenda krona själv!
Opel Rekord E2 2,2i "Brutus" (1986)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
14 juli 2011 · 1 171 Inlägg

Okej, då va det jag som missuppfattade utställningen..när jag läste infon trodde jag att man tävlade i klubbfighten även som utställare plus att det va vanlig utställning...men nu när du beskriver hur den gick till så förstår ja precis och upplägget är rätt kul ju smile
Nästa år tycker jag att du kan ta hand om infon för den har varit bedrövlig, du skrev iaf så jag fattade!

Men ja tror dock inte ja kommer nästa år, innerst inne så är nog alla bilbyggare prisjägare å då åker man inte 20 mil enkel resa för att tävla om ett pris...

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang