2415
Sök

Montering av bilstereo

3 Inlägg
13 augusti 2006
Trådstartare
Tja!
Jag har tänkt att byta stereo på en golf IV -99 tredörrars. Idag sitter en gammal kassetspelare och fyra högtalare i fram. Har nu tänkt att byta ut huvudenheten, låta högtalarna sitta kvar i fram och sätta in två 6"-9" i hatthyllan. Det är inga kablar dragna bakåt och finns inga hål i hatthyllan. Min fråga är nu:
Är det svårt att drar kablar bakåt?
Hur vet jag vilka lister jag ska lossa på och hur?
Något särskilt jag bör tänka på innan jag börjar såga i hatthyllan?
Andra tips....?

Tack på förhand!

/Anders

51 Inlägg
13 augusti 2006
kan inte yttra mej om golf.. men jag har nydragit kablar i min A4(dom bilarna är ju ganska lika). Min erfarenhet är att om man bara är försiktig och inte har för bråttom så går allt bra. efter ett tag kommer man på hur de sitter då man prövslitit lite här å där.

sidolisterna sitter på min bil fast med plåtclips som man bara sliter rakt upp(lite våld får användasdå de sitter ganska hårt men de bästa du kan göra är att pröva dej fram och som sagt ha inte för bråttom utan fundera en extra gång innan du prövar.

3 Inlägg
13 augusti 2006
Trådstartare
Stort tack Lapin!
Satt med plåtklips precis som du sa.

Tack..

51 Inlägg
13 augusti 2006
np.. forum är till för att få både hjälp å ge hjälp:D

1 631 Inlägg
14 augusti 2006
andholm skrev:
Något särskilt jag bör tänka på innan jag börjar såga i hatthyllan?

Det viktigaste när du monterar 6x9or är att de sitter stabilt. En ny hatthylla i tjock MDF är det bästa. Flexar det det minsta lilla så tappar du bas. Sen ska det såklart vara tätt mellan kupé och bagage så inget ljud tar "fel" väg in.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök