6070
Sök

Hur få ur bilstereo ur panelen?

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Hej!

Jag tänkte ta och stjäla min egen stereo smile

Nja, egentligen bara plocka ur stereon ur den grå och sätta i den blå och tvärtom då den i den grå är rätt mycket bättre. Dock stötte jag omgående på patrull då jag inte har "pinnarna" man brukar få med att plocka ur stereon med och båda montörerna har varit mycket nitiska med att se till att böja in alla piggar i ramen riktigt ordentligt.

Någon som har någon bra alternativ metod att lösa problemet på som inte lämnar åverkan?

Finns dessa pinnar möjligen att köpa någonstans. Har kollat runt lite på nätet utan att hitta några.

Att fråga kvarterets pundare om hjälp är inte ett alternativ!

Mvh

/Daniel

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Och vad har du för huvudenheter, det finns en uppsjö av olika demonteringsverktyg?

Är det olika mellan olika fabrikat menar du? Annars är det vanlig eftermarknads ISO enkel-din heter det väl. Får kolla imorgon vad det är för modeller på dom.

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Ja det är det, t.o.m mellan olika årgångar på samma fabrikat. Jag har över 20 olika demonteringsverktyg. Har du provat att ta loss prylfacket så att du kommer åt att trycka på stereon bakifrån?

Det var som fan...

Nix, ej prövat att ta bort prylfacket. Det är alltså 9000 det gäller, och det verkade inte mycket lättare att plocka bort än stereon tongue

Funderar på att se om jag kan hitta någon grov ståltråd på jobbet imorgon att använda som pinnar.

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Annars kan du ta en sväng förbi mitt jobb, jag har verktygen i bilen. Det ligger på Bäckby.
Prylfacket är 'bara' att lossa med en vanlig mejsel i över- och underkant. Det man bör tänka på är att plasten blir sprödare med åren.

Jo, jag är lite rädd att det ska gå sönder. Skitsnällt av dig att erbjuda att hjälpa till, men jag har inte uppdaterat profilen på ett tag, bor tyvärr i Avesta nu smile

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Hehe okej, det blir lite långt att åka :p
Då får du kolla upp vad du har för stereos så kan jag (förhoppningsvis) visa hur verktygen ser ut.

Det vore kanon, så kan jag ju tillverka egna om inte annat smile

Rumpmas
3 860 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
Hej igen!

Modellerna är:

1. Kenwood KDC-W4537U

2. Pioneer DEH-2700R

Något som låter bekant?

Tack på förhand!

/Daniel

1 863 Inlägg
12 juli 2011
Biltema säljer såna pinnar, köpte såna när jag plockade ur stereon i en 9-5a jag hade förrut.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Sök