Avstämning på baslåda

Drönirettab
10 oktober 2012 · 21 761 Inlägg

30 liter netto med 90 cm2 slotport (25x3,6 cm) som är totalt 64 cm lång, runt 35 Hz avstämning. Porten får plats utan problem som jag ser det och ska bara behöva vinklas en gång. smile

Det ser inte ut att bli en "allround", lådan spelar nog bäst till djupbas. Men ingen entonslåda iaf.

stRaend
10 oktober 2012 ·

29,76 liter kommer lådan bli, får plats med en 90cm2 (18x5cm) port på utsidan som är 65cm lång. Vinklas som sagt en gång. Borde väl bli ganska så bra? smile går ju korta ner porten i efterhand ifall man vill ha högre avstämning?

Drönirettab
10 oktober 2012 · 21 761 Inlägg

Ja, så kan du förstås göra. Fast i så fall blir det väl mera likt en vanlig rektangulär port istället för slotport. smile

stRaend
10 oktober 2012 ·

ja det kanske det blir tongue men då porten tar upp ca 8-9liter så kan jag inte ha den i lådan. Då skulle volymen bli 20-21 liter, så porten måste vara utvändigt. Och för att göra allt sämre så måste ett slutsteg få plats på baffeln också, så då kan inte porten vara för bred roll Men detta kommer nog funka kanon! Tack så mycket smile

ChriZtoffer GAS democar 2018!
11 oktober 2012 · 8 744 Inlägg

Kan du inte göra en större låda då där porten får plats inuti? smile Tar ju betydligt mindre plats att ha porten inuti än att ha den utanför lådan.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
stRaend
11 oktober 2012 ·

Enda hållet man kan utöka måtten på är på djupet. Och då bilen brukas så vill jag ha så mycket bagage som möjligt kvar smile

ChriZtoffer GAS democar 2018!
11 oktober 2012 · 8 744 Inlägg

Mjo fast lådan lär ju bli bra mycke smidigare med porten på insidan än på utsidan, eller? tongue

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
stRaend
11 oktober 2012 ·

ChriZtoffer skrev:
Mjo fast lådan lär ju bli bra mycke smidigare med porten på insidan än på utsidan, eller? tongue

Njae.. eftersom lådan blir 9cm "tjock" så måste den vinklas typ direkt. och om den gör det i lådan eller utanför spelar ju ingen större roll. Kommer ju inte synas ändå med ryggstöden uppfällda smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang