4942
Sök

Vilken av de aktiva baslådorna ska jag välja ?

6 Inlägg
15 juli 2011
Trådstartare
Tjena,

Jo de är så att jag ska införskaffa mig en aktiv baslåda då MDS har rabatt nu så jag slåt till känner jag men de jag undrar är vilket av dessa två ska jag välja ?

Bilen är en Rover 75 1,8T -04 och har original stereo

http://www.mds.se/sv/product/18/MDS-DAX8-SA
http://www.mds.se/sv/product/5569/MDS-S … ive-SAS-10

1   är är det stor skillnad på en 8:a och en 10:a ?
2.  Är det bäst att köpa 8:an och lägga den i hatthyllan eller köpa 10:an sätta den i bagageutrymmet som inte har någon "öppning" till insidan av bilen, är det stor basskillnad på dessa placeringar ?
3  de står på 10:an "Den passar alla eftermarknadsstereos med lågnivåutgångar och kan med fördel användas i vilket system som helst - även original - tillsammans med MDS HLC-1." Innebär de då att jag måste köpa den adaptern då jag har original stereo sen med 8:an kan man bara sätta på plats och köra igång den utan att köpa till något ?

Jag e fett tacksam för svar!

/ Mvh snus

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
17 juli 2011
Helt klart så får man ut mer effekt ur SAS10 basen men som du säger att bagaget inte har någon öppning till cupén dämpar ju en hel del. Dax8 är ju faktiskt så att den får plats under sätet normalt sett, beroende från bil till bil då. Men då kan man ha två stycken.
Ska man vara sån så skulle jag rekomendera MDS X-ite Active 10", den är större, kraftfullare och man har inte snålat med låd plymen. Men då måste du ju offra mer av bagage utrymmet.
Ska man ändå offra en del av bagage utrymmer och kan tänka sig att lägga lite pengar för att få det bra så skulle jag satsa på nått med riktigt tryck. Fortfarande endast en bas men jag skulle tagit MDS FR10w baslåda och slutsteget MDS Torque - T3.
Allt beror ju på hur mycke pengar du vill lägga.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

6 851 Inlägg
17 juli 2011
en rek. kan vara en Crunch GP800 annars. Den spelar på riktigt bra för att vara en platt liten låda..riktigt överaskad av denna lilla aktiva sak. Lite dyrare dock.

Sök