Emblem märken hur få bort märken?

Glimbrant
14 augusti 2006 · 12 Inlägg

Jag har tagit bort emblem på min Opel Vectra.. Men de syns otroligt mkt då lacken är lite blekt runt om .. så hur ska man göra för att de inte ska synas efter märkena? Funkar de med lack rengörning?

precision
14 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

Glimbrant skrev:
Jag har tagit bort emblem på min Opel Vectra.. Men de syns otroligt mkt då lacken är lite blekt runt om .. så hur ska man göra för att de inte ska synas efter märkena? Funkar de med lack rengörning?

är de lim rester kvarså kan du ta med thinner . är de matt så prova med någon bra rubbing o sen vax

Glimbrant
14 augusti 2006 · 12 Inlägg

De ska jag göra.. om de inte funkar se testar jag o skriver här igen.. hare gött.

JonHultgren
14 augusti 2006 · 95 Inlägg

Det lär ju knappast hjälpa med rubbing om lacken är blekt runt om och inte där märkena har suttit. Det handlar ju om 10 års solbehandling som lacken under märkerna inte har fått.

Volvo_Mannen Volvoskadad
14 augusti 2006 · 6 017 Inlägg

JonHultgren skrev:
Det lär ju knappast hjälpa med rubbing om lacken är blekt runt om och inte där märkena har suttit. Det handlar ju om 10 års solbehandling som lacken under märkerna inte har fått.

precis, därför har jag låtit mina sitta kvar

Jonas
Glimbrant
14 augusti 2006 · 12 Inlägg

inte 10 men 8år.. men jag får väl stå ut med de, om inte man inte lackar om bilen i framtiden.. inte något jag funderar på nu. om de skulle ha vart en annan färg typ silver skulle jag gissa på att de inte skulle synas men nu är de just kungsblå också..

Glimbrant
14 augusti 2006 · 12 Inlägg

jag har en till fråga. för en vecka sen när jag var ute o köra så la stereon av . jag åkte till en verkstad o dom sa att stereon var utbränd.. nu när jag körde idag så körde jag på ett gupp o då körde stereon på tills nästa gupp kom.. kan de o göra med dålig kabel dragning bakom stereon. jag kan inte kolla heller.. för jag har lånat bort bilen till pappa tills nästa vecka..

Volvo_Mannen Volvoskadad
15 augusti 2006 · 6 017 Inlägg

Glimbrant skrev:
jag har en till fråga. för en vecka sen när jag var ute o köra så la stereon av . jag åkte till en verkstad o dom sa att stereon var utbränd.. nu när jag körde idag så körde jag på ett gupp o då körde stereon på tills nästa gupp kom.. kan de o göra med dålig kabel dragning bakom stereon. jag kan inte kolla heller.. för jag har lånat bort bilen till pappa tills nästa vecka..

det kan det vara eller glapp någonstans i stereon

Jonas
Glimbrant
15 augusti 2006 · 12 Inlägg

Jag tror jag byter stereo .. såg på mds hemsida att de fanns några rätt bra stereos som inte var för dyr heller.. åker väl dit i veckan o inhandlar en...

cool_g ***CamBone***
17 augusti 2006 · 50 Inlägg

Tjaa

Det är så att jag åxo har funderat på att ta bort  emblem på bilen. 

bilen har rullat i dryga 6 år,  är det ett ganska stor risk att det kommer att vara blekt om jag tar bort sammtliga emblem på baken/?

mvh
cambone

*** Roses are red ***
** Violets are blue **
*Sugar is eeeehhhhh
--->Fuck It Lets Race!
Dreamcatcher
17 augusti 2006 · 260 Inlägg

cool_g skrev:
Tjaa

Det är så att jag åxo har funderat på att ta bort  emblem på bilen. 

bilen har rullat i dryga 6 år,  är det ett ganska stor risk att det kommer att vara blekt om jag tar bort sammtliga emblem på baken/?

mvh
cambone

jag tog bort emblemen på volvon. Sytnes knappt någonting efter och bilen är ändå 16 år. Det lilla som syntes försvann med lite polering.

styling har egentligen bara med pengar att göra.
FugitivE BMW Power
17 augusti 2006 · 2 362 Inlägg

Samma här, har tagit bort reflexer och emblem, bilen är ju en -88 wink ser inte att det har suttit emblem där ens wink

BMW, bogsering med wire :/
horsekiller
17 augusti 2006 · 747 Inlägg

Och vart hittar man nya emblem någonstans??? kan man köpa det på Volvo...? Vill ha te min 760 Tic jag få hem idag... Det är niice när det står Volvo 760 Turbo Intercooler....

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
precision
17 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

finns på volvo . jag köpte 740 turbo emblem dock så får man ju vänta till dom beställer hem dom

horsekiller
17 augusti 2006 · 747 Inlägg

precision skrev:
finns på volvo . jag köpte 740 turbo emblem dock så får man ju vänta till dom beställer hem dom

Okej men det ta la inte så lång tid att få hem dom va? Vad kostade dom?

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
Volvo_Mannen Volvoskadad
17 augusti 2006 · 6 017 Inlägg

Dreamcatcher skrev:

cool_g skrev:
Tjaa

Det är så att jag åxo har funderat på att ta bort  emblem på bilen. 

bilen har rullat i dryga 6 år,  är det ett ganska stor risk att det kommer att vara blekt om jag tar bort sammtliga emblem på baken/?

mvh
cambone

jag tog bort emblemen på volvon. Sytnes knappt någonting efter och bilen är ändå 16 år. Det lilla som syntes försvann med lite polering.

beror ju mycket på vad det är för färg, röd och blå ej metallic e dom sämsta (oxiderar mest)

Jonas
VW_Jens
17 augusti 2006 · 608 Inlägg

Dreamcatcher skrev:

cool_g skrev:
Tjaa

Det är så att jag åxo har funderat på att ta bort  emblem på bilen. 

bilen har rullat i dryga 6 år,  är det ett ganska stor risk att det kommer att vara blekt om jag tar bort sammtliga emblem på baken/?

mvh
cambone

jag tog bort emblemen på volvon. Sytnes knappt någonting efter och bilen är ändå 16 år. Det lilla som syntes försvann med lite polering.

gjorde lika jag! int ser man att där ha vari någo emblem numera efter att ja polera lite!

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
TS_quattro fyrkrafsare
17 augusti 2006 · 1 443 Inlägg

plockade bort emblemen på min förra bil, audi 80 gomeragrön pärleffekt, syntes ingen skillnad alls på lacken men var tvungen att använda rubbing för att få bort limresterna. emblemen "sågade" jag bort med en bit 0,35 fiskelina i nylon, smidigt som fasen, bort med skiten å se glad ut nu  smile

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
MrMonsterZ SmartRepair.se
18 augusti 2006 · 130 Inlägg

360_sleeper skrev:
Och vart hittar man nya emblem någonstans??? kan man köpa det på Volvo...? Vill ha te min 760 Tic jag få hem idag... Det är niice när det står Volvo 760 Turbo Intercooler....

Är det bara Volvo med fans som tycker det är ballt att visa att det är InterCooler och Lambda på bilen...
neutral?

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?
precision
18 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

MrMonsterZ skrev:

360_sleeper skrev:
Och vart hittar man nya emblem någonstans??? kan man köpa det på Volvo...? Vill ha te min 760 Tic jag få hem idag... Det är niice när det står Volvo 760 Turbo Intercooler....

Är det bara Volvo med fans som tycker det är ballt att visa att det är InterCooler och Lambda på bilen...
neutral?

hehe grymmast med lambda

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang