tjena, har hittat en annons på beggade omslipad 262/9.45 T5 kamaxlar och jag undrar om vilken exekt jag får ut av det om det är stor liten eller detaljisk osv, min saab är en 9000 2.3 med 200 org hästar och tirm system Mvh ludwig
Tja, antar att du sätt min annons. Kammarna möjliggör för att flytta upp registret och ger dig ett bredare effekt register. Dvs bilen får en trevligare karaktär!
Nej, mer att motorn går bättre på högre varv men blir tröttare på låga varvtal...
Bättre att köra fort med men sämre att dra husvagnen med ungefär!
Precis! De flyttar upp effekten och ger ett bredare register.
Jag kör en annan bil med dessa kammar i och de passar utmärkt till just saabs karaktär på motorer. Får fäste tidigare än med vanliga kammar iallafall p.ga att max vridet kommer lite senare.
Fast behöver du verkligen mer vrid på låga varv egentligen? Är ju ganska så okörbar momentkurva på dessa när man inte gjort några större modifieringar!
En jävla massa vrid och ladd runt 2-3000 och efter 4000 så börjar den dö ut igen! Är du ute efter mer vrid på låga varv så kommer du få offra toppeffekt och register, så enkelt är det tyvärr
Allvarligt, hur ofta ligger du på fullgas för att orka dra släpet kontra hur ofta du behöver max på högre varv om man ska leka/tävla?
Fast behöver du verkligen mer vrid på låga varv egentligen? Är ju ganska så okörbar momentkurva på dessa när man inte gjort några större modifieringar!
En jävla massa vrid och ladd runt 2-3000 och efter 4000 så börjar den dö ut igen! Är du ute efter mer vrid på låga varv så kommer du få offra toppeffekt och register, så enkelt är det tyvärr
Allvarligt, hur ofta ligger du på fullgas för att orka dra släpet kontra hur ofta du behöver max på högre varv om man ska leka/tävla?
Fin bil för övrigt!
MVH
fullgas kan jag inte prova och pressa den för den har dåliga motorfästen som hugger direkt om jag gasar för snabbt jag håller på att byta dom nu men den har rasat något i motorn som jag ey vet
Inga problem att dra något med sånna kammar i.. kompisen drog biltransport med 9000 på och det gick fint. Tvivlar på att marksten väger mer än 1.5-2ton?