2693
Sök

Passat tdi -98 Elproblem! 40 amp säkring under ratten trasig. vad går den till?

24 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Hej!  Har en passat Diesel från 98  som har lite knas med elen.   Blinkers, hel/halvljus, Tanköppnarknappen, AC, singalhorn.. är några av felen som jag har upptäckt. Dock så FUNKAR varningsblinker och ljustutan!    Jag kollade alla relän och hittade av misstag en säkring på 40 ampere under reläplattan som hade brunnit av.

Är det någon som vet vad som går genom denna 40 amps säkring? Jag vet inte hur länge den har varit trasig och anledningen till att jag frågar är för att vi hade SAMMA problem förut och då var det nån kontakt i nyckelkolven som var trasig. Vi bytte den och det höll i 4 dagar innan samma fel uppstod.   Efter denna gång var nyckelkontakten hel. jag misstänker att säkringen är problemet men jag behöver också hjälp från någon som är lite insatt i bilel.    Om det nu är säkringen som är boven i dramat, vad är det då som får den att brinna?  Jag misstänker att säkringen kommer brinna på nytt om jag byter den eftersom samma fel kom igen efter några dagar sist vi fixade detta.   Är det någon som vet varför säkringen eller komponenterna i denna krets går sönder hela tiden?     Mycket tacksam för hjälp!  smile

Sök