3710
Sök

Jag var alldeles för nära döden idag

Klubbmannen
14 augusti 2006
Trådstartare
Var idag ute på jobb i Stockholm city. Tittade åt ena hållet och gick ut i en enkelriktad väg, trodde jag. Den var inte enkelriktad.. Jag hann precis se bussen komma i ögonvrån och kasta mig undan. Klarade mig med en hårfin marginal. En kvart senare kom det ifatt mig vad som hade hänt. Fick sätta mig och vila och mådde så illa att jag nästan spydde. Jag var bråkdelens sekund från att bli ett minne i bekantas huvud.

Ta det lungt, livet sitter jävligt löst..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
14 augusti 2006
Klubbmannen skrev:
Var idag ute på jobb i Stockholm city. Tittade åt ena hållet och gick ut i en enkelriktad väg, trodde jag. Den var inte enkelriktad.. Jag hann precis se bussen komma i ögonvrån och kasta mig undan. Klarade mig med en hårfin marginal. En kvart senare kom det ifatt mig vad som hade hänt. Fick sätta mig och vila och mådde så illa att jag nästan spydde. Jag var bråkdelens sekund från att bli ett minne i bekantas huvud.

läskigt sad tur att du klara dig fan.. ja lviet är inte säkert.. vad som helst kan hända när som helst

Bmw osv..

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
14 augusti 2006
"livets mirakel" är så lätt att bli berövad på... skatta dig lycklig över änglavakt, och tänk ett steg längre nästa gång!

man lever bara en gång så lev väl!

189 Inlägg
14 augusti 2006
absolut inte kul. får en att tänka till en hel del.

///M

Wankel
1 080 Inlägg
14 augusti 2006
tur att du klarade dej...bruakr alltid kolla åt båda hållen även om jag vet att det är enkelriktat, vet aldrig vilka idioter som kör mot enkelriktat

MDS Västerås

3 113 Inlägg
14 augusti 2006
skönt att du lever smile efter det kommer du säkert få en tändens att kolla en extra gång, brukar ju vara så tongue

Semper Fi

10 287 Inlägg
15 augusti 2006
Jag var nära samma sak på Valhallavägen precis vid Östra Station. Det ligger ett övergångsställe där ca 100 m från Östra och jag skulle gå över (grönt). Lastbilen i högra filen stannade men inte en långtradare i vänstra filen.

/Göran

Klubbmannen skrev:

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök