2780
Sök

Volvo 855 som plötsligt vägrar starta!!

2 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
Hej!

Jag är ny medlem här, tjej på 36 år som har en Volvo 855 årsmodell 96 som inte vill starta efter att ha stått i 2 veckor. Hoppas på att det finns någon vänlig själ härinne som kanske kan komma med lite tips och idéer. Bilen stod som sagt still i 2 veckor för att jag helt enkelt inte behövde den och sen när jag skulle använda den igen var batteriet helt dött. Innan jag ställde bilen så hade ett par motorlampor lyst ett tag men jag ringde bilfirman som sålt den (har bara haft den i 3 månader) och de sa att det inte var något att oroa sig för utan att det troligen berodde på felaktigt Lambdavärde som också hade kommit upp under besiktningen senast. Jag köpte inte riktigt det och nu står ju bilen där den står*suck*.

Försökte med en starthjälp och det enda som händer då är att lysena tänds samt intrumentpanelen men det klickar bara om motorn. Någon enstaka gång lät det som startmotorn ville gå runt men inte orkade riktigt. För övrigt bara klickande ljud.

Försökte även med startkablar med hjälp av en granne och deras bil men samma resultat där också.

Bytte batteriet till ett nytt och det som hände då när jag försökte starta var att det luktade bränd el från motorn....not so funny:/ Och fortfarande bara klickande ljud och startar inte.

Jag har inte en aning om vad det här kan bero på och behöver verkligen bilen så hoppas att någon av er har någon idé iallafall att komma med:)

2 Inlägg
21 juli 2011
Trådstartare
Glömde skriva att säkringarna är kollade och de var okej

* Voff voff *
10 993 Inlägg
21 juli 2011
Låter lite som att din startmotor är trasig...

Du kan ju prova att dra igång bilen med en annan bil t.ex. (om det inte är en automat i din)!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

60 Inlägg
21 juli 2011
Kanske kan vara bränslepumpen hade nåt liknande fel på min 850. eller så är det trasig startmotor

Sök