5408
Sök

BYTA Fram ruta o bakrutan..

334 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
hejsan har fåt mina rutor inslagna för att bilen stod för länge på en parkering då jag ej har råd att lämna in bilen för att försäkringen inte täkte skadorna så undrar jag de smidigaste sätat att få bort fram o bak rutan lister o allt är ner plockat men limet är lite trögt hur gör jag det enklaste sätet för att få bort dom.. hoppas på billiga o vettiga svar smile om de är till nån hjälp så e de en bmw 520

Rösta gärna på mina bilar Mvh

hej vad gör du?
416 Inlägg
23 juli 2011
ta en järntråd och som "fila" dig igenom limmet..

tråden passar nog inte in hära på projekt..

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"

334 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
okejj ltade som attans på gooogle o där skrev nån stål tråd men dne går av bara kommit 2 dec på 1 timme hehe ja jag visste inte var jag skulle lägga tråden sad sorry

1 271 Inlägg
23 juli 2011
ta inte stål tråd utan en vajer som är fler i som är tunn då kommer du kunna skära ut rutan. eller så sparkar du ut den å slippar bort allt lim mm som blir kvar

334 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
sparka försökte jag med men den bara sprack tongue provar med en smal vajer smile

hondaaaaa
411 Inlägg
23 juli 2011
En såndära "rakbladskniv" eller vad dom heter fungerar också. smile fast det är ju klart det kanske är lite knepigt att komma åt i vissa vinklar, men fungerar helt klart att använda på dom öpnna stora ytorna.

Old hondas never die, they just get faster!
"Learn to drive a slow car fast. Otherwise you'll just drive a fast car, slow."
Club JDM of Sweden

334 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
hittade ett demonterings kit för fram o bak rutor bestälde det wink där ingick allt man behövde förutom sugproparna

Fri fart för ett fritt folk!
15 172 Inlägg
23 juli 2011
är det 5serien som stog vid Nora infarten eller?

Kör fort så hinner inget hända...

334 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
ja jag sålde den sen skicka han aldrig in papperna o jag fick massa böter så nu skall jag göra i ordningen den o ha den själv istället.. redan fixat motorn

Fri fart för ett fritt folk!
15 172 Inlägg
23 juli 2011
tydligen slog dom sönder den redan första natten den stog där enligt chefen som bor där =/

Kör fort så hinner inget hända...

334 Inlägg
23 juli 2011
Trådstartare
okejj fatta ente vad dom hållt på med folket.. blev riktigt besviken iaf vet inte hur många timmar jag spenderat med den bilen byte allt i motorn o trimma den o sen får jag höra att dom kvadat den så tur va hade jag mer utav de goda så nu våga jag ej göra mig av den igen tongue

Sök