Kapsänkning av 740 !!

Frodwin Ny dag, nya tag, nya möjligheter!
23 juli 2011 · 100 Inlägg

Hade tänkt sänka min 740 på smidigaste sätt.
Har just nu min besiktings period på bilen och skulle helst vilja att bilen gick igenom besiktingen utan problem. Hade tänkt kapa 2,5 fram och 2 bak.

Skulle gärna vilja ha tips på hur man kan sätta fast fjädrarna utan att behöva oroa sig vare år för att man ska bli stoppad av bes.

Tack på förhand!!  big_smile

Volvo S60 D5 "R Diesel" (2006)
Pavva
23 juli 2011 · 1 215 Inlägg

slangklämmor har jag sett folk som har

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Bompeman
23 juli 2011 · 679 Inlägg

Kapa efter besiktning bara? kapade fjädrar är inte lagligt men visa släpper igenom det, sätt på original till besiktningen sen på med dom kapade efter bara

Finns miljoner trådar om det här ämnet

Senast redigerat av Bompeman (23 juli 2011)

Frodwin Ny dag, nya tag, nya möjligheter!
23 juli 2011 · 100 Inlägg

Ja men går de fram då? Hört många som säger att man inte har ngt att fästa slangklämmorna i fram.

Volvo S60 D5 "R Diesel" (2006)
Frodwin Ny dag, nya tag, nya möjligheter!
23 juli 2011 · 100 Inlägg

Bompeman: Förstår de bara så drygt att behöva byta var år tongue

Volvo S60 D5 "R Diesel" (2006)
Bompeman
23 juli 2011 · 679 Inlägg

Frodwin skrev:
Bompeman: Förstår de bara så drygt att behöva byta var år tongue

Det är ju bara en gång per år, Sen tar ju fjädrar inga tider att byta fram;)

TuRbOtIc
23 juli 2011 · 33 Inlägg

Min gick igenom med 3varv kapade runt om. Har avgasklammer på dem bara ;D

Mercedes 250se "Classy" (1966)
BMW 325 cab "slammed" (1994)
Volvo 740 gl "Original" (1985)
Frodwin Ny dag, nya tag, nya möjligheter!
23 juli 2011 · 100 Inlägg

Men micke de är la lite skillnad på dina fjäderben än vad de är på mina , eller? Inte samma på 240 som på 740 tongue

Volvo S60 D5 "R Diesel" (2006)
KarlsssoN Elektriker!
23 juli 2011 · 45 Inlägg

Slangklämmor!
Eller besikta först kapa sen.

Men tar du och kapar först. Trä bara slangklämmorna genom skålen så duger de också smile

En signatur...
TuRbOtIc
23 juli 2011 · 33 Inlägg

Frodwin skrev:
Men micke de är la lite skillnad på dina fjäderben än vad de är på mina , eller? Inte samma på 240 som på 740 tongue

De var på 745an big_smile tro ej de godkänner med bara slagklämmor men går fint med avgasklämmor:)

Volvo_Mannen Volvoskadad
23 juli 2011 · 6 017 Inlägg

Även om fjädrarna sitter fast med avgasklämmor i nedre tallriken så kan dom slita lite i fjädern på bes så den kommer loss där uppe istället, det hände mig på bes, hade kapat 2,5 varv. Bak är inga problem, bara att köpa nån liten avgasklämma påbiltema och fästa fast nere runt tallriken

Jonas
mustang1966 lastbils chaufför
23 juli 2011 · 240 Inlägg

Frodwin skrev:
Hade tänkt sänka min 740 på smidigaste sätt.
Har just nu min besiktings period på bilen och skulle helst vilja att bilen gick igenom besiktingen utan problem. Hade tänkt kapa 2,5 fram och 2 bak.

Skulle gärna vilja ha tips på hur man kan sätta fast fjädrarna utan att behöva oroa sig vare år för att man ska bli stoppad av bes.

Tack på förhand!!  big_smile

det är inga problem, bes föra året utan problem med 2 eller 2,5 fram o 2 bak och dom satt inte fast mer än original

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!
Volvo 740 TIC "Turbon" (1990)
sterge
25 juli 2011 · 484 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Även om fjädrarna sitter fast med avgasklämmor i nedre tallriken så kan dom slita lite i fjädern på bes så den kommer loss där uppe istället, det hände mig på bes, hade kapat 2,5 varv. Bak är inga problem, bara att köpa nån liten avgasklämma påbiltema och fästa fast nere runt tallriken

Har nyligen satt kapen i mina fjädrar också och precis som du skriver så hände detta mig... alltså att fjädrarna sitter löst där uppe, kan man göra nåt åt det?

Föddes till att älska Volvo.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang