Dålig styrka från batteriet till slutstegen???

RockSoldier
26 juli 2011 · 24 Inlägg

Tjena!
Jag får inte ut strömmen från batteriet till mina två slutsteg samt tuta. Har som sagt tre kablar går från batteriets + pol och vidare till två slutsteg samt en eftermonterad tuta. Nu får dom av nån anledning inte ström så inget va det fungerar. Köpte nytt batteri men problemet kvarstår. Några tips?

//Kenny

Volvo S40 (1997)
VirreEriksson
26 juli 2011 · 1 301 Inlägg

Mät spänningen på slutstegsplintarna med en multimeter smile

christofer_k Vorsprung durch Technik
26 juli 2011 · 2 432 Inlägg

dålig kontakt mellanakarvar  trasig säkring  dåligt pressadkabelsko  kolla dessa

zrken
26 juli 2011 · 329 Inlägg

kassa jord?

RockSoldier
26 juli 2011 · 24 Inlägg

Jorden ska det inte vara några fel på. Allt funkade bra tills för nån månad sen. Säkringarna är hela osv.
Har tyvärr ingen multimeter hmm

Volvo S40 (1997)
henke_99 Offroad Racing
26 juli 2011 · 3 122 Inlägg

Jordanslutningen kan rosta och ärga och därmed bli sämre med tiden.

Har du ingen multimeter så åk då till biltema o köp en, kostar inte många kronor o sen så har du ju en för framtida behov.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
RockSoldier
26 juli 2011 · 24 Inlägg

Om nån förklarar hur jag använder multimeter för att kolla dessa problem drar jag direkt till Biltema och gör ett inköp?

Volvo S40 (1997)
RD_87 Skrotsamlare
26 juli 2011 · 4 031 Inlägg

Det medföljer en instruktion har jag för mig, det ger sig nästan självt annars.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
RockSoldier
26 juli 2011 · 24 Inlägg

Det var inte så svårt. Remoten ger ifrån sig för lite kräm. Fram till slutsteget mäter den 12,5V men när den kopplas in tappar den av nån anledning några volt hmm

Volvo S40 (1997)
christofer_k Vorsprung durch Technik
26 juli 2011 · 2 432 Inlägg

RockSoldier skrev:
Det var inte så svårt. Remoten ger ifrån sig för lite kräm. Fram till slutsteget mäter den 12,5V men när den kopplas in tappar den av nån anledning några volt hmm

koppla in ett relä

RockSoldier
26 juli 2011 · 24 Inlägg

Vad gör relät?

Volvo S40 (1997)
henke_99 Offroad Racing
26 juli 2011 · 3 122 Inlägg

Ser till strömmen som ska förbrukas tas direkt från batteriet, endast styrströmmen till relät tas då från original remote. Funkar helt enkelt som en elektriskt styrd strömbrytare.

Edit: Hur du kopplar hittar du gott om svar på om du söker här på forumet...

Senast redigerat av henke_99 (26 juli 2011)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
TT-Avant
26 juli 2011 · 6 851 Inlägg

RockSoldier skrev:
Det var inte så svårt. Remoten ger ifrån sig för lite kräm. Fram till slutsteget mäter den 12,5V men när den kopplas in tappar den av nån anledning några volt hmm

Vad är det för CD? Vad har du kopplat din remote till för något?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Pro_fxr jobbar påre
28 juli 2011 · 751 Inlägg

vad får du för volt på stegens plus-plintar?

bilen är avslagen:
bilen är påslagen:

det får aldrig dippa under 12v.

remoten till stegen ska räcka att ha 12v för att den ska starta.

Audi A5 (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang