5439
Sök

Måla schackrutor på huv !

199 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Tjena, har köpt mig en volvo 745 - 88 för 1500 som var skattad och bes till nov, tyckte det var ett helt ok pris för en bil som fungerar. lite ytrost osv, så jag tänkte att jag skulle rolla den mattsvart och ha som slaktbil typ.. big_smile

och så tänkte jag göra schackrutor på huven på den , då är min fråga. hur gör jag dom lättast ? Bilen är vit, så endast svartfärg behövs..

hur maskerar jag så det blir bra och rakt osv. 

mvh kiorf !

1 215 Inlägg
26 juli 2011
om de är en skitbil så kan du ju lägga tape på hela huven och sen skära rutor med rakblad och ta bort varannan "ruta" sen rolla över tongue

199 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Pavva skrev:
om de är en skitbil så kan du ju lägga tape på hela huven och sen skära rutor med rakblad och ta bort varannan "ruta" sen rolla över tongue

skulle man kunna göra tongue  typ bred maskeringstape då eller?  sen lär jag ju mäta lite hur breda rutorna ska vara, för jag vill inte ha "halva" rutor ute på någon sida..

1 215 Inlägg
26 juli 2011
kiorf skrev:
Pavva skrev:

skulle man kunna göra tongue  typ bred maskeringstape då eller?  sen lär jag ju mäta lite hur breda rutorna ska vara, för jag vill inte ha "halva" rutor ute på någon sida..

ah precis tongue

bara att mäta huven och räkna ut hur många rutor du vill ha och hur stora dom kommer bli tongue

sen kan du spela luffarchack när du vill wink
Senast redigerat av Pavva (26 juli 2011)

199 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Pavva skrev:
kiorf skrev:
Pavva skrev:

ah precis tongue

bara att mäta huven och räkna ut hur många rutor du vill ha och hur stora dom kommer bli tongue

sen kan du spela luffarchack när du vill wink

jajjemensan wink har du nå tips på färg man kan använda? biltemas plåt taks färg ?

1 215 Inlägg
26 juli 2011
alla mina kompisar som rollat bilar har använt denna: http://biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/ … /Lackfarg/

vi testade lacka kompisens transit med spruta också och de blev helt okey tongue

ska se om jag har någon bild smile

199 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Pavva skrev:
alla mina kompisar som rollat bilar har använt denna: http://biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/ … /Lackfarg/

vi testade lacka kompisens transit med spruta också och de blev helt okey tongue

okej smile kanske blir den då, och använda skumgummi roller va ? wink och pensel på små ställen..

1 215 Inlägg
26 juli 2011
kiorf skrev:
Pavva skrev:

okej smile kanske blir den då, och använda skumgummi roller va ? wink och pensel på små ställen..

exakt tongue vi testade med sån där "fluffig" roller en gång men de gick åt helvete, blev strån överallt tongue

http://img155.imageshack.us/img155/444/foto1544.jpg

inte världens bästa bild men det blev förvånansvärt bra resultat fast vi inte va så noga smile men denna är lackad med spruta tongue

kan tillägga att den blev riktig j*vla kolsvart!

199 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
härligt det smile blir nog sån färg.. hur lång tid tar det för färgen att torka åtminstånde så man kan använda bilen ? ;D

1 215 Inlägg
26 juli 2011
kiorf skrev:
härligt det smile blir nog sån färg.. hur lång tid tar det för färgen att torka åtminstånde så man kan använda bilen ? ;D

vet inte, det står ju på burken tongue men om du inte e så noga så behöver du ju bara vänta typ en timme  tills det blir "dammtorrt" sen kan du nog dra ut o köra om det inte regnar tongue men om du vill vara seriös så kan du ju lugna ett dygn smile

199 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Pavva skrev:
kiorf skrev:

vet inte, det står ju på burken tongue men om du inte e så noga så behöver du ju bara vänta typ en timme  tills det blir "dammtorrt" sen kan du nog dra ut o köra om det inte regnar tongue men om du vill vara seriös så kan du ju lugna ett dygn smile

Okej smile hur mycket färg går det åt ? så jag vet hur mycket man ska köpa

1 215 Inlägg
26 juli 2011
kiorf skrev:
Pavva skrev:
kiorf skrev:

Okej smile hur mycket färg går det åt ? så jag vet hur mycket man ska köpa

ska du ha hela bilen?

jag kommer inte ihåg men färgen va inte direkt dyr tongue epan målade vi med mindre än en burk tongue men när vi rollade en mazda B1800 så gick det åt typ 2-3 burkar tongue

199 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
japp hela bilen smile kanske ska satsa på 2 burkar då smile

1 215 Inlägg
26 juli 2011
kiorf skrev:
japp hela bilen smile kanske ska satsa på 2 burkar då smile

aah gör de, svart täcker ju jävligt bra tongue

199 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare