Frys/frostplugg Scorpio -93

Jezzze
27 juli 2011 · 68 Inlägg

Har fått tag på en Scorpio -93 med 2 l dohc motor och jag behöver hjälp med att sätta
dit frost/frys plugg´s jäveln.....

Inte ens verkstadstomten på Ford i Sundsvall hade nån aning om hur man får dit den så nu vänder
jag mig till dom riktiga experterna..!!!

Som bilden visar så ska pluggen in på kortsidan av motorn, kanske 8-15 cm ner från stället där pluggen
ligger på bilden.....Som ni ser så finns det inte så mycket spelrum utan kanske 1-2 cm finns det tillgodo
så man får nästan ner handen och känner hålet och man kan fippla dit pluggen så den kommer på plats
men inte får man dig den med "fingertopps styrka" direkt...

Läste på nätet att man måste tydligen lyfta ur motorn för att få dit pluggjäveln, kan d stämma??!!

Grannen min tipsade om att "lossa motorn" i fram så att den tippar så att säga och på så vis kanske få
några centimeter extra så man kan komma åt bättre och få dit pluggen...!!

Men serifuckingöst, ta loss motorn för en plugg (38:- original-12:- universal) och sen lyfta motorn
för att få dit fanskapet??!??!?!?!!

Please, nån som kanske har nå bra tips??!! (nej jag kan inte få dit något stort verktyg som pressar fast pluggen, på sin höjd en kofot) visst om jag sliter bort allt plast å lull lull mellan motorn å rutan så kanske men ja tänkte hitta en annan lösning om det går...

Mvh jezzze

https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59408/59408-573b8f3993a5ed6c61e93b86a13c14fc.jpg
%/()(%/I%&/()&()/%& hjäääääääääälp

Jobbar som frilansande gynekolog...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang