Felmeddelande Volvo V70, ACC, -97.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 juli 2011 · 17 510 Inlägg

Som rubrik. Min Acc blinkar med de lampor jag ringat in på bild. Blinkar en kort stund för att sedan sluta till nästa gång bilen startas. Nåt fel är det ju... Den kyler perfekt och alla funktioner fungerar vad jag vet. Har provat "Allt" Genererar den felkoder i uttaget? Sökte på google på "radera felkoder v70" men fick upp för mycket... Nån som enkelt kan beskriva hur jag gör detta? Återkommer felet så får jag väl pallra mig till verkstaden 10 minuter bort.

http://www.garaget.org/?car=257032&image=2433897

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
johan-s70-t5
28 juli 2011 · 299 Inlägg

hade exakt samma symtom på vin v70 99:a kylde å funka som den skulle men blinkade felkoder jag böt innertempgivaren som sitter i instrument brädan har för mig att det gick å läsa ut felkoderna i "uttaget" jag har oxå för mig att den inte reglerade fläkten i hastighet riktigt som den skulle oxå innan bytet

Hermanssons_Garage
28 juli 2011 · 2 415 Inlägg

jag vet inte vad det är för fel, farsan hade också så på sin S70, men det sluta efter ett tag :S
men åk ner till "pelle" på samuellssons i Wallhamn, han är grym på V70!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 juli 2011 · 17 510 Inlägg

Tryck_o_pys skrev:
jag vet inte vad det är för fel, farsan hade också så på sin S70, men det sluta efter ett tag :S
men åk ner till "pelle" på samuellssons i Wallhamn, han är grym på V70!

Jo, jag vet. Får väl bli det om jag inte lokaliserar felet själv vilket vore trevligt. Dags att lära sig lite om Volvo också! Nu spelar det väl måttlig roll men om inte ac är ok under vintern kan ju nästa sommar bli varm...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
WolleJR Klassad som Bilgalen Idiot
28 juli 2011 · 273 Inlägg

vet inte om de är rätt men här står lite om felkoder mm, stod något om acc/ecc smile

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … t&sd=a

Volkswagen Golf GL Mk1 "Goffen" (1982)
Hermanssons_Garage
28 juli 2011 · 2 415 Inlägg

hehe. men om du river ut handsfacket, så sitter den en givare i kylpacketet, den kanske är trasig?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
JaggaChafen Tesla Senior Technician
28 juli 2011 · 2 307 Inlägg

90 procents chans på att det e kupetemperatur sensorn. Du kan börja med å försöka göra rent den. Felkoderna går å läsa ut i OBD uttaget

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 juli 2011 · 17 510 Inlägg

JaggaChafen skrev:
90 procents chans på att det e kupetemperatur sensorn. Du kan börja med å försöka göra rent den. Felkoderna går å läsa ut i OBD uttaget

Man tackar! Ska kolla den idag.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang