6779
Sök

Driva framsystem, MB Quart vs REaudio

dB Jägare!
732 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
Tjenare!

Skall köpa ett steg till framsystem, och står mellan ett svårt val.

MB Quart PAB 2100 .vs  REaudio DTS-750.2!

http://www.autohifi.se/?category_id=261 … id=PAB2100

http://www.autohifi.se/?category_id=261 … RE-DTS7502

Säg vad ni tycker, och gärna en bra motivation!

Mvh Wiesel

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 juli 2011
Vad för framsystem är det som ska drivas? smile RE-steget hade ju högre dämpfaktor men lägre uteffekt, jag hade kört på det om det är ett lättdrivet framsystem som klarar sig med den effekten.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

dB Jägare!
732 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Vad för framsystem är det som ska drivas? smile RE-steget hade ju högre dämpfaktor men lägre uteffekt, jag hade kört på det om det är ett lättdrivet framsystem som klarar sig med den effekten.

Framsystem har jag faktiskt inte riktigt bestämt mig för än!
Mm, slängt några blickar på det jag med!

1 523 Inlägg
28 juli 2011
har du för budget på kitt och steg?smile

1 523 Inlägg
28 juli 2011
http://www.autohifi.se/?category_id=242 … HW-EDGE65C detta och mb quart borde iaf låta ok smile lr om du köper 2 mpquart steg o kör de bryggat i 4 ohm per steg^^
Senast redigerat av valstadkillen (28 juli 2011)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 juli 2011
Har du lyssnat på det där Hollywoodkittet? Eftersom du rekommenderar det till allt och alla, kanske inte så smart om man inte själv har goda erfarenheter av det. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
28 juli 2011
ChriZtoffer skrev:
Har du lyssnat på det där Hollywoodkittet? Eftersom du rekommenderar det till allt och alla, kanske inte så smart om man inte själv har goda erfarenheter av det. wink

Det tål ju många watt eller hur? Då är det ju bra? roll

För övrigt skulle jag nog kört på RE steget!

1 400 Inlägg
28 juli 2011
Nitromast skrev:
ChriZtoffer skrev:

Det tål ju många watt eller hur? Då är det ju bra? roll

För övrigt skulle jag nog kört på RE steget!

Det tål mycket effekt och spelar som fan själv.

MEN del låter inte direkt trevligt,

Om man vill lyssna på musik så väljer man något som är lite mera musikaliskt. tongue
Senast redigerat av micke7406 (28 juli 2011)

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

dB Jägare!
732 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
Framsystem kommer att inhandlas ev nästa månad, vet inte riktigt vad ännu.
Förövrigt, fler med tycke om vilket steg jag skall välja? smile

Mvh

6 851 Inlägg
28 juli 2011
Antingen skaffar du ett framsystem först, som DU tycker LÅTER bra (åk till butik/butiker och lyssna själv). Sedan kan du anpassa ett steg efter detta. Eller så väljer du ett steg, men då kan du bli begränsad vad det gäller högtalare.
Tex. ett svagare steg kanske inte kan driva de högtalarna som DU vill ha och som DU tycker låter bra, därav blir du begränsad om du skaffar steget först.
Till en början funkar oftast en BRA CD att driva de flesta framsystemen, inte på högsta volym, men det låter lite iaf. så du slipper åka runt i en tyst bil.

Som du kanske förstår så måste du nästan först fundera över vad för budget du har att lägga på framsystemet totalt, eller vad du totalt vill lägga på ljudet i bilen du ska ha det i. vad ska prioreteras, välljudande eller dunka dunka, typ?

1 400 Inlägg
28 juli 2011
TT-Avant skrev:
Antingen skaffar du ett framsystem först, som DU tycker LÅTER bra (åk till butik/butiker och lyssna själv). Sedan kan du anpassa ett steg efter detta. Eller så väljer du ett steg, men då kan du bli begränsad vad det gäller högtalare.
Tex. ett svagare steg kanske inte kan driva de högtalarna som DU vill ha och som DU tycker låter bra, därav blir du begränsad om du skaffar steget först.
Till en början funkar oftast en BRA CD att driva de flesta framsystemen, inte på högsta volym, men det låter lite iaf. så du slipper åka runt i en tyst bil.

Som du kanske förstår så måste du nästan först fundera över vad för budget du har att lägga på framsystemet totalt, eller vad du totalt vill lägga på ljudet i bilen du ska ha det i. vad ska prioreteras, välljudande eller dunka dunka, typ?

För en gång skull skull håller jag med TT-
Åk till en butik och LYSNA ,
Bara du kan avgöra vad du gillar, Tycker låter bra,
Här kan du bara få massa förslag på vad andra gillar, Inte säkert att det är vad du är ute efter,

Alla system har olika karaktärer och DU måste lyssna på vad du gillar , Inte vad andra tycker om
Hoppas att du för står vad jag menar.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 juli 2011
Om jag tänker efter så tror jag nog att Daniel är ute efter nåt som spelar högt, så då kanske det är bättre ändå att satsa på effekt än dämpfaktor. smile Behövs väl nåt rejält för att möta upp SPL 15" basen? wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
28 juli 2011
ChriZtoffer skrev:
Om jag tänker efter så tror jag nog att Daniel är ute efter nåt som spelar högt, så då kanske det är bättre ändå att satsa på effekt än dämpfaktor. smile Behövs väl nåt rejält för att möta upp SPL 15" basen? wink

Då borde han väl ha lite mer än just de där slutstegen ? hmm

dB Jägare!
732 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:

Helt rätt Christoffer! smile

Förövrigt så känns det som att det räcker med 200rms per dörr.
Alla verkar ha grävt ned sig i framsystem i denna tråd, ville bara veta om folk hade egna erfarenheter av något av dessa steg, och ville höra vad folk tyckte om just stegen. Blev iallafall ett MB Quart.

Mvh

1 523 Inlägg
30 juli 2011
ChriZtoffer skrev:

han e väl mest ute efter db gissar ja när det står db.jägare^^ joo har lyssnat mina i ngra sekunder hos kompisen som hjälpte mig spela in dem tongue har ej kopplat in dem än...

Sök