2177
Sök

Biltips runt 40,000

35 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
Hej

Tack för många fina svar i min förra tråd när jag frågade efter tips på förstabil för ungefär 20,000kr. Nu har jag dock lyckats införskaffa mig mitt första jobb (whee) och har därför bestämt mig för att köpa en dyrare bil och förmodligen ta den på avbetalning. Därför ska bilen vara köpt på en bilfirma, förmodligen.

Jag skulle vilja ha en bil som går bra, har väldigt lite problem och är rostfri. Det ska vara en ganska snygg bil ska dock inte lägga ner några stora pengar på att styla med nya kjolar eller dylikt. Vill dock gärna ha en bil som gärna har AC och andra bekvämligheter, samt den ska gärna vara bensinsnål. Runt 0.8 som max.

Har funderat själv på Volov s40/v40, så har ni några tips eller råd angående dessa två modeller så får ni gärna skriva det också. Bilen ska helst inte vara kombi, fast v40:n är ett undantag!

Tack på förhand

2 652 Inlägg
15 augusti 2006
xoqrps skrev:
Hej

Tack för många fina svar i min förra tråd när jag frågade efter tips på förstabil för ungefär 20,000kr. Nu har jag dock lyckats införskaffa mig mitt första jobb (whee) och har därför bestämt mig för att köpa en dyrare bil och förmodligen ta den på avbetalning. Därför ska bilen vara köpt på en bilfirma, förmodligen.

Jag skulle vilja ha en bil som går bra, har väldigt lite problem och är rostfri. Det ska vara en ganska snygg bil ska dock inte lägga ner några stora pengar på att styla med nya kjolar eller dylikt. Vill dock gärna ha en bil som gärna har AC och andra bekvämligheter, samt den ska gärna vara bensinsnål. Runt 0.8 som max.

Har funderat själv på Volov s40/v40, så har ni några tips eller råd angående dessa två modeller så får ni gärna skriva det också. Bilen ska helst inte vara kombi, fast v40:n är ett undantag!

Tack på förhand

att köpa en bil för 40 000kr hos handlare förlorare du oftast ganska mkt på . eftersom dom har LITE överpriseer på bilarna . dock så får man ofta lite garanti ,

s40\v40 är välldigt bra speciellt som familje bilar . dock så skulle inte jag köpa en sådan som första bil . men nu handlar de inte om mej smile

de jag vet som ofta är "fel" på v40\s40 av dom första modellerna är att de rostar gärna i bakskärmarna ,

35 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
Självklart kostar det betydligt mer att köpa bil av bilhandlare, men eftersom jag inte har de pengarna jag behöver för att köpa en bil i den prisklassen just nu. Så känns de som om det ändå är ett ganska bra alternativ. Jag vet inte, eventuellt att man kan få ett bil lån?

Om man säger att man ska köpa en bil för 40,000 kronor, och man själv har 20,000 kronor och behöver låna de restrerande 20,000 så kanske dom går med på de. När de ser att man har fått fastanställning på ett företag och fortfarande bor hemma. Då man inte har några avgifter på telefon/boende eller dylikt.

OBS

Jag har nyligen fått göra om mitt körkort pga fortkörning så att polisen tog körkortet på plats. Så jag har lekt vad jag ska med bilar, vill inte ha något supertrimmat eller dylikt..
Senast redigerat av xoqrps (15 augusti 2006)

2 652 Inlägg
15 augusti 2006
xoqrps skrev:
Självklart kostar det betydligt mer att köpa bil av bilhandlare, men eftersom jag inte har de pengarna jag behöver för att köpa en bil i den prisklassen just nu. Så känns de som om det ändå är ett ganska bra alternativ. Jag vet inte, eventuellt att man kan få ett bil lån?

Om man säger att man ska köpa en bil för 40,000 kronor, och man själv har 20,000 kronor och behöver låna de restrerande 20,000 så kanske dom går med på de. När de ser att man har fått fastanställning på ett företag och fortfarande bor hemma. Då man inte har några avgifter på telefon/boende eller dylikt.

såvida du har fast jobb och inga anmärkningar hos kronofoden så är 20 000 inga problem .

jag låna också hälften på min första bil ,., o dum som man var så köpte jag bil hos handlare . betala ca 10 000kr mer än vad dom kosta på annons .
o garantin var väl si så där . typ = vi lagar om det inte är för dyrt -

de tråkiga var att jag efter 6månader upptäckte att bilen gått 36 000mil . "bmw e36"
mätaren visa 15 000mil . bilen var i perfekt skick annars så de var inte svårt att blåsa mej som på den tiden bara visste att bilen har ratt o 4 hjul "i stort sett"

akta dej för små handlare spec i gbg

Sök