bosabengt skrev:
McNoodle skrev:
Ännu en ny fundering, detta låter bäst i mina öron.
Hittade dessa:
http://www.blocket.se/halland/Infinity_ … 20&w=1Tror ni det funkar till min DLC Ca-30 som jag länkade innan? Alltså dessa två i varsin kanal, och två diskanter på den tredje kanalen.
Känns som att man borde kunna trycka på riktigt ordentligt med dessa.
Alltså har inte greppat vad det är du vill uppnå. Massa bas eller? Och vad menar du med festivalstereo?
Vill du spela högt väljer du PA. Vill du ha billigt handlar du på ljudia eller hifikit.
Förlåt för att jag är lite dum inom detta området. I min värld existerar i princip bara bas-mellanregister-diskant, diverse filter, slutsteg och sådant. Kan inte det här med HiFi/PA/Bil osv., inte heller ohm och allt sånt man måste räkna på.
Säg att jag har det steget som jag nämnt - DLC CA-30, kan du rekommendera 2st 8/10'' basar som ger skönt basgung, och som man kan ösa på riktigt högt med utan att det ska bli distortion eller sönderslagna element.
De två Monacor SPP-200 jag har för tillfället räcker inte riktigt till, det blir distortion och man hör hur elementet börjar gå sönder om man drar upp volymen tillräckligt högt.
En festivalstereo är en stereo som drivs av ett fritids/gel-batteri. Innehåller ofta 6x9 koaxialer och en bilstereo eller liknande. Min innehåller ett 85ah fritidsbatteri, slutsteg, dubbla 8'' basar, lågpassfilter, högpassfilter och 2st diskanter. Allt för att få ett så bra basgung som möjligt, då det är detta som gör att folk samlas hos just DIG. Ingen vill ju gå till någon som spelar på endast diskanter, så man distar sönder öronen.
Hoppas du fick lite klarhet! Jag vill kunna spela HÖGT och med ett rätt bra bastryck utan att det ska komma missljud från elementen och att de går sönder.