TurboLundin skrev:
Danne_t5 skrev:
TurboLundin skrev:
Härligt att höra

Bygga om hjulhusen som på din, har du tips om hur jag ska gå till väga så lyssnar jag gärna! Rakställd 16v med något större stressfläkt^^
Bara att höra av dig med frågor angående hjulhusen så ska jag försöka svara på dom. Har fler bilder än de jag lagt ut i min projekttråd om de e nått du vill se. Låter iallafall riktigt Nice med dom planerna på bilen

Jag kommer garanterat höra av mig snart^^ Ja jag tror det kan bli bra

Boostrider skrev:
Nira är inge bra

Bilen drar så förbannat mycket bränsle med de. Sen verkar däcken slitas grymt mycke fortare

Fått tag på nytt eller beg?
Bygg INTE 16V SNÄLLA!!! Så mycket fränare med 8v. Ska du inte ha mer än runt 500hk så behövs de en liten portning, större ventiler och VX3 typ

Vet om en 8V topp som är riktigt bra. Bromsad till 500hk med vx3 som sagt. Köp den och släng i en enem v16 så har du en grym bil i kombination med stor turbo (över 56mm in)
Min bil har ett grymt bra register. 4000rpm som den bara tokdrar. Spolar asbra vid 4000rpm och drar hela vägen till 8000

Tar sig bra och skapligt bottenstark trots stor turbo och sen kam

Kör ännu bara på grundladd ska väl tilläggas

Film kommer ikväll eller imorgon

Är kanske lite därför det är kul med 16V bara för att folk tycker man ska köra 8V?

Har varit en dröm länge med en rakställd 16V, & finns i mitt tycke inget som blir snyggare heller

Tycker det ser bra mycket snyggare ut & bygger inte bara för effekt utan även så som jag vill ha den!
Haters gonna hate, men du kommer börja gilla 16V när jag byggt klart

Tycker nästan de flesta kör med 16V

Visst ser de riktigt bra ut med en rakställd 16V, det är ju en skaplig topp som inte behöver röras mycket men den är inte lika pålitlig och är betydligt svårare att skruva med.
Annars kan du ju köpa min motor komplett bromsad och allt

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet