Golf mk1 -77 --> Gti

Jernberg BilSystemTeknik-Gymnasiet
16 november 2011 · 184 Inlägg

Lina- skrev:
Tycker de ser bättre ut med nyare bakljus. smile

Tack eller vad man ska säga? smile

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh
Stoner_fuzz Bitter optimist.
16 november 2011 · 1 561 Inlägg

75an kallas Swallowtail för den hade en annorlunda bakdel, svänger liksom ner. sen var där säkert en massa annat som är speciellt för swallowtails men det vet jag inget om.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/Rodemetblauweplaten.JPG

Citroën 2CV "deux chevaux" (1972)
Volkswagen Golf GLI "1.8 8v GTi" (1986)
Smajly
16 november 2011 · 3 059 Inlägg

Här har du ALLT om swallowtailen: http://www.swallowtail.info/

En hel del saker som skiljer, både in o utvändigt..

Senast redigerat av Smajly (16 november 2011)

Jernberg BilSystemTeknik-Gymnasiet
16 november 2011 · 184 Inlägg

Intressant! smile

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh
Jernberg BilSystemTeknik-Gymnasiet
18 november 2011 · 184 Inlägg

Någon som har elschema till golfen eller vet nån sida jag kan hitta? Länka gärna smile

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh
Stackarn
18 november 2011 · 1 200 Inlägg

Vad ska du ha till? Tror de ska finnas lite olika delar ute på nätet. Har en PDF också, men på engelska och vet inte vilka årsmodeller, kan kolla de.

Smajly
18 november 2011 · 3 059 Inlägg

Jernberg skrev:
Någon som har elschema till golfen eller vet nån sida jag kan hitta? Länka gärna smile

Kolla in dessa i zip-filen.. dock inte för din årsmodell men en massa kopplingschema och beskrivning över säkringsdosor med mera,.. kanske du kan ha lite nytta av det.

Kopiera och klistra in i adressfältet i din webläsare.
http://vwts.ru/electro/golf83.zip

Funkar det inte så klicka denna länken och sen på golf wiring diagrams (eng.)
http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_g1

Senast redigerat av Smajly (18 november 2011)

Jernberg BilSystemTeknik-Gymnasiet
19 november 2011 · 184 Inlägg

Tack ska ni ha för svar på förra inlägget. Ännu en fråga! Jag har precis startat upp golfen med gti-motorn och den har en jäkla hög tomgång. Har kollat så den inte drartjuvluft via insug, men sen är det ju en jäkla massa vakuumslangar och torra gummislangar. Finns det någon tomgångsmotor och är det nån som har några övriga förslag och tips? smile

mvh Jernis

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh
Stackarn
19 november 2011 · 1 200 Inlägg

Ja de ska finnas en tomgångsmotor, kolla så säkring osv är helt. Byt sen alla slangar som verkar slitna, billig slant men ser bra ut och funkar garanterat bättre smile

Jernberg BilSystemTeknik-Gymnasiet
19 november 2011 · 184 Inlägg

Stackarn skrev:
Ja de ska finnas en tomgångsmotor, kolla så säkring osv är helt. Byt sen alla slangar som verkar slitna, billig slant men ser bra ut och funkar garanterat bättre smile

Okej, måste kolla upp det. Var ute och körde och bilen tvärdog, tänder till på startgas så det saknar ju soppa. Vad kan ha gjort sådär tvärt att det inte kommer soppa längre?

mvh

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh
Stackarn
19 november 2011 · 1 200 Inlägg

Bränslepumpen som gett in sin avskedsansökan?

Tommy_F Dkv
19 november 2011 · 592 Inlägg

Jernberg skrev:

Stackarn skrev:
Ja de ska finnas en tomgångsmotor, kolla så säkring osv är helt. Byt sen alla slangar som verkar slitna, billig slant men ser bra ut och funkar garanterat bättre smile

Okej, måste kolla upp det. Var ute och körde och bilen tvärdog, tänder till på startgas så det saknar ju soppa. Vad kan ha gjort sådär tvärt att det inte kommer soppa längre?

mvh

Tråkigt! Har du kollat pump relät?

Mvh Tommy

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....
Jernberg BilSystemTeknik-Gymnasiet
19 november 2011 · 184 Inlägg

Stackarn skrev:
Bränslepumpen som gett in sin avskedsansökan?

Bytte den idag, d¨den andra hade gett upp smile

Stackarn skrev:

Ja de ska finnas en tomgångsmotor, kolla så säkring osv är helt. Byt sen alla slangar som verkar slitna, billig slant men ser bra ut och funkar garanterat bättre
Okej, måste kolla upp det. Var ute och körde och bilen tvärdog, tänder till på startgas så det saknar ju soppa. Vad kan ha gjort sådär tvärt att det inte kommer soppa längre?

mvh
Tråkigt! Har du kollat pump relät?

Mvh Tommy

Får kolla det, nu sitter jag hemma och tjurar...

Mvh Jernis

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh
Jernberg BilSystemTeknik-Gymnasiet
24 november 2011 · 184 Inlägg

Nästa helg åker jag antagligen hem igen, har nu bestämt mig att prova köra förgasare när sprutet krånglar vilket kommer bli intressant smile

Mvh Jernberg

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh
GolfPowwwer
24 november 2011 · 93 Inlägg

Ser riktigt kul ut! smile Hoppas allt löser sig! smile

Volvo v70 (2000)
Jernberg BilSystemTeknik-Gymnasiet
27 december 2011 · 184 Inlägg

Hej alla glada! Skulle behöva hylsor till spridarna och bränslepumpsrelä, är det någon som har det eller vet vart man kan köpa? smile

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh
Jernberg BilSystemTeknik-Gymnasiet
4 januari 2012 · 184 Inlägg

Nu är golfen igång igen! Behöver bara justera sprutet lite då den inte får soppa på alla cyllarna hela tiden smile

Mvh Jernis

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh
Benzin-rider
4 januari 2012 · 600 Inlägg

gött de!! smile men visa lite bilder, de skulle ju inte skada wink good work btw! smile

Audi A6 2.4 V6 Quattro "V6Wurst" (2001)
BOLIN_
4 januari 2012 · 2 763 Inlägg

Håller med Crazy Dave ja, grymt arbete men lite bilder hade inte skadat tråden wink

Volvo - For Life
Jernberg BilSystemTeknik-Gymnasiet
5 januari 2012 · 184 Inlägg

Får se om det blir golfhimlen för mk1:an tyvärr, pressar ur bensin i oljan. Startar och går nu, men verkar inte gå på alla. Kan vara så att den pressar ur soppan pga komp. i den oförbrända cyllen/cyllarna? Bytte iaf olja och filter, var fan mer soppa än olja verkade det som, startade igen och verkar vara samma fenomen och verkar fylla på med soppa i oljan. Har gnista på alla stiften och olika färg på tammefan alla stiften!

FÖRSLAG?! Är väldigt desperat och förövrigt är den till salu... Någon som är duktig på k-jet?

Mvh Jernberg

Kolla gärna in min Renault 4cv -58 Ferlec, ett av så många exemplar som går att räkna på en hand i Sverige. Lägg en kommentar och dumpa en röst :) Ni får även kika in min projekttråd Golf mk1 --> gti Mvh
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang