Byte av stereo i Volvo V70 - 98

Thorre
30 juli 2011 · 24 Inlägg

Hej! Har ett litet dilemma, jag har precis köpt mig en Volvo V70 TDI 98, skulle byta sterion i den då jag ville kunna lyssna på MP3 m.m. Dilemmat är att jag inte får ut nåt ljud ur högtalarna, har det stora ljudpaketet i den. Så hur fixar man detta? Tacksam för svar Mvh//Thomas

Christian S
30 juli 2011 · 4 816 Inlägg

du har kopplat stereon rätt genom att använda en sån här kabel imellan stereon och bilen? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst … VOLVO-94-/

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
volvo4you
30 juli 2011 · 12 Inlägg

längre ner i kabelhärvan får du ta den..fick jag göra på min med stora ljudpaketet

Thorre
30 juli 2011 · 24 Inlägg

Jo jag köpte en sån där adapter, men det fungerade inte, så jag följde "Volvo4you"'s råd och gick längre ner i härvan och hittade två likadana kontakter och kopplade in dem där, så nu fungerar det, tackar så hjärtligt! smile ^^

volvo4you
31 juli 2011 · 12 Inlägg

varsegod :-D

Thorre
2 augusti 2011 · 24 Inlägg

Tihi smile Men nu har jag dessvärre ett annat dilemma istället hmm När jag kopplade in den andra sterion så blev ljudet sämre sad Vette fan vad det är, mycket mindre bas bland annat, även om jag höjer på enheten i sig så blir det ingen direkt skillnad hmm

volvo4you
2 augusti 2011 · 12 Inlägg

e cden gamla du kopplade in ? hur många vatt ligger den på ? har du ställt in allt rätt på din cd ? för när jag koppla in min så var de dåligt ljud. så köpte jag mig en nyare så blev de bättre smile

Thorre
3 augusti 2011 · 24 Inlägg

Den är köpt för ca: 3 år sen tror jag, tror den ligger på 4x45 eller 4x50 watt. Jodå jag har ställt in allt jag kan ställa in faktiskt. Åfan, den är visserligen inte använd på ett tag men det tycker jag inte ska spela någon större roll? hmm Kompisen har samma ljudpaket som ja har men han har typ dubbelt så bra ljud som mig hmm

volvo4you
3 augusti 2011 · 12 Inlägg

pröva o byta cd först

Thorre
3 augusti 2011 · 24 Inlägg

OKej, får göra det, men kollade på baksidan av orginal sterion, då finns det uttag för två runda kontakter där en av dem är till för CD-växlaren, den andra kontakten är något större och på sidan om den står det "AMP" Vette fan vad det är men den satt i när jag bytte

tobbeed
4 augusti 2011 · 13 Inlägg

Alltså hade du färdiga isokontakter längre ner i kabelhärvan? Försökt följa härvan men jag hittar inga andra kontakter!

tobbeed
4 augusti 2011 · 13 Inlägg

AMP är till din originalförstärkare och till den behöver du en sån här adapter: http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 9-414.html

Christian S
4 augusti 2011 · 4 816 Inlägg

tobbeed skrev:
Alltså hade du färdiga isokontakter längre ner i kabelhärvan? Försökt följa härvan men jag hittar inga andra kontakter!

ja det finns kontakter längre ner men det sitter redan kontakter i dom så du får koppla isär dom och sätta dit dom ifrån stereon istället.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Thorre
5 augusti 2011 · 24 Inlägg

Jag testade att koppla om lite och sådär nu och nu verkar det fungera bättre så jag vet inte om jag lyckades att få igång grejerna ändå, har inte använt den runda kabeln som "tobbeed" länkade en skarv på dock, så kanske ska köpa mig en sån. Men det blev rejäl skillnad nu faktiskt.

tobbeed
5 augusti 2011 · 13 Inlägg

Vart i kabelhärvan hittade du dina kontakter? I min c70 verkar det inte finnas några, börjar bli lite frustrerad också... hmm

Thorre
5 augusti 2011 · 24 Inlägg

Hmm, mina kontakter är typ delade, så det sitter typ som en förgrening på min. Det är ganska svårt att förklara, men jag har typ bubbla orginalkontakter. Först ganska långt ner, sen en förlängning på dom upp till enheten. Köpte ju en sån där som konverterar om till ISO. Men det jag funderar på nu är ju om jag verkligen har lyckats få igång slutsteget(en) utan att använda den där adaptern du hade hittat (tobbeed) ?

Christian S
5 augusti 2011 · 4 816 Inlägg

Thorre skrev:
Hmm, mina kontakter är typ delade, så det sitter typ som en förgrening på min. Det är ganska svårt att förklara, men jag har typ bubbla orginalkontakter. Först ganska långt ner, sen en förlängning på dom upp till enheten. Köpte ju en sån där som konverterar om till ISO. Men det jag funderar på nu är ju om jag verkligen har lyckats få igång slutsteget(en) utan att använda den där adaptern du hade hittat (tobbeed) ?

så som det är kopplat nu så kör du bara på stereon, så har jag det på min V70 med trots att det sitter ett slutsteg orginal i den.

tobbeed skrev:
Vart i kabelhärvan hittade du dina kontakter? I min c70 verkar det inte finnas några, börjar bli lite frustrerad också... hmm

det kan nog vara lite annorlunda på C70 då orginal slutsteget sitter i bagagen på dom.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Thorre
5 augusti 2011 · 24 Inlägg

Ahaa, det förklarar lite varför det fungerar ändå trots att jag inte använder steget, det har förbryllat mig lite men då fick jag svar på det smile Men då lär ju det betyda att den ena "härvan" till stereon går via steget men inte den andra, för när jag kopplade in den med dom "övre" kablagen så fick jag inte ut nå ljud men jag fick det på dom inre, så det lär ju betyda att jag kommer kunna köra på full styrka bara jag köper en sån där adapter som finns i en länk lite längre upp wink smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang