Avstängning av ESP/ASR Audi A4 Quattro

Lundbergarn
1 augusti 2011 · 89 Inlägg

Hej! just köpt mig en ny Audi Quattro tdi. och va ute på en grus-plan för att lekte lite och då gick ASR eller ESP systemet in (tror jag)roll  och kolla upp i handboken och då ska det finnas en knapp http://www.netconnecters.com/audi/images/asr_button.jpg  där.. men för mig finns det inte.

så undrar hur jag kan göra för att få av systemen och leka lite? tänkte mest inför vintern. yikes  även hört om en kabel under förarsätet? mer info?

Tacksam för all hjälp! big_smile

Porsche 924 "Whiteraw" (1983)
fish Allfixare
1 augusti 2011 · 1 475 Inlägg

till vänster om varningsblinkersen sitter ju knappen. Tryck på den så stängs det av.

Lundbergarn
1 augusti 2011 · 89 Inlägg

Men sa att jag "INTE" hade den knappen. bara en visningsbild för att visa vilken knapp big_smile sitter bara en lös plastkåpa för där

Porsche 924 "Whiteraw" (1983)
fish Allfixare
1 augusti 2011 · 1 475 Inlägg

Aaah. Missade bildtexten=) Sorry.

p-nyhlen Quattro - bar å åk
1 augusti 2011 · 621 Inlägg

började en lampa blinka i hastighetsmätaren när du var ute och sladdade?

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
Lundbergarn
1 augusti 2011 · 89 Inlägg

Japp en sådan här   http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQK55KB5lBk6GxT0gGW-rqAmdupApSn6fpWWiTBn5NsbJ3koZuF  roll

Senast redigerat av Lundbergarn (1 augusti 2011)

Porsche 924 "Whiteraw" (1983)
p-nyhlen Quattro - bar å åk
1 augusti 2011 · 621 Inlägg

då borde du verkligen ha en knapp där det står esp lr asr på...

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
Lundbergarn
1 augusti 2011 · 89 Inlägg

just vad jag har tänkt med!:S men har det inte!

Porsche 924 "Whiteraw" (1983)
Lundbergarn
4 augusti 2011 · 89 Inlägg

så alltså ingen som har samma problem som mig? eller någon aning hur jag kan lösa det? 

Går det att bara koppla in en knapp eller så? annars kommer det bli en tråkig vinter! sad

Porsche 924 "Whiteraw" (1983)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
7 augusti 2011 · 5 092 Inlägg

hel skumt ju. som alla andra säger så Bör det finnas en sån knapp som man håller in ca 2 - 3 sec för att stänga av & då lyser den där gula lampan hela tiden då kan man leka, sen ett knapptryck igen eller när man stänger av bilen så är antisladden igång igen smile någon som "moddat" om bilen innan dig eller typ tagit bort "lek" knappen kanske?

Lundbergarn
7 augusti 2011 · 89 Inlägg

Jaa för alla tror jag är blind för att dom ska ha den knappen ja. och känns som någon har plockat bort den. så då e frågan hur kopplar jag tbx den? är det svårt vad behövs osv? jag är inge vidare med el hmm   för vill ju kunna åka brett i vinter!yikes

Porsche 924 "Whiteraw" (1983)
fish Allfixare
7 augusti 2011 · 1 475 Inlägg

är inte säkert att det går att slå av heller. en del bilar GÅR det inte att slå av ESP och dyl på.

fish Allfixare
7 augusti 2011 · 1 475 Inlägg

förresten är det ingen s-line inredning du har... Du har turen att ha en bil med quattro GMBH paket.

Lundbergarn
7 augusti 2011 · 89 Inlägg

det står att bilen ska ha den knappen i manualen och allt hmm men hur mycket pill tror ni det är att koppla eget?

Ah fick reda på det för ett tag sen. trodde jag hade ändrat infon?  fråga bara hur ovanligt är GMBH paketet?big_smile

Porsche 924 "Whiteraw" (1983)
fish Allfixare
7 augusti 2011 · 1 475 Inlägg

Inte jätteovanligt, men det är mindre vanligt än s-line iaf. S-line fanns inte på b5 i alla fall så.

fish Allfixare
15 augusti 2011 · 1 475 Inlägg

Jag har precis köpt en A4 1,8TSq 00,a och jag har ingen knapp heller. Måste fasen prova att sladda lite jag med på grus eller dyligt för att se om det händer något för mig oxå... Hoppas inte smile

fish Allfixare
16 augusti 2011 · 1 475 Inlägg

Puuuh! Provsladdade TS,en idag på en grusplan. Ingenting hände med min förutom att det sladda dåsmile. Slog på tändningen endast och jag får inte upp nån sån varningslampa heller. Då får den va kvar i vinter wink

Piratstikin 2015 Dbakuten.
16 augusti 2011 · 5 092 Inlägg

fish skrev:
Puuuh! Provsladdade TS,en idag på en grusplan. Ingenting hände med min förutom att det sladda dåsmile. Slog på tändningen endast och jag får inte upp nån sån varningslampa heller. Då får den va kvar i vinter wink

Fint haha smile låter dock lite skumt att det inte finns men det är väll bara bra smile have fun!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang