2014
Sök

Hjälp med att hitta en begagnad bil för runt 50-85 tusen!

huh?
10 427 Inlägg
3 augusti 2011
Rquired skrev:
Föresten Steifan angående din edit, vad var det du sa om att "Om du lär dig att läsa"? wink

Var aldrig uttalat i tråden att det var en 328 E36 det handlade om, det fick man forska fram på egen hand. wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 augusti 2011
steifan skrev:
Rquired skrev:
Föresten Steifan angående din edit, vad var det du sa om att "Om du lär dig att läsa"? wink

Var aldrig uttalat i tråden att det var en 328 E36 det handlade om, det fick man forska fram på egen hand. wink

Undanflykter, han skrev ju "Jag kan gärna ställa upp med min 328 som gått 29 000mil"! wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

15 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
Ja här skrivs det väldigt mycket och roligt att läsa om era diskunioner om BMW och t-sporten.
Men det är nu så att jag är helt säker, jag skall ha turbo då jag pratade med granföretaget till där jag jobbar och dem kan fixa grattis Chippning och om jag skulle börja trimma mycket en billig mappning.
Så nu är det bara turbo bil som gäller, och jag har hittat en bil som jag tänkte åka och kolla på i övermorgon troligen smile

http://www.blocket.se/goteborg/Audi_A3_ … amp;last=1

Så vad tycker ni om den och har ni några saker jag speciellt skall kolla på ?
Senast redigerat av Stark_Jr (3 augusti 2011)

huh?
10 427 Inlägg
3 augusti 2011
Såg riktigt vettig ut den där A3:an, att den varit otrimmad är väl ett plus cool

Om du får gratis chiptrimning så kan du ju kika på att "tuna" fyrhjulsdriften lite för motsvarande penning wink
-> http://www.ace-competition.com/index.ph … &gen=1

15 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
steifan skrev:
Såg riktigt vettig ut den där A3:an, att den varit otrimmad är väl ett plus cool

Om du får gratis chiptrimning så kan du ju kika på att "tuna" fyrhjulsdriften lite för motsvarande penning wink
-> http://www.ace-competition.com/index.ph … &gen=1

Ja jag har gjort en liten deal jag lägger matta hos dom, dom chippar smile

Sedan kollade jag igenom lite snabbt på det där med haldex och som jag fattar det får jag mer driv på bakhjulen eller?

//S.Jr

15 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
Okej efter att varit och kollat på bilen så fick jag direkt när jag kom dit fel magkänsla så jag provkörde den inte ens, så fel kändes det.
Men min pappa tipsade på en bilen som kan vara ganska rolig och den är lite udda och kan bli riktigt snygg med lite kjolpacket på den och sådant:
http://www.blocket.se/kalmar/Seat_Leon_ … 15&w=3

Vad tror ni om en sådan bil?

Det som är posetivt med dessa bilar är ju det att dem faktiskt går att få nyare års modell på och mindre mil, och jag har kollat och sätt att det är precis samma motor i den som i en audi a3-4 1,8ts så måste ju gå ganska smärt fritt att få lite mer hk i den.

Så vad tycker ni om den bilen?

//S.Jr

Sjuksköterska, psykiatri
149 Inlägg
5 augusti 2011
Om du är inne på A3 o kikar runt blir du nog rätt ledsen över finishen i en Seat. Annars får man ju mycket bil för pengarna, men anledningen till det är ju inte bara märkesberoende - någonting med bilarna tillverkas också billigare. Jag personligen tycker att Seatarna ser lite "plastiga" ut, men antar att det är en smaksak. Skulle lätt kunna köra såväl Skoda som Seat, men som sagt - förvänta dig inte Audikvalité på inredning, ljudisolering mm tänker jag mig.

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"

15 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
da_eddah skrev:
Om du är inne på A3 o kikar runt blir du nog rätt ledsen över finishen i en Seat. Annars får man ju mycket bil för pengarna, men anledningen till det är ju inte bara märkesberoende - någonting med bilarna tillverkas också billigare. Jag personligen tycker att Seatarna ser lite "plastiga" ut, men antar att det är en smaksak. Skulle lätt kunna köra såväl Skoda som Seat, men som sagt - förvänta dig inte Audikvalité på inredning, ljudisolering mm tänker jag mig.

Det gör jag verkligen inte, men jag känner även att jag kanske borde kolla på bilar som inte riktigt är i audi klass då dom jag har varit och kollat på har varit slitna riktigt slitna, och om jag istället då kan få en bil som är plastig, gått kortare och har mindre år på nacken så kanske man får ta högre ljudnivå inne i bilen.
Om inte så har man ju iaf något att göra i vinter oxå big_smile

Men jag har ännu inte släppt audi och vw då det egentligen dom jag vill ha mest men Seaten är en ganska stark konkurent för priset, milen och motorn smile

Men tack för kommentaren och upplysningen på hur skillnaden är.

//S.Jr

Sök