Hur gör man en hatthylla på bästa sätt ?

-Johansson-
2 augusti 2011 · 77 Inlägg

vet inte om jag postar rätt nu, det beror nog på vad inlägget innerhåller.

Nu är det så att ja är på jakt efter en hatthylla till en opel calibra -94.

Svårt att få tag på, samt att dom är svindyra att köpa ifrån skroten.

Då tänkte ja att man kunde bygga en.

Den skall byggas dels för "ljud" och för att skylla lådan och steget ifrån vatten som rinner ner ifrån luclan när man öppnar den.

Hur ska ja gå tillväga för att göra en?

villket matriela ska jag andvända?

Form och mått ?

Ljudet som ska sitta i den är  4st 6x9or och 2 st 5x25or.

skriv gärna mått, idèr och egna erfarenheter av hatthylls byggen! smile

killercow
2 augusti 2011 ·

saknar den gamla hatt hyllan? annars kan du ju använda den som mall till den nya.

bygg i mdf å klä in i högtalartyg. gjorde jag till min opel corsa. jag saknade helt den gamla så jag fick mäta där den gamla suttit.

Ang. vattnet så behöver du nog kolla avrinningen för det är väl inte meningen det ska rinna in när du öppnar

-Johansson-
2 augusti 2011 · 77 Inlägg

Aa jag saknar den gamla helt och hållet. Mm okej, lite krångligt, för ja vet inte ditrekt hur den ska ligga sad

Hmm, ja har för mig att det är så på dom flesta calibrorna... hmm

Fellow
2 augusti 2011 · 1 581 Inlägg

Nu är jag ju inte säker att det är samma men det jag hittar på bildelsbasen under Opel Calibra och hatthylla kostar från 400 kr till 600kr.

-Johansson-
2 augusti 2011 · 77 Inlägg

Mm jag vet, och det finns inte i närheten av lindesberg, alla skrotar i linde, riddarhyttan, kopparberg, och köping har stängt. plus att ja kanske kommer undan billigare om jag bygger en själv. och då kan ja forma och skapa som jag vill  smile

Fellow
2 augusti 2011 · 1 581 Inlägg

-Johansson- skrev:
Mm jag vet, och det finns inte i närheten av lindesberg, alla skrotar i linde, riddarhyttan, kopparberg, och köping har stängt. plus att ja kanske kommer undan billigare om jag bygger en själv. och då kan ja forma och skapa som jag vill  smile

Borde bli billigare att använda orginal som grund och bara dränka den i polyester sen därefter kan du bygga med plast och bafflar som du vill men du har fortfarande orginalfästen kvar.

-Johansson-
2 augusti 2011 · 77 Inlägg

hmm kanske det... smile Hur ser dom ut ? finns inget som tyder på några fästen. det ser bara ut som ett urfräst spår i plast kanten.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang