6632
Sök

Slutsteg och bas i Saab -03

17 Inlägg
3 augusti 2011
Trådstartare
Tjenare!

Tänkte höra för det första om det går att montera ett slutsteg och en baslåda i en saab 9-3 ss -03 med orginal stereo?

I så fall vad för sorts kablar, adaptrar osv måste inhandlas? Är det lätt att plocka ut stereon för att komma bakom?

Tacksam för svar!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
4 augusti 2011
Det går, men "stereon" låter du bli, finns inget att hämta där bakom. Vad har du för ljudsystem i bilen (SS1, SS2 eller SS3)? Ämnet har varit upp ett antal gånger förut så du bör hitta svar på dina frågor med en enkel liten sökning. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

17 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Det går, men "stereon" låter du bli, finns inget att hämta där bakom. Vad har du för ljudsystem i bilen (SS1, SS2 eller SS3)? Ämnet har varit upp ett antal gånger förut så du bör hitta svar på dina frågor med en enkel liten sökning. wink

Tjena! Nu har jag den minsta stereon, som ingår i linearpaketet SS1. Såg på din sida att du är värsta "hejjaren" på ljud, så du måste jag passa på att fråga dig en sak till bara! smile
Kan jag uppgradera stereon bara till tex SS2 utan att byta högtalare? är måtten lika stora?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
13 augusti 2011
Jajjamensan det går alldeles utmärkt. Den hårdvara som behövs är AMP1 (förstärkaren som ska sitta under förarstolen), högtalarna till dörrarna samt centern, ICM2 (huvudenhet med liten monokrom skärm) eller ICM3 (huvudenhet med stor färgskärm, används i navigatorn) & troligtvis även en del kablar.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök