ChriZtoffer skrev:
Jag tror att det är nån kabel som plockar upp fel signal på vägen, hur ligger kabeln mellan steg och bas? Hur ligger lågnivån?
Mellan steg och bas ligger dem bara raka vägen i luften till baslådan.
Lågnivån ligger i mitten/vänster på bilen medans alla strömkablar ligger till höger.
TT-Avant skrev:
vad är det för cd du har?
Har du testat med någon annan CD spelare?
Jag har en Pioneer DEH (eller MEH på internet?) P9100R
Har inte testat någon annan spelar då jag inte har någon.
Detta problem uppstod först igår när jag bytter från min RF baslåda till min solo X låda.
Visserligen bröt jag strömmen också!
Men som jag nämnde tidigare. Kan det vara så att på låga effekter orkar inte steget driva den? därför blir de halvtask.
Basen är en Solo X 10" 2x4ohm
Slutsteget SPL Dynamics ICE 1500.1
Det blir drygt 1000Wrms på basen..
Av någon anledning står det att basen ska ha MAX 1400w i manualen till den. (solo X 10" manual). Men var man än läser om den på internet så står det 2500Wrms rekommenderad. Han jag köpte den av gav rekommendationen minst 1500Wrms. Vad är det som gäller egentligen?
Om nu 1400Wmax så borde ju inte drivningen vara problemet heller..
BerglunD666 skrev:
Har du ställt om i grundmenyn om du har en pioneer, nollställer sig om man bryter strömmen och då måste man göra om inställningen, är inte hemma så kan inte kolla va de hette men typ REAR-SP o nåt annat.
Har ställt in allt! Men jag använder front-fram, rear är tom nu då jag inte längre ville ha några högtalare i hatthyllan. och monoblocket sitter på subkanaleN!