1555
Sök

Inför: BMW´s of Sweden #3 - Lördagen 10 september

663 Inlägg
2 september 2011
OneLegShort skrev:
Synd på bytet av ytan.. Tror ni det kommer att gå att få bra överblickbilder från backen även över den nya ytan? Men det blir säkert skitbra!

Överblicken blir tyvärr inte lika bra som förra gången men tror det blir mysigare att stå på den andra ytan då bilarna kommer stå mera " random" än långa rader. Men backen finns kvar så ta med er fikakorgen ändå=)

1 393 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
Bilder från backen är jag osäker på hur de blir. Man kanske får med området uppe från toppen?
Men de som vill kan fota från cafétaket då vi har tillstånd att göra det. Vi kommer ha en stege redo. Blir nice view från taket också. smile
Sker på egen risk! big_smile
Senast redigerat av Mfive (2 september 2011)

CEO @ Bimmers Of Sweden

Glidare
133 Inlägg
2 september 2011
tja!
Jag har fått 2 st små bucklor på bagaget av någon anledning, lika stora som en 10:a.
är det någon som vet vart man kan vända sig för att suga ut dessa då det inte är lackskada. helst i sthlm och innan träffen för att dem syns tydligt i solljuset, eller så är det kanske jag som stör mig på dem.
löser det sig inte innan träffen så kommer jag nog att sätta dit Plåster bara som en kul grej.
Senast redigerat av DeKey (2 september 2011)

Tomten
1 065 Inlägg
2 september 2011
DeKey skrev:
tja!
Jag har fått 2 st små bucklor på bagaget av någon anledning, lika stora som en 10:a.
är det någon som vet vart man kan vända sig för att suga ut dessa då det inte är lackskada. helst i sthlm och innan träffen för att dem syns tydligt i solljuset, eller så är det kanske jag som stör mig på dem.
löser det sig inte innan träffen så kommer jag nog att sätta dit Plåster bara som en kul grej.

http://www.dentec.se/

Vi använder dom igenom jobbet. Mycket nöjda.
Ring kolla med dom. Dom har nån resande tekniker också.

Glidare
133 Inlägg
2 september 2011
tackar skall kolla upp det!

539 Inlägg
2 september 2011
Vore det inte najs om ni radade upp bilarna i grupper efter kaross? Alla E30 bredvid varandra osv...  Bara en tanke.

36 Inlägg
2 september 2011
Skall fasiken försöka komma iväg på detta nästa helg..

42 Inlägg
2 september 2011
Det börjar närma sig gubbar, skål! Dock ser jag nu på vädret att det kommer bli mulet och eventuellt regn hmm

1 393 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
Vädret kan vi nog börja diskutera några dagar innan med tanke på de usla prognoserna den här sommaren.
Kollade på YR nyss. Molnigt men inget regn.
Molnigt = kanonbra bilder på bilarna. smile

Men vi håller koll när vi närmar oss lördag. smile

Pssst... Vilstabacken finns med på klart.se.

CEO @ Bimmers Of Sweden

89 Inlägg
2 september 2011
Mfive skrev:
Bilder från backen är jag osäker på hur de blir. Man kanske får med området uppe från toppen?
Men de som vill kan fota från cafétaket då vi har tillstånd att göra det. Vi kommer ha en stege redo. Blir nice view från taket också. smile
Sker på egen risk! big_smile

En stadig rullbar byggställning / stege på 4 hjul med ståplattform.....kan det va möjligt att låna från nån bygg eller målarfirma?
Senast redigerat av LeifsE28 (2 september 2011)

1 393 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
Möjligt, men den blir nog inte högre än hustaket/skorstenen. smile

Men någon slags kran skulle kunna vara något, meeen den blir inte högre än flaggstängerna som den vågade fotografen klättrar upp i! *ironi men möjligt*

Om det är någon som läser detta och känner någon med en kran av något slag, så släng över ett PM med kontaktinfo.

Det kommer dock bli kanonbilder från taket. smile

CEO @ Bimmers Of Sweden

663 Inlägg
2 september 2011
42emil skrev:
Vore det inte najs om ni radade upp bilarna i grupper efter kaross? Alla E30 bredvid varandra osv...  Bara en tanke.

Hej tanken har slagit oss men det blir för mycket bilar som måste komma in på området på en gång så det blir för rörigt. Sen vet man ju inte hur många som kommer av varje modell så det är svårt att avlysa plats för sig 10st e30m3 och så kommer det bara två. Hoppas du fick svar på din fundering! mvh Fredrik

89 Inlägg
2 september 2011
Mfive skrev:
Möjligt, men den blir nog inte högre än hustaket/skorstenen. smile

Men någon slags kran skulle kunna vara något, meeen den blir inte högre än flaggstängerna som den vågade fotografen klättrar upp i! *ironi men möjligt*

Om det är någon som läser detta och känner någon med en kran av något slag, så släng över ett PM med kontaktinfo.

Det kommer dock bli kanonbilder från taket. smile

Flyttbar skylift ??

1 393 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
Ja, det vore ju kanon! Känner du någon Leif?

Vår nästa sponsor till pris i Peoples Choice-tävlingen blir Swedol!

http://tullustractorpulling.se/wp-content/uploads/2011/07/sponsorswedol.jpg

CEO @ Bimmers Of Sweden

663 Inlägg
2 september 2011
Så då fick vi en till sponsor och det är Swedol. En fin hylsnyckelsats från AmPro, ett paraply, tröja och en penna=))) dessa prylar tänkte jag får bli andraplatsen i Peoples choice. Riktigt kul att folk ställer upp för oss och ger oss feedback när man försöker ordna något! Tack Swedol!

http://i98.photobucket.com/albums/l255/Freddeponken/003-3.jpg

89 Inlägg
2 september 2011
Mfive skrev:
Ja, det vore ju kanon! Känner du någon Leif?

Vår nästa sponsor till pris i Peoples Choice-tävlingen blir Swedol!

http://tullustractorpulling.se/wp-conte … swedol.jpg

Nej inte för tillfället känner jag någon....men det borde med stor säkerhet finnas i E-tuna att låna/hyra.
Vet inte vad det kostar att hyra en sådan som man kan dra efter bilen.

Hittade detta: http://www.blocket.se/vastmanland/Hyra_ … 194717.htm

Om priset skulle vara 750:- per dygn...dividera detta med antalet kommande BMW bilar så blir det inte många kronor per per BMW att kunna ta ut för att en skylift betalar sig.
Jag lägger gärna 5-15 kr utöver de 20:- som tas ut i träffavgift.

1 393 Inlägg
2 september 2011
Trådstartare
Vi får se vad det blir!

Vi har dock som sagt ett tak som kommer ge oss otroliga bilder.

Tillägg: De 20 kr är ingen träffavgift till oss. De går oavkortat till Barncancerfonden. smile

CEO @ Bimmers Of Sweden

539 Inlägg
2 september 2011
Freddeponken skrev:
42emil skrev:

Hej tanken har slagit oss men det blir för mycket bilar som måste komma in på området på en gång så det blir för rörigt. Sen vet man ju inte hur många som kommer av varje modell så det är svårt att avlysa plats för sig 10st e30m3 och så kommer det bara två. Hoppas du fick svar på din fundering! mvh Fredrik

Jo, jag tänkte oxå att det skulle nog bli lite knepigt att få ihop allt roddande det skulle kräva. Men det vore ballt som fan. smile

663 Inlägg
2 september 2011
42emil skrev:
Freddeponken skrev:
42emil skrev:

Jo, jag tänkte oxå att det skulle nog bli lite knepigt att få ihop allt roddande det skulle kräva. Men det vore ballt som fan. smile

Absolut! big_smile

89 Inlägg
2 september 2011
Mfive skrev:
Vi får se vad det blir!

Vi har dock som sagt ett tak som kommer ge oss otroliga bilder.

Tillägg: De 20 kr är ingen träffavgift till oss. De går oavkortat till Barncancerfonden. smile

Ursäkta jag formulerade det felaktigt....känner till att det går till Barncancerfonden.
Senast redigerat av LeifsE28 (2 september 2011)

Sök