6768
Sök

Cd spelar inte mp3, convertera till vad?

killercow
6 augusti 2011
Trådstartare
All musik jag har ligger som mp3-filer.
Problemet är att stereon i bilen inte spelar mp3, utan bara vanliga cd-skivor.

De coverterings programen  jag har på datorn converterar bara till wav eller wma.
Vilket av dessa ska jag convertera till för att det ska gå att lysna på i bilen?

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
6 augusti 2011

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

killercow
6 augusti 2011
Trådstartare
discokapten skrev:
http://lmgtfy.com/?q=burn+audio+cd+from+mp3

har du inget svar på frågan så bry dej inte om att svar i tråden.

Frågan var inte hur jag googlade fram en converter, för det klarar jag själv, utan vilket jag skulle convertera till wav eller wma

2 035 Inlägg
6 augusti 2011
discokapten skrev:
http://lmgtfy.com/?q=burn+audio+cd+from+mp3

mp3 to flac räcker väl att skriva?

Sen så får man ladda ner några program och testa å se. Jag vet att vissa program bara tillåter att konvertera nån låt eller två. För at testa å sen köpa. Men vem fan köper ett sånt program?

Biljudsveteran sen 1984!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 augusti 2011
Skaffa ett vettigt brännsingsprogram och bränn som vanlig ljud-CD, då behöver du inte krångla och konvertera.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 035 Inlägg
6 augusti 2011
ChriZtoffer skrev:
Skaffa ett vettigt brännsingsprogram och bränn som vanlig ljud-CD, då behöver du inte krångla och konvertera.

Ja precis. tänkte inte det på det. Nero 7 är lite äldre men enklare och riktigt bra.  Då är det ju bara att lägga in mp3 och bränna som vanlig ljud cd.

Biljudsveteran sen 1984!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
6 augusti 2011
Ett annat bra program är CD-DA Extractor, kör det till ALLT. Kan bränna från alla möjliga format och även konvertera mellan olika format.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

2 035 Inlägg
6 augusti 2011
ChriZtoffer skrev:
Ett annat bra program är CD-DA Extractor, kör det till ALLT. Kan bränna från alla möjliga format och även konvertera mellan olika format.

Ja det är väl ganska känt program. Hade nog bara en testversion så jag kan inte säga nåt särskilt om det.
Senast redigerat av bosabengt (6 augusti 2011)

Biljudsveteran sen 1984!

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
6 augusti 2011
Burn4free? smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
6 augusti 2011
Eller Windows Media Player?
Klarar med av att bränna mp3 till WAW eller WMA.

Sedan vilket du skall ha beror på vad din spelare i bilen klarar av att läsa.....dock misstänker jag WAW.....

I slutänden BLIR det dock smidigare att skaffa sig en spelare som läser mp3 wink
Och billigare i längden då man väger in proserna för skiva kontra antal låtar per skiva.... roll

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
6 augusti 2011
Sen har jag märkt att olika program ger olika ljudkvalite. Jag vet inte varför, antar att det är något när de konverterar som de skiljer sig. Samma mp3 i 4 olika program lät olika. (alltså konvertera->bränna).

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
6 augusti 2011
Nitromast skrev:
Sen har jag märkt att olika program ger olika ljudkvalite. Jag vet inte varför, antar att det är något när de konverterar som de skiljer sig. Samma mp3 i 4 olika program lät olika. (alltså konvertera->bränna).

Beror VÄLDIGT mkt på hastigheten man konverterar i......codecs som används och vilka inställningar man själv gjort wink

Oftast beror dåliga rippar och konverteringar (ärligt talat) på lättja, okunskap eller ren sbs......

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
6 augusti 2011
Lonefox skrev:
Nitromast skrev:

Beror VÄLDIGT mkt på hastigheten man konverterar i......codecs som används och vilka inställningar man själv gjort wink

Oftast beror dåliga rippar och konverteringar (ärligt talat) på lättja, okunskap eller ren sbs......

Ye hur den än är. Jag tyckte det lät allra bäst när jag brände i Winamp och absolut sämst i Nero.
Men om de berodde på min okunskap eller något annat vet jag inte wink

Sök