Bmw M3 E46

Fredrik_M Freude am fahren
6 oktober 2011 · 428 Inlägg

ADV Wheels, misstänker att det börjar bli dyrt på riktigt nu.

http://www.mycarportal.net/wp-content/uploads/2011/01/BMW_E46_M3_on_ADV05_Track_Spec_01.jpg
http://www.mycarportal.net/wp-content/uploads/2011/01/BMW_E46_M3_on_ADV05_Track_Spec_02.jpg
http://www.mycarportal.net/wp-content/uploads/2011/01/BMW_E46_M3_on_ADV05_Track_Spec_05.jpg
http://www.mycarportal.net/wp-content/uploads/2011/01/BMW_E46_M3_on_ADV05_Track_Spec_06.jpg

Peugeot 107 "Pendlarbilen" (2008)
Swedrock
6 oktober 2011 · 90 Inlägg

Breyton gör grymma grejer men inte riktigt min smak

http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/images/atec_offer.jpg
^^ Däremot, mumma, kollat de förut dock kluriga med 5x120 mönster samt i 19"

ADV, drömmen dock lyxfälgar som man knappt vågar rulla i (min mening hehe) som kostar typ 60k...utan bra gummi då.

Senast redigerat av Swedrock (6 oktober 2011)

for_fuck_sake professionell latmask
6 oktober 2011 · 72 Inlägg

Breyton Vision ser sjukt snygga ut!

right way, wrong way, MY way
Haas
6 oktober 2011 · 385 Inlägg

Tycker helt klart du ska satsa på lite mörkare fälgar, tycker det passar dit stuk bättre.
Kanske inte är så svårt att se att jag tycker så då men smile
Dom första bilen som sitter på den gula sitter som en smäck!

Sen är det faktiskt inget fel på CSL big_smile

Senast redigerat av Haas (6 oktober 2011)

Swedrock
7 oktober 2011 · 90 Inlägg

Haas skrev:
Tycker helt klart du ska satsa på lite mörkare fälgar, tycker det passar dit stuk bättre.
Kanske inte är så svårt att se att jag tycker så då men smile
Dom första bilen som sitter på den gula sitter som en smäck!

Sen är det faktiskt inget fel på CSL big_smile

Ja, mörkare har jag bestämt att de ska bli, men fälgarna är svårare smile Ska titta på 2st i helgen, så får se. Absolut inget fel med csl fälgar, bara lite tråkiga enligt mig. Men i gunmetal är dom lite roligare.

Du, tack för mailet har inte hunnit svara ännu bara, massa på jobbet just nu.

CarpeDiem German Engineering
7 oktober 2011 · 9 081 Inlägg

Hur går det med projektet smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Swedrock
7 oktober 2011 · 90 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Hur går det med projektet smile

Jo, många planer men har massa på jobbet just nu + att man nyligen fått en dotter också big_smile Men ska försöka hinna med lite under helgen.

CarpeDiem German Engineering
7 oktober 2011 · 9 081 Inlägg

Grattis till barnet smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Haas
7 oktober 2011 · 385 Inlägg

Swedrock skrev:

Haas skrev:
Tycker helt klart du ska satsa på lite mörkare fälgar, tycker det passar dit stuk bättre.
Kanske inte är så svårt att se att jag tycker så då men smile
Dom första bilen som sitter på den gula sitter som en smäck!

Sen är det faktiskt inget fel på CSL big_smile

Ja, mörkare har jag bestämt att de ska bli, men fälgarna är svårare smile Ska titta på 2st i helgen, så får se. Absolut inget fel med csl fälgar, bara lite tråkiga enligt mig. Men i gunmetal är dom lite roligare.

Du, tack för mailet har inte hunnit svara ännu bara, massa på jobbet just nu.

Kan jag vän delvis hålla med om, är lite "fegt" val då dom är väl utprövade. Det funkar liksom alltid. Skulle jag köpa nya fälgar idag hade jag inte köpt dom jag har idag.
Kommer garanterat bli lite smått avis på dina fälgar då dom lär bli ganska feta. verkar sträva efter liknande stuk på nåt sätt smile

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
7 oktober 2011 · 1 418 Inlägg

Ser bra ut. Kommer följa projektet smile Vad du än väljer för fälgar så se till att de e en rejäl läpp på dom. Fälgar utan läpp ser bara knepiga ut och spec på en rwd bil ska de va en läpp.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Swedrock
7 oktober 2011 · 90 Inlägg

_night_stalker_ skrev:
Ser bra ut. Kommer följa projektet smile Vad du än väljer för fälgar så se till att de e en rejäl läpp på dom. Fälgar utan läpp ser bara knepiga ut och spec på en rwd bil ska de va en läpp.

Kul att höra! Inga stora förändringar dock i detta projekt då jag är skapligt nöjd med allt hitills, men inte fälgarna lol

Fälgarna jag söker ska vara djupa, läpp, 19" och i aggresivt et med gummi i lite stretch för att få bilen ner på marken. Sen ska de vara mörk centrum med polerad kant eller något i den stilen. Det hade jag tänkt mig big_smile

Swedrock
7 oktober 2011 · 90 Inlägg

Har uppdaterat mitt första inlägg i tråden!

Detta gör jag lite för min egen skull, just för att se att det händer grejer med bilen samt att den skall bli ännu lite vassare. Så den listan skall betas av och kom gärna med egna ideer/förslag som jag kanske missat (eller redan har gjort hehe).

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
8 oktober 2011 · 1 418 Inlägg

http://i148.photobucket.com/albums/s15/blk_rex_wagon/re30.jpg?t=1241039837

Dom där gillar jag smile tror dom skulle göra sig bra på din bil om dom är i den färgen. Dock kanske en bredare läpp hade vare bra om de finns/går.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
Haas
8 oktober 2011 · 385 Inlägg

Såg att du har planer på att valsa skärmarna. Tänkte du göra de själv eller lämna det till någon? Tänkte själv också göra det till våren då mina fälgar sitter på tok för långt in i hjulhusen.
Har hört om nåt bra ställe på söder...

Swedrock
26 oktober 2011 · 90 Inlägg

Hej allihopa, var kass med uppdateringar...

Har inte blivit så mycket modd på bilen då man tappa lusten en hel del när min pappa gick bort för några dagar sen. Även om man är 30 år gammal så känner man sig som ett litet barn efter att han har gått, sjuk känsla. Lite tung tid just nu.

Dock har jag köpt fälgar och gummi. Blev ingen beställning från usa då slutnotan mde frakt osv skulle landa på runt 40-45k, utan gummit. Så köpte ett par 19" av en här på garaget, stort tack till Jonas och väntar på spänning för din bil. Sitter kalas på bilen och hela bilen får en riktigt grymt stuk. Sjukt nöjd...bilder kommer till helgen eller så.

//David

Senast redigerat av Swedrock (26 oktober 2011)

CarpeDiem German Engineering
26 oktober 2011 · 9 081 Inlägg

Beklagar sorgen sad

Är det BBS-fälgar? De är mina favoriter big_smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Neo666
26 oktober 2011 · 474 Inlägg

Shit mannen, Beklagar Sorgen med...

Fredrik_M Freude am fahren
26 oktober 2011 · 428 Inlägg

Är nästan 10 år äldre än dig och vill inte ens tänka på hur det skulle kännas och pappa försvann nu.
Beklagar sorgen, bilen väntar… jag hade ägnat mig åt familjen i ditt läge.

Peugeot 107 "Pendlarbilen" (2008)
Swedrock
26 oktober 2011 · 90 Inlägg

Tack grabbar!

La upp en ny bild på bilen med nya fälgarna (fler bilder kommer upp sen till helgen kanske), ni kanske känner igenom dom och är riktigt super nöjd med dom! Vad tycker ni? Blev de bra?

Senast redigerat av Swedrock (26 oktober 2011)

alain www.bimmerpower.org
27 oktober 2011 · 3 995 Inlägg

'
Beklagar Sorgen, alltid tyngt när en familjmedlem går bort.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang