Kompressor i en corvette C4

black_hawk
8 augusti 2011 · 29 Inlägg

hej har tänkt mig lägga i en kompressor direkt på orginal motor men har letat över allt på internet efter någon som säljer dom men har inte hittat någon har sökt både i sverige och i USA men jag kan inte hittat de är det någon som vet var man kan köpa sånna eller vad sånna ligger på i pris??


Tack i förhand

Bara för jag kan :cool:
black_hawk
8 augusti 2011 · 29 Inlägg

corvette C4 -84 års modell

Bara för jag kan :cool:
ghostpix MC-galen ;)
8 augusti 2011 · 39 Inlägg

Inte för att vara sån, men varför börja med dom dyra grejerna när man kan börja med att byta kamaxel, hänga på extraktorgrenrör, som en start?

*************************
Hastigheten är relativ ;)
RD_87 Skrotsamlare
9 augusti 2011 · 4 031 Inlägg

Vilken typ av kompessor söker du? En liten söt centrifugalkompressor känns ju enklast men det kanske inte är vad du söker? http://www.jegs.com/c/Superchargers-Tur … 7/10002/-1 så kan du bläddra runt lite själv. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Attenator
9 augusti 2011 · 404 Inlägg

Har du kollat på www.summitracing.com?

BMW 2002 (1972)
black_hawk
9 augusti 2011 · 29 Inlägg

Hur mycket effet får man ut på att byta der då? vill ha något man märker av när man kör

ghostpix skrev:
Inte för att vara sån, men varför börja med dom dyra grejerna när man kan börja med att byta kamaxel, hänga på extraktorgrenrör, som en start?

Bara för jag kan :cool:
ghostpix MC-galen ;)
10 augusti 2011 · 39 Inlägg

Några exakta effektsiffror kan jag inte svara på. Det jag vet är att om man börjar med vassare kam, headers, etc, så får man en märkbar skillnad. V8-or är inte min starkaste sida, men det finns mycket man kan läsa sig fram till på nätet om din motor du har under huven.

Men som tidigare skrivits i tråden. Kolla in Summit Racing. Där finns allt möjligt godis :-)

Senast redigerat av ghostpix (10 augusti 2011)

*************************
Hastigheten är relativ ;)
black_hawk
10 augusti 2011 · 29 Inlägg

okey tack så mycket smile

Bara för jag kan :cool:
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang