Efterlysning! Toyota Supra Mkiii Stulen Inatt!!! [FUNNEN!, se sida 8]

k0tt3n
27 augusti 2006 · 21 Inlägg

Får införa en ny paragraf i lagboken, våldtäkt på bil. Psykologisk åkomma får ägaren och samtal med psykolog är rekommenderat tongue Skämt åsido, både kul och synd att du fick tillbaka bilen i det skicket. Kopplat in en egen stereo i bilen, hrrmpf. Ingen respekt för ditt och mitt, blir äcklad när jag hör historien, lycka till med bilandet! Kul att se att så många engagerat sig i frågan!!

Mitt nya motto för året; Race'a aldrig mot en civilpolis! Man vinner ju för tillfället men förlorar i det stora loppet :P
Xorax Pajen
27 augusti 2006 · 52 Inlägg

hoppas allt löser sig...

MrMonsterZ SmartRepair.se
27 augusti 2006 · 130 Inlägg

Kan inte fatta att man stjäl en "stylad" bil eller liknande, då en sådan utmärker sig rätt ordentligt...
Bästa att sno måste ju vara en orginal Volvo eller Saab m.m som det rullar miljoner av på vägarna...

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?
Xorax Pajen
27 augusti 2006 · 52 Inlägg

Nää...börjar undra om de har nått att tänka med överhuvud taget....

JohnnyN Rutinerad medlem
27 augusti 2006 · 1 938 Inlägg

Men vad fan??
Hade de lagt in en egen stereo?? Såna idioter skulle man helst bara vilja skicka tillbaka till det maskhål de kommit ut från mad

precision
27 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

att dom satte i en egen sterio är väl inte så lågt ändå .- får tänka på att dom stal en bil . o de är väl värre än o sätta i en sterio

JohnnyN Rutinerad medlem
27 augusti 2006 · 1 938 Inlägg

precision skrev:
att dom satte i en egen sterio är väl inte så lågt ändå .- får tänka på att dom stal en bil . o de är väl värre än o sätta i en sterio

Jag talar om den personliga integriteten tongue
Skulle nån stjäla min bil, och börja lägga in egen stereo eller börja bygga på den själv, skulle jag inte vilja ha tillbaka den... Då är den inte "jag" längre tongue
Som nån skrev tidigare, våldtäkt på bilar...

GTIClubsport
27 augusti 2006 · 451 Inlägg

hoppas allt blir bra igen!

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Falkich Telge Drifting Team
27 augusti 2006 · 602 Inlägg

Faaan va jag lider med dig..
Har du fått tilbax bilen?

Chevrolet Van G20 "Kung Bussen" (1989)
Supratok Toker
27 augusti 2006 · 491 Inlägg

Falkich skrev:
Faaan va jag lider med dig..
Har du fått tilbax bilen?

Nej..  Den står på verkstad nu, verkstan ska göra en kalkyl nu i veckan och skicka till försäkringsbolaget..  Får se om dom godtar det elr. om dom löser in bilen..

// toker

Toker Jr 081102
civic Naturally Aspiranted
27 augusti 2006 · 543 Inlägg

Fan va tråkigt asså sad
Kan inte polisen kolla igenom bilen efter eventuella fingeravtryck eller ta tester på kläderna så kanske de kan få fram vem/vilka som gjort detta mot dig?
Några bevis måste det ju finnas kvar i bilen (tycker man)

PS: Kanske har sett för mycket på CSI.  DS

precision
27 augusti 2006 · 2 652 Inlägg

jag tror på att de går för mkt CSI mm på tv smile

Supratok Toker
27 augusti 2006 · 491 Inlägg

civic skrev:
Fan va tråkigt asså sad
Kan inte polisen kolla igenom bilen efter eventuella fingeravtryck eller ta tester på kläderna så kanske de kan få fram vem/vilka som gjort detta mot dig?
Några bevis måste det ju finnas kvar i bilen (tycker man)

PS: Kanske har sett för mycket på CSI.  DS

Polisen har tagit mycket saker ur bilen som dom har skickat i väg på teknisk undersökning.
Där dom tror att det finns fingeravtryck som kanske leder nånstans..

Men nu ska jag skaffa GPS larm till mitt nästa projekt istället...
Bara att knappa in latitude och longitude så ser man på karta vart bilen finns...

// Toker

Toker Jr 081102
civic Naturally Aspiranted
27 augusti 2006 · 543 Inlägg

Det låter bra det, hoppas de verkligen åker fast rejält för detta.
Ja ett sådant larm är välbehövligt när man har en sådan bil.

Någon idé av kostnaden av ett sådant?

LazerHawke
27 augusti 2006 · 1 268 Inlägg

civic skrev:
Det låter bra det, hoppas de verkligen åker fast rejält för detta.
Ja ett sådant larm är välbehövligt när man har en sådan bil.

Någon idé av kostnaden av ett sådant?

om jag inte minns fel så finns det för 4995 eller nåt på Claesohlson

hydromatics
27 augusti 2006 · 41 Inlägg

En liten ide jag fått är att gömma en skitmobil med kontantkort i bilen och så ser man till att det finns kontinuerlig strömförsörjning till den plus eventuell batterivakt som inte drar ur batteriet helt; finns alltid nog med kräm att starta bilen... Nu till det fiffiga då om det funkar eller om även jag har tittat för mycket på tv: Bilfan blir stulen, ring till snuten och säg att de ska spåra numret. Borde funka!!!  Kostnad 1000-1500 beroende på mobil osv...

Malmoe SSS -12
27 augusti 2006 · 3 217 Inlägg

LazerHawke skrev:

civic skrev:
Det låter bra det, hoppas de verkligen åker fast rejält för detta.
Ja ett sådant larm är välbehövligt när man har en sådan bil.

Någon idé av kostnaden av ett sådant?

om jag inte minns fel så finns det för 4995 eller nåt på Claesohlson

Inte dyrt, i förhållandevis till vad man får för det!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
davidfock Anställd.. =)
27 augusti 2006 · 126 Inlägg

Hmm får nog fixa något sådant larm till min med...
Jag är iallafall glad för din skull att dom hittade den... även om det kanske inte är så kul att köra den efteråt... men fixar dom den så har du iallafall en fin bil att sälja...
Jag hoppas att den här nya tråden ska hjälpa oss att få behålla våra bilar ifred...
kanske kan gå ihop ett gäng och skaffa GPS larm samtidigt och få bättre priser på dem.. måste gå att göra något på priset om vi köper många... om alla skulle köpa så skulle det nog kunna göra en hel del på grund priset...

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org
Nissan 180ZX "Silvia S12" (1988)
Nissan Silvia "S12 Gazelle Silvia 180zx" (1988)
davidfock Anställd.. =)
27 augusti 2006 · 126 Inlägg

hydromatics skrev:
En liten ide jag fått är att gömma en skitmobil med kontantkort i bilen och så ser man till att det finns kontinuerlig strömförsörjning till den plus eventuell batterivakt som inte drar ur batteriet helt; finns alltid nog med kräm att starta bilen... Nu till det fiffiga då om det funkar eller om även jag har tittat för mycket på tv: Bilfan blir stulen, ring till snuten och säg att de ska spåra numret. Borde funka!!!  Kostnad 1000-1500 beroende på mobil osv...

faan funkar det så ska jag nog göra det.. gamla mobiler har man gott om... smile
bara sätta på auto svar och ett head set på ett smart ställe så kan man ju till och med höra vad dom säger... smile

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org
Nissan 180ZX "Silvia S12" (1988)
Nissan Silvia "S12 Gazelle Silvia 180zx" (1988)
Supratok Toker
28 augusti 2006 · 491 Inlägg

civic skrev:
Det låter bra det, hoppas de verkligen åker fast rejält för detta.
Ja ett sådant larm är välbehövligt när man har en sådan bil.

Någon idé av kostnaden av ett sådant?

Detta är ett värstinglarm som kostar runt 12000:- inkl montering..

Men då följer alla möjliga funktioner med osså..

Sms funktioner.

Starta bilen
Starta bensinvärmare
Starta elr. stänga av larm via sms
Status (larm på, av, temp i bilen, batteriets spänning)
Glömmer du lysen elr. något som drar ström på skickar larmet ett sms
"Carjack" funktion, om du blir rånad på bilen kan du skicka "Carjack" som sms stängs bilen av och alla larmdosor slutar fungera till larmet.. Kommer inte starta förrens man skickar ett nytt sms till larmet som gör att bilen startar och dosor.

LLarmet är försedda med s.k. "smarta MOSFET:ar". Det innebär 100% kortslutningsskydd, övertemperaturskydd, över- och underspänningsskydd mm mm. Kort sagt: maximal tillförlitlighet!


Vad sägs om det?     sen har den alla tillbehör som att öppna bagage, stänba rutor med mera...

Gruppköp vet jag inte om det går.. Först lär man hitta en återförsäljare som inte är omöjlig, Har man gjort det lär nog alla som vill larmet ha boka in en dag (boka en dag med återförsäljaren att då kommer enbart bilentusiaster och vill ha T70 som larmet heter)

Iaf. info om larmet..   http://www.cargard.com/larm/larm.htm#T70C

Men hydromatics idé är en mycket billig och bra idé som funkar osså!
Du är inte så dum du!  wink

// toker

Senast redigerat av Supratok (28 augusti 2006)

Toker Jr 081102
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang