Skillnader mellan Golf R32 och Audi S3

matteeee Ingen himmel är så blå som min
20 augusti 2011 · 2 972 Inlägg

Dom är inte alls som Hondan som först kommer uppe vid 6k rpm. Och du kan köra ECO utan att dom sotar igen, men "blås" ur dom med lite gas då o då - det skadar inte (mer än soppan som försvinner då..)

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
RoberthR
20 augusti 2011 · 345 Inlägg

ok ok ser att många säljer sin s3a vid ca8500mil? varningsklockor? när är storservicen på Audi?

Supra Club Sweden
matteeee Ingen himmel är så blå som min
20 augusti 2011 · 2 972 Inlägg

Det beror nog snarare på att första ägaren kör bilen 2-3000mil, andra ägaren kör den resten upp till 8-10k mil, sen är det dags för nytt.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Antejoh
24 augusti 2011 · 67 Inlägg

Eller så har man en som bara rullat ca 2500 mil smile , varför köpa en som rullat 8-9000 när det finns fräschare?

matteeee Ingen himmel är så blå som min
25 augusti 2011 · 2 972 Inlägg

Antejoh skrev:
Eller så har man en som bara rullat ca 2500 mil smile , varför köpa en som rullat 8-9000 när det finns fräschare?

Varför köpa en S3 när det finns R8?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
JimProfit
25 augusti 2011 · 91 Inlägg

Antejoh skrev:
Eller så har man en som bara rullat ca 2500 mil smile , varför köpa en som rullat 8-9000 när det finns fräschare?

Du är min nya idol, wow du har en S3 som rullat 2500 mil !!!

//Jim Profit
Antejoh
25 augusti 2011 · 67 Inlägg

JimProfit skrev:

Antejoh skrev:
Eller så har man en som bara rullat ca 2500 mil smile , varför köpa en som rullat 8-9000 när det finns fräschare?

Du är min nya idol, wow du har en S3 som rullat 2500 mil !!!

Alltid kul att man kan gjädja ngn, vill du ha min autografer?

Tillbaka till topic, tror inte det är ngt speciellt som gör att de flesta ligger i det milspannet, är dom bara servade som dom ska och går fint så lär det ju inte vara några problem!

jon-as
28 december 2011 · 162 Inlägg

Farsan åker r32:a som bruks/vinterbil  och jag lånade den i helgen. Underbart rolig bil tillsammans med skalstolarna och DSG lådan. Motorljudet är nog bland det grymmaste jag hört i en standardbil (om vi då bortser från extrema sportbilar)
Skulle dock inte skada med mer effekt och det är ju helt klart lättare/billigare att få mer effekt i den turbomatade s3:an.
Golfen är iaf hur snäll som helst på lägre varv och med lådan i driveläget är den som vilken familjebil somhelst att köra!

firefreak Eldknast
9 mars 2012 · 915 Inlägg

Kul diskussion det här och trots att trådskaparen säkert redan köpt ny bil så har jag lite input.

Som tidigare ägare av en S3 2008a och numera ägare av en R32 09a så kan jag säga att upplevelserna i dessa två bilar skiljer sig markant trots i princip samma chassi och grundkonstruktion.

Man får mycket mer race känsla i R32an än vad man fick i S3an. S3an var dessutom billigare på landsvägskörning och har mer trimpotential. Dock gasade jag aldrig till eller valde en annan växel bara för att mysa och höra motorljudet på S3an men det har jag redan gjort ett antal gånger i R32an...

Inte hunnit köra speciellt aggressivt än med R32an då den dessutom har vinterdäck just nu men visst kan man ana en lite mer framtung bil. Dock inte så det stör.

Summa summarum är det väldigt olika bilar som du bör provköra för att se vilken som passar... smile

Tiden är rolig när det går fort... :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang