2106
Sök

Iso-kablage till A4 B7 Consert2

474 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
Tjenare!

Som en start på ljudbygget så börjar jag med att byta ut stereon.
Ska i med en Alpine CDE-9880R. Men nu när jag tog bort originalstereon så såg jag att jag fick med fel iso-kablage till alpine stereon. Så jag började kolla på ett nytt kablage och då verkar det som att det bara 2 kontaktstycken som är i kablagen från bilen, sen en liten 16 pinnars in i alpine stereon.

Men det är 3 kontaktstycken som går in i originalstereon, så där lär det ju vara jag som letar lite galet, vore tacksam för hjälp!

Sen är det även en kontakt som jag inte vet vart den ska ta vägen, kanske inte ens ska kopplas in i alpinestereon, men det är väl bäst att fråga vad jag ska göra av den. Det är kabeln som sitter i uttaget som är markerad med blå färg.

Länk till bilden där man ser kontakterna och kabeln jag menar:
http://img.ihack.se/?dt=11131334161911

Kommentera & Rösta ! ©

474 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
Så småning om så ska det byggas lite ljud som sagt. Blir att byta ut till bättre framsystem, baksystem (dörrarna alltså) och en värre bas där originalen sitter idag i hatthyllan.
Hur det ska kopplas har jag ingen större koll på.

Just nu så vill jag bara få igång alpine stereon. Så vad behöver jag för att det ska låta ur alla högtalar?
Länka gärna kontakterna du rablar upp.

Tack!

Kommentera & Rösta ! ©

474 Inlägg
14 augusti 2011
Trådstartare
Oj det där låter krångligt sad blir att besöka någon kunnig till helgen istället för att pilla själv! Sånt här bör väl en ÅF som sysslar med billjud ha hemma? Typ brl, uppsalabilljud osv

Jag har förresten inga rattar på knappen, och har inte tänkt byta ratt till någon med knappar heller.
Har alltid haft knappar på ratten på tidigare bilar, men jag sitter ändå och pillar på radion, så känns rätt onödigt!

Kommentera & Rösta ! ©

474 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
Ger du mig bra pris på grejerna så är det klart intressant!

Kommentera & Rösta ! ©

474 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
Kollade in på länkarna du skickade en gång till... Så det är alltså så att originalkontakterna från bilen ska in i styckena till höger på bild, sen så ska styckena till vänster in kablaget som jag fick med stereon? Samt att vit och röd ska in i lågnivåutgångarna?

Kommentera & Rösta ! ©

474 Inlägg
15 augusti 2011
Trådstartare
700 kr fattigare, men stereon är på plats med alla kablage som behövdes samt monteringsram smile

Kommentera & Rösta ! ©

474 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
Stereohörnan i västerås, fick bra support med att koppla in antennströmmen osv också så det gick fint smile

Kommentera & Rösta ! ©

Sök