1794
Sök

Nån snut i garaget?

305 Inlägg
20 maj 2005
Nja säkert e det väl någon Säpo halick som spanar in forumet . wink
alla visar sina plåtar och person nr så stackaren kan bura in oss .
big_smile

44 Inlägg
26 maj 2005
de e väl klart att ingen snut ger sig till känna här inne...tänk vilken befordran han kommer få efter nån garaget.org träff då han kan sätta dit de flesta för fortkörning med mera....plus att han säkert blivit överöst med frågor om lagen o vad som e tillåtet och så vidare...

Seat Cordoba -99
http://www.garaget.org/?car=6295
"Bara döda fiskar flyter med strömmen"

draminbil.nu
1 382 Inlägg
27 maj 2005
Tror inte att han (om det nu finns någon) sitter och säger att saker är lagliga bara för att få sätta dit någon om du menar det wink

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
27 maj 2005
Även om det så skulle krylla av snutar här inne har dom inget att sätta fast någon av oss för... Vi kör ju inte olagligt för att vi diskuterar här wink

Rallyförare
1 075 Inlägg
27 maj 2005
Snutar är överallt där dom inte ska va så jag ser inte varför dom inte skulle kunna vara här...

Men men vi kan snacka på om diverse "olagligheter" iallafall utan att vara oroliga.

Appropå det så körde jag ifrån en snutbil vid OK, i farsta i måndags.... smile
Fan va dom försökte gasa efter me sin trötta saab 9-5 automat...
Alltid lika skoj smile
Senast redigerat av carnageman (27 maj 2005)

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
27 maj 2005
carnageman skrev:
Snutar är överallt där dom inte ska va så jag ser inte varför dom inte skulle kunna vara här...

Men men vi kan snacka på om diverse "olagligheter" iallafall utan att vara oroliga.

Appropå det så körde jag ifrån en snutbil vid OK, i farsta i måndags.... smile
Fan va dom försökte gasa efter me sin trötta saab 9-5 automat...
Alltid lika skoj smile

Har inte Polisen Aero motorer i alla sina bilar.

OEM <3
194 Inlägg
27 maj 2005
nej om de är SAAB dom kör brukar de va 150 hk eller 185 hk .. Sen i Volvo V70 bilarna e de en helt vanlig 2.4T .. (200hk) .. inget problem att köra från om du har en bil med lite fart i .. gör bilen över 220 km/H drar du dom LÄTT big_smile

These days &#9834;&#9835;

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
27 maj 2005
okej bra att veta

44 Inlägg
27 maj 2005
ludde__mannen skrev:
Tror inte att han (om det nu finns någon) sitter och säger att saker är lagliga bara för att få sätta dit någon om du menar det wink

nej inte alls....men om han e me på träffar o någon gasar lite mycket kan han ju sätta dit personen...

det skulle vart bra med en halv korumperad snut här...som kan hålla de andra borta när man vill gasa lite...smile

Seat Cordoba -99
http://www.garaget.org/?car=6295
"Bara döda fiskar flyter med strömmen"

Serviceman
4 Inlägg
27 maj 2005
ja, snutens bilar är inte snabba, har själv kört en genom hela kristianstad. vi skulle byta växellåda på den, en 9-5 2.0t helt standard.

Opel Kadett GTO, sommarbil!
Audi 100 2,3E, vinterbil.

121 Inlägg
14 juni 2005
ok..har kollat noga å d står 2,3T bak på polisens saabar..det är väll iaf en bit över 190 hk?..elr är det ett fall av dekaltrimmning?tongue

54 Inlägg
15 juni 2005
Det hade väl inte varit så farligt med en tusse-batong eller två, här inne, jag är säker på att det finns gott om biltokingar inom poliskåren också. Bara för att man är polis till yrket så gör ju inte det att man frenetiskt sätter dit folk som pular i garaget och/eller lider av medfött tung högerfot, när man är off-duty?
Det hade väl snarare varit en fördel att ha någon som "kan reglementet" här inne som kunde ge sin syn på olika händelser / saker som ligger i gråzonen av Svea rikes lag. Well det är min uppfattning i alla fall.
Senast redigerat av Wiz (15 juni 2005)

Mr,
219 Inlägg
18 juni 2005
Wiz skrev:
Det hade väl inte varit så farligt med en tusse-batong eller två, här inne, jag är säker på att det finns gott om biltokingar inom poliskåren också. Bara för att man är polis till yrket så gör ju inte det att man frenetiskt sätter dit folk som pular i garaget och/eller lider av medfött tung högerfot, när man är off-duty?
Det hade väl snarare varit en fördel att ha någon som "kan reglementet" här inne som kunde ge sin syn på olika händelser / saker som ligger i gråzonen av Svea rikes lag. Well det är min uppfattning i alla fall.

Kan bara hålla med.. Mkt bra sagt  smile
Senast redigerat av Svärd (18 juni 2005)

Elektriker i C2 VTR
8 Inlägg
18 juni 2005
citerar ronny och ragge:

"Plattan ner i botten å mätarn står i topp,
då plötsligt i vår spegel, en snutbil dyker opp.
Men döm av min förvåning när snuten kliver fram,
han ville bara rejsa, en ragger även han ... "

så går det till! smile

"... jag ska köra, köra fort som fan!"

Sagge_AM
20 juni 2005
Min kompis går i förstaring och han går i Uniform linjen han ska bli polis och
är helt bil TOKIG han brukar köra runt i sin farsas bil tillräckligt olagligt
för att kunna få böter, fängelse, elle Indraget körkort plus så har han inte ens körkortet än tongue

så ja tror att det SÄKERT finns poliser som är rätt så bil tokiga själva wink

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
21 augusti 2005
Sagge_AM skrev:
för att kunna få böter, fängelse, elle Indraget körkort plus så har han inte ens körkortet än tongue

Inte konstigt då att man tycker som man tycker när det finns sådana rötägg som skämmer ut hela kåren.

186 Inlägg
21 augusti 2005
Sagge_AM skrev:

Är inte körkort ett krav för att bli polis?

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra

1 417 Inlägg
21 augusti 2005
Wiz skrev:

Bra där, ett poäng till dig smile

Studerande
6 Inlägg
21 augusti 2005
poliser har en skyldighet att även när de inte är under tjänst ingripa mot brott

54 Inlägg
22 augusti 2005
T/A skrev:
poliser har en skyldighet att även när de inte är under tjänst ingripa mot brott

Förhindrar det dem att ha ett motorintresse eller att röra sig i motorsportkretsar?

Sök