6571
Sök

Kopplat bas , låter perfekt men lampan i basen får jag inte att fungera!

68 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
som rubriken lyder. Det är en lampa seperat i baslådan, nu har jag dragit plus och minus på lampan i basen till ett externt uttag på slutsteget. är det fel eller borde jag koppla in sladdarna rakt till batteriet istället eller nånting? HJÄLP.

2 035 Inlägg
16 augusti 2011
albinmentzer skrev:
som rubriken lyder. Det är en lampa seperat i baslådan, nu har jag dragit plus och minus på lampan i basen till ett externt uttag på slutsteget. är det fel eller borde jag koppla in sladdarna rakt till batteriet istället eller nånting? HJÄLP.

Är det ett dockhus du har byggt eller?

Har du ingen manual på basarna?

Vad är det för extern uttag på slutsteget?
Senast redigerat av bosabengt (16 augusti 2011)

Biljudsveteran sen 1984!

68 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
bosabengt skrev:
albinmentzer skrev:

Är det ett dockhus du har byggt eller?

Har du ingen manual på basarna?

Vad är det för extern uttag på slutsteget?

Jag har inte byggt något det är ett orginal baslåda med ett lysrör i. Nej jag har ingen manual på basarna och hittar ingen på nätet. Det är ett external cage står det , ingen manual på slutsteget heller sad

477 Inlägg
16 augusti 2011
vad menar du med extern uttag på slutsteget?
om du nu har nån form av extern strömkälla på slutsteget måste du ju först mäta att du har 12v och minus där... är lysröret orginal med lådan eller eftermonterat?
antar att du vill få lampan att lysa när slutsteget går igång och inte ha en strömbrytare? (som man lätt glömmer på tongue )
ta signalen från remoten och koppla till ett relä!
Senast redigerat av blink_pj (16 augusti 2011)

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

68 Inlägg
16 augusti 2011
Trådstartare
blink_pj skrev:
om du nu har nån form av extern strömkälla på slutsteget måste du ju först mäta att du har 12v och minus där... är lysröret orginal med lådan eller eftermonterat?
antar att du vill få lampan att lysa när slutsteget går igång och inte ha en strömbrytare? (som man lätt glömmer på tongue )

det finns ett externt uttag men fan vad retard jag är ... det är ju inte 12 volt som kommer ut där (plus o minus) lysröret är orginal med baslådan. Jag vill att lysröret ska vara på när slutsteget går igång. Men vadå ska jag sladda från batteriet och ett relä där ifrån? känns ju lite bondigt att ha två sladdar på batteriet, tycker jag. Hur ska jag göra? kan fixa bilder imorgon eller något.

68 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
albinmentzer skrev:
blink_pj skrev:

det finns ett externt uttag men fan vad retard jag är ... det är ju inte 12 volt som kommer ut där (plus o minus) lysröret är orginal med baslådan. Jag vill att lysröret ska vara på när slutsteget går igång. Men vadå ska jag sladda från batteriet och ett relä där ifrån? känns ju lite bondigt att ha två sladdar på batteriet, tycker jag. Hur ska jag göra? kan fixa bilder imorgon eller något.

JAG FÅR VERKLIGEN DET INTE ATT FUNGERA !! HJÄLP ! VÅGAR INTE KOPPLA FRÅN BATTERIET TILL BASEN.

477 Inlägg
17 augusti 2011
sätter det ingen säkring i seget för just lampans strömmar? kan lysröret vara paj?
lägga upp en bild på slutsteget kopplingar/anslutningar och det externa uttaget så man förstår löite bättre
har du köpt grejjerna i butik nydligen? har du fått med alla grejjer till lådan? hört att andra personer har nån slagst styrenhet som hör till lådan för just neonljuset 

att koppla lyset till batteriet med en relästyrning från remoten är inga problem. om nu inte lysröret är inbyggda i högtalarnas kablage eller nått sådant... därför är BILDER alltid bra tongue
Senast redigerat av blink_pj (17 augusti 2011)

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

68 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
blink_pj skrev:
sätter det ingen säkring i seget för just lampans strömmar? kan lysröret vara paj?
lägga upp en bild på slutsteget kopplingar/anslutningar och det externa uttaget så man förstår löite bättre

att koppla lyset till batteriet med en relästyrning från remoten är inga problem. om nu inte lysröret är inbyggda i högtalarnas kablage eller nått sådant... därför är BILDER alltid bra tongue

drar och fotar nu och lägger upp på engång!

68 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
albinmentzer skrev:
blink_pj skrev:

drar och fotar nu och lägger upp på engång!

Kopplade från batteriet till lampan , orkade inte göra något annat , men det fungerade inte så lampan måste vara trasig ... sad

Sök