1926
Sök

Volvo V70 2.5T |Refine the black one| [ 19-10 ] Nu ska den säljas!

Rullande projekt på min v70 2.5T 98

269 334 Visningar
Uppdaterades senast 31 mars 2013
622 Inlägg
8 januari 2012
#141
Hade exakt samma problem på min Silver... Men efter mycket testande så pluggade jag en slang till
magnetventilen och justerade sedan trycket med dumpventilen, då fick jag det att funkade. Då
laddade den 0,5-0,6

En fartfylld tjej som gillar det mesta vad gäller bilar... Racing, Rally och Styling
Kolla gärna mitt nya projekt, Northern Sky, titta in och rösta gärna...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=283833

A.Sörman
1 299 Inlägg
8 januari 2012
#142
Har du en bild på den? ser man färgerna på slangarna så är det ju ganska lätt å se om någon slang sitter fel.


930 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
#143
OKej, men då antar jag att du hade en extern dump, vilket jag inte har på min=/

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

A.Sörman
1 299 Inlägg
8 januari 2012
#144
Här har du färg kopplingen ifall.Har du inte färgerna kvar går det ju å lösa ändå smile

Syns på en av bilderna hur du ska koppla
http://www.bsr.se/ofmanuals/monteringsa … 70-99-.pdf


930 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
#145
Här har vi två bilder på den på 1an då så går den till luftfilter insugsröret, och 2an går som synes på bild till klockan på turbon och 3an går ner till underdelen av turbon såg även att 3ans slang var rödmärkt en bit ner på slangen!
https://www1.garaget.org/gallery/images/96/95977/95977-1aa0252e3b0f24daff66e456291ddbb1.jpg

En liten närmre bild för att se enklare
https://www1.garaget.org/gallery/images/96/95977/95977-c55a6dc64f7e836b86dffa4995631c7f.jpg

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

930 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
#146
Drunk skrev:
Här har du färg kopplingen ifall.Har du inte färgerna kvar går det ju å lösa ändå smile

Syns på en av bilderna hur du ska koppla
http://www.bsr.se/ofmanuals/monteringsa … 70-99-.pdf

Jovisst ser man ju magnetventilen men man ser ju inte vart slangarna tar vägen sen:P

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

A.Sörman
1 299 Inlägg
8 januari 2012
#147
Jimpstyle skrev:
Drunk skrev:
Här har du färg kopplingen ifall.Har du inte färgerna kvar går det ju å lösa ändå smile

Syns på en av bilderna hur du ska koppla
http://www.bsr.se/ofmanuals/monteringsa … 70-99-.pdf

Jovisst ser man ju magnetventilen men man ser ju inte vart slangarna tar vägen sen:P

Du har ju röd färg ifall då.På dom andra två har du inga färger kvar eller kan finnas lite längre ner på slangen med.


930 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
#148
Jag kollade på båda dom andra och ingen hade färgmärkning, men det måste väll sitta likadant på en v70 T5 va? Har nämligen en kompis med en sån!

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

Ung&Dum
430 Inlägg
9 januari 2012
#149
En liten funderingen bara smile , jag har kopplat  så att både org ladd mätaren går och autometern , vaccumslangen går ju under ratten på 850 där är det bara att sätta ett t-kors. Strömmen tog jag från dimmer vredet , vet ej om det är samma på v70 // Jocke

In hoc signo vinces

930 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
#150
På v70 finns det ingen org laddtrycksmätare tyvärr:/

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

Ung&Dum
430 Inlägg
9 januari 2012
#151
Jimpstyle skrev:
På v70 finns det ingen org laddtrycksmätare tyvärr:/

Surt hoppas de löser sig //

In hoc signo vinces

A.Sörman
1 299 Inlägg
9 januari 2012
#152
Jimpstyle skrev:
Jag kollade på båda dom andra och ingen hade färgmärkning, men det måste väll sitta likadant på en v70 T5 va? Har nämligen en kompis med en sån!

Japp det är samma då kan du ju ganska enkelt se om allt ser likadant ut.
Känn annars en gång eller två på wastgatestaget så det inte har kärvat fast eller att det har hoppat ur om det känns friskt så är det ju en mindre grej å tänka på smile


930 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
#153
Det ska kollas upp, och om det inte är det så ska jag även kolla upp
Magnetventilen
byta plats på vakumslangs anslutningen
någon som har fler tips på vad jag ska kolla efter?

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

Snickare
407 Inlägg
9 januari 2012
#154
Nu har du 2 riktigt fina bilar:) detta kommer följas:D


930 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
#155
Andersson_T5 skrev:
Nu har du 2 riktigt fina bilar:) detta kommer följas:D

Tackar:) dock ska 850in säljas nu till våren:)

Men angående problemet med laddet så har jag inte hunnit kolla mer på det än, då jag inte haft tillgång till garage, men jag skrev ju att jag skulle kolla upp magnetventilen och se om alla slangar sitter rätt där, ev om den är sönder!
Sen försöka fixa till vakum slangen till mätaren för att se om det är där problemet ligger. men forskade lite mer i detta och läste att ett problem skulle väll faktikst kunna vara att någon tryck slang har eller kanske vakum slang läcker eller har spruckit, så jag tänkte att det ska också kollas upp så fort jag kommer in i ett garage!
Lägger upp en liten video på hur laddet beteer sig
Här varvar jag ifrån ca 2000 till 4500 varv!


V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

A.Sörman
1 299 Inlägg
10 januari 2012
#156
Ser ju lite lågt ut om den är original så ska den ladda typ 0.37 .Men den låter ju som om den laddar ok svårt å höra på en film.Har den varit trimmad? Tänkte ifall någon har skruvat ner laddtrycket lite för mycket när man har tagit bort bonntrimmet (tkors med slang)


930 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
#157
Drunk skrev:
Ser ju lite lågt ut om den är original så ska den ladda typ 0.37 .Men den låter ju som om den laddar ok svårt å höra på en film.Har den varit trimmad? Tänkte ifall någon har skruvat ner laddtrycket lite för mycket när man har tagit bort bonntrimmet (tkors med slang)

Jo precis man hör ju insugsljudet när man gasar och den dumpar när man släpper gasen så tryck måste det ju vara, men ska ta mig en titt på wg stången, det är väll den som går från klockan till turbon och hur ska den sitta för att vara rätt inställd? Sem var det jag som tog bort pysventilen, men det kanske är så att tidigare ägare också märkt att drn laddat lite och ville då höja med en pysventil, men om någon vet hur stången ska vara så ska jag kolla på detta med smile

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

A.Sörman
1 299 Inlägg
11 januari 2012
#158
Jimpstyle skrev:
Drunk skrev:
Ser ju lite lågt ut om den är original så ska den ladda typ 0.37 .Men den låter ju som om den laddar ok svårt å höra på en film.Har den varit trimmad? Tänkte ifall någon har skruvat ner laddtrycket lite för mycket när man har tagit bort bonntrimmet (tkors med slang)

Jo precis man hör ju insugsljudet när man gasar och den dumpar när man släpper gasen så tryck måste det ju vara, men ska ta mig en titt på wg stången, det är väll den som går från klockan till turbon och hur ska den sitta för att vara rätt inställd? Sem var det jag som tog bort pysventilen, men det kanske är så att tidigare ägare också märkt att drn laddat lite och ville då höja med en pysventil, men om någon vet hur stången ska vara så ska jag kolla på detta med smile

Japp från tryckklockan till turbon.
Det är nästan omöjligt å se om någon har rört wastgatestaget å man bör inte skruva på det förens man har läst på lite hur man ska göra i vilket fall ska du höja trycket kortar man stången ( gängar ihop den ) så ökar laddet
å ditt fall saknas det ju inte så mycket så börja med kanske max ett halvt varv på muttern.Det här är typ sista utvägen när man har felsökt allt annat först.


930 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
#159
okej, men jag tänkte mest om man bara kunde känna på något sätt om den är skruvad på, har läst att den ska gå att lossa med handen ganska smidigt, tänkte om jag kunde se om man fick ta i för att få bort den eller om den sitter alldeles för löst eller liknande?

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

A.Sörman
1 299 Inlägg
11 januari 2012
#160
Jimpstyle skrev:
okej, men jag tänkte mest om man bara kunde känna på något sätt om den är skruvad på, har läst att den ska gå att lossa med handen ganska smidigt, tänkte om jag kunde se om man fick ta i för att få bort den eller om den sitter alldeles för löst eller liknande?

Du kan känna på stången utan å lossa något ta tre fingrar runt då ska den gå lite trögt är den slut så går det jätte lätt.Hur långt har bilen gått? smile



Sök