Gotich: Volkswagen Passat [3B] Tyskstuk. bilder gvd meet!

detta är mitt projekt på min passat! små fix inför sommaren.
  • 38 Följare
  • 80 448 Visningar
  • Projektet avslutat 29 maj 2012
gotich BONKERS
5 mars 2012 · 519 Inlägg

Lowenhart skrev:
har en nära vän som har en golf iv med exakt samma färg som du som rullar här med, han kör på samma tema som du , låg  som fan haha

jasså vem är det då? tror mig ha sett en sådan faktiskt, som kikar på min bil varje gång vi möts ;D jag kikar så klart tillbaks tyskstuk freak som man är ;D

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
m-lowet
5 mars 2012 · 253 Inlägg

gotich skrev:
jasså tycker du hmm jag har alltid gillat klarglas på denna bilen:D men haft funderingar på att tona dom gula men vet inte vill ha dimljus oxå då ;D

Bara handla dimljus på ebay.de och kabelstam ljusvred och allt big_smile
fin bil BTW

                //Martin

Dalsland......Varför trängas?
Lowenhart fälg fantast
5 mars 2012 · 1 086 Inlägg

gotich skrev:

Lowenhart skrev:
har en nära vän som har en golf iv med exakt samma färg som du som rullar här med, han kör på samma tema som du , låg  som fan haha

jasså vem är det då? tror mig ha sett en sådan faktiskt, som kikar på min bil varje gång vi möts ;D jag kikar så klart tillbaks tyskstuk freak som man är ;D

APK__ heter han  här, haha ja vi är få här i komunen med det intresset

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
gotich BONKERS
6 mars 2012 · 519 Inlägg

m-lowet skrev:

gotich skrev:
jasså tycker du hmm jag har alltid gillat klarglas på denna bilen:D men haft funderingar på att tona dom gula men vet inte vill ha dimljus oxå då ;D

Bara handla dimljus på ebay.de och kabelstam ljusvred och allt big_smile
fin bil BTW

                //Martin

tack för tips dock aldrig för ståt mig på ebay:S  man får väl se de kanske går att lösa, nu blir de dock smoky look på lycktorna men blir ju snyggt med dimljus med.

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
gotich BONKERS
6 mars 2012 · 519 Inlägg

Lowenhart skrev:

gotich skrev:

Lowenhart skrev:
har en nära vän som har en golf iv med exakt samma färg som du som rullar här med, han kör på samma tema som du , låg  som fan haha

jasså vem är det då? tror mig ha sett en sådan faktiskt, som kikar på min bil varje gång vi möts ;D jag kikar så klart tillbaks tyskstuk freak som man är ;D

APK__ heter han  här, haha ja vi är få här i komunen med det intresset

jasså jo men han vet jag vem de ärbig_smile skall ni på några träffar i sommar då??

jag taggar bug run !!!!

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
gotich BONKERS
6 mars 2012 · 519 Inlägg

HJÄLP!! hur skall jag göra når jag skall lacka centrumet ? skall jag tejpa igen runt hålen eller?? skall jag vara skita i de och låta färgen  som skall va på centrumet komma lite där med? det e jobbit som fan att tejpa där :S

http://www.oijoij-hd.com/images/gBV4a.jpg

tacksam som f*n för svar ;D

Senast redigerat av gotich (6 mars 2012)

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
Lowenhart fälg fantast
6 mars 2012 · 1 086 Inlägg

gotich skrev:

Lowenhart skrev:

gotich skrev:

jasså vem är det då? tror mig ha sett en sådan faktiskt, som kikar på min bil varje gång vi möts ;D jag kikar så klart tillbaks tyskstuk freak som man är ;D

APK__ heter han  här, haha ja vi är få här i komunen med det intresset

jasså jo men han vet jag vem de ärbig_smile skall ni på några träffar i sommar då??

jag taggar bug run !!!!

bugrun är självklart, närmast är elmia, vi brukar åka på Rush racing:s träffarna i gislaved också

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
F-Tar
6 mars 2012 · 1 335 Inlägg

Måste bara fråga.. varför sätter du inte in sml som jag gjort? De är nästan så man måste ha de tongue Lite drygt å fixa på 3B men värt de om man e noga big_smile

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
gotich BONKERS
6 mars 2012 · 519 Inlägg

F-Tar skrev:
Måste bara fråga.. varför sätter du inte in sml som jag gjort? De är nästan så man måste ha de tongue Lite drygt å fixa på 3B men värt de om man e noga big_smile

sml? vad är de :S big_smile

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
gotich BONKERS
6 mars 2012 · 519 Inlägg

gotich skrev:

F-Tar skrev:
Måste bara fråga.. varför sätter du inte in sml som jag gjort? De är nästan så man måste ha de tongue Lite drygt å fixa på 3B men värt de om man e noga big_smile

sml? vad är de :S big_smile

aha du menar en sån som siter på din list? vad skulle de va bra för ?tongue

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
F-Tar
6 mars 2012 · 1 335 Inlägg

Sidomarkeringsljus tongue Den gula som syns på min visningsbild smile

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
F-Tar
6 mars 2012 · 1 335 Inlägg

gotich skrev:

gotich skrev:

F-Tar skrev:
Måste bara fråga.. varför sätter du inte in sml som jag gjort? De är nästan så man måste ha de tongue Lite drygt å fixa på 3B men värt de om man e noga big_smile

sml? vad är de :S big_smile

aha du menar en sån som siter på din list? vad skulle de va bra för ?tongue

Precis! Vad är de inte bra för? De blir snyggare + att de är få som har de wink Jag då, men vi lär aldrig nånsin köra förbi varandra endåså tongue

B5 #001
BMW 325 tds "E36" (1997)
BMW Alpina B5 "001" (2005)
F-Tar
6 mars 2012 · 1 335 Inlägg

Detta är inget jag hittat på utan passater i tyskland/usa tillverkas med dessa på. Inte på 3B fram då de sitter i blinkersen. Men på 3BG ser de ut så smile

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
gotich BONKERS
6 mars 2012 · 519 Inlägg

F-Tar skrev:

gotich skrev:

gotich skrev:

sml? vad är de :S big_smile

aha du menar en sån som siter på din list? vad skulle de va bra för ?tongue

Precis! Vad är de inte bra för? De blir snyggare + att de är få som har de wink Jag då, men vi lär aldrig nånsin köra förbi varandra endåså tongue

hehe mjoo kanske en annan gång ;D drog ju på min japan list som blev jävligt najs så tror jag har de så ;D

du vet inte hur man kopplar så man kan få sån usa look på blinkersarna? så de lyser lite hela tiden ;D tror de skulle kunna va fräckt ;D

säg aldrig aldrig ;D

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
F-Tar
6 mars 2012 · 1 335 Inlägg

gotich skrev:

F-Tar skrev:

gotich skrev:

aha du menar en sån som siter på din list? vad skulle de va bra för ?tongue

Precis! Vad är de inte bra för? De blir snyggare + att de är få som har de wink Jag då, men vi lär aldrig nånsin köra förbi varandra endåså tongue

hehe mjoo kanske en annan gång ;D drog ju på min japan list som blev jävligt najs så tror jag har de så ;D

du vet inte hur man kopplar så man kan få sån usa look på blinkersarna? så de lyser lite hela tiden ;D tror de skulle kunna va fräckt ;D

säg aldrig aldrig ;D

Okej, ja de kanske kommer då smile
Tro du inte de bli lite starkt ljus då? Skulle vart en liten glödare i kanske. Men annars äre väl inte mer än att dra en bygel från posljuslampans + till blinkerslampans +

Då har du ju konstans spänning under tiden vredet/bilen är på. Sen är de ju frågan om posljuset kommer att börja blinka då du drar på blinkersen också. Eller får du ta en separat matning kanske med en brytare.

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
F-Tar
6 mars 2012 · 1 335 Inlägg

Nä de går inte.. då kommer även bak lysa. Du får göra en separat matning till dem, de får inte påverka blinkerskretsen tongue

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
F-Tar
6 mars 2012 · 1 335 Inlägg

Nästan enklast.. av vad jag tror. Är ifall du borrar in en liten w5w sockel (För att få ner ljuset lite, blinkersen är ju på 21w) och sedan jordar i chassi sen tar + från vredet ner till båda lite snyggt smile De är lagligt att ha blinkers som sidomarkeringsljus men bara de inte påverkar blinkersfunktion. Sen köper du bara gula ledljus och petar in där big_smile

Så hade jag nog gjort smile

B5 #001
BMW 325 tds "E36" (1997)
BMW Alpina B5 "001" (2005)
gotich BONKERS
6 mars 2012 · 519 Inlägg

F-Tar skrev:
Nästan enklast.. av vad jag tror. Är ifall du borrar in en liten w5w sockel (För att få ner ljuset lite, blinkersen är ju på 21w) och sedan jordar i chassi sen tar + från vredet ner till båda lite snyggt smile De är lagligt att ha blinkers som sidomarkeringsljus men bara de inte påverkar blinkersfunktion. Sen köper du bara gula ledljus och petar in där big_smile

Så hade jag nog gjort smile

okej får fundera på de om jag har orken haha:lol:  du har nog rätt i att de blir för stark att använda blinkers lampan
men som du säger dra in en extra liten lampa:P skall knåpa lite på detta tror jag;D tror du att de är jobbigt att dra de till + på vredet ? eller e de bara där under kopan under ratten? el är inte min grej haha:cool:

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
F-Tar
6 mars 2012 · 1 335 Inlägg

Klart du har orken. Skicka blinkersen till mig å jag gör de gratis tongue Älskar pillergöra big_smile

De är inga prob, borra litet hål, tryck in w5w sockeln och jorda alldeles brevis i chassi på båda sidor. Dra upp 2 lablar, en för var lytka igenom torpedväggen och ner till pedalerna. Skarva ihop med vit/grå på vredet sen å klart!

Tycker lätt du ska göra de

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
F-Tar
6 mars 2012 · 1 335 Inlägg

Japp under kåpan vid ratten, jag har nyss gjort detta så smile

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang