Gotich: Volkswagen Passat [3B] Tyskstuk. bilder gvd meet!

detta är mitt projekt på min passat! små fix inför sommaren.
  • 38 Följare
  • 80 439 Visningar
  • Projektet avslutat 29 maj 2012
F-Tar
8 mars 2012 · 1 335 Inlägg

gotich skrev:
föresten har du xenonkonverterat din? är de jobbigt ? dyr? eller funkar de bra med xenonlook ?? om man mest vill ha utseende har redan jävla bra ljus som de är nu men lyser ju typ gult ;D

Ja, de gjorde ja på en gång efter ja köpte nya lyktor. Projektorlins e ju mening att ha xenon i.. än fast man inte får smile Fast polisen sa inte nåt då ja vart stoppad.. dom trodde de va original big_smile

Jag köpte ett asdåligt kit från kina först.. uscg, de var bara å kasta för de flimmrade nå jävulskt. Så köp inte billiga kit. Detta sitter inne i mitt lamphus just nu http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenon … shine.html Och kan säga att de är nog de enklast jag gjort på hela bilen, går att jämföra med att byta däck ungefär. Xenonlook går ju också, men jag föredrar äkta wink Gult gillar ja inte tongue

Jag satte in i helljuset med medans ja höll på big_smile http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenon … kit-1.html De gjorde en redig skillnad. Enda gången ja kört me halogen i halvljus på mina projektorlyktor va på besiktning, och då skämdes ja tongue haha

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
gotich BONKERS
8 mars 2012 · 519 Inlägg

F-Tar skrev:

gotich skrev:
föresten har du xenonkonverterat din? är de jobbigt ? dyr? eller funkar de bra med xenonlook ?? om man mest vill ha utseende har redan jävla bra ljus som de är nu men lyser ju typ gult ;D

Ja, de gjorde ja på en gång efter ja köpte nya lyktor. Projektorlins e ju mening att ha xenon i.. än fast man inte får smile Fast polisen sa inte nåt då ja vart stoppad.. dom trodde de va original big_smile

Jag köpte ett asdåligt kit från kina först.. uscg, de var bara å kasta för de flimmrade nå jävulskt. Så köp inte billiga kit. Detta sitter inne i mitt lamphus just nu http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenon … shine.html Och kan säga att de är nog de enklast jag gjort på hela bilen, går att jämföra med att byta däck ungefär. Xenonlook går ju också, men jag föredrar äkta wink Gult gillar ja inte tongue

Jag satte in i helljuset med medans ja höll på big_smile http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenon … kit-1.html De gjorde en redig skillnad. Enda gången ja kört me halogen i halvljus på mina projektorlyktor va på besiktning, och då skämdes ja tongue haha

okej jaja jag får fundera p de säkerligen värt mycket snyggare:D får man en instruktion hur man gör hehe osäker som fan wink skall dock fukosera på att få fälgarna färdiga först sen får jag se vad som görs under sommaren ;D vill ju inte bara skruva;D

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
F-Tar
8 mars 2012 · 1 335 Inlägg

gotich skrev:

F-Tar skrev:

gotich skrev:
föresten har du xenonkonverterat din? är de jobbigt ? dyr? eller funkar de bra med xenonlook ?? om man mest vill ha utseende har redan jävla bra ljus som de är nu men lyser ju typ gult ;D

Ja, de gjorde ja på en gång efter ja köpte nya lyktor. Projektorlins e ju mening att ha xenon i.. än fast man inte får smile Fast polisen sa inte nåt då ja vart stoppad.. dom trodde de va original big_smile

Jag köpte ett asdåligt kit från kina först.. uscg, de var bara å kasta för de flimmrade nå jävulskt. Så köp inte billiga kit. Detta sitter inne i mitt lamphus just nu http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenon … shine.html Och kan säga att de är nog de enklast jag gjort på hela bilen, går att jämföra med att byta däck ungefär. Xenonlook går ju också, men jag föredrar äkta wink Gult gillar ja inte tongue

Jag satte in i helljuset med medans ja höll på big_smile http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenon … kit-1.html De gjorde en redig skillnad. Enda gången ja kört me halogen i halvljus på mina projektorlyktor va på besiktning, och då skämdes ja tongue haha

okej jaja jag får fundera p de säkerligen värt mycket snyggare:D får man en instruktion hur man gör hehe osäker som fan wink skall dock fukosera på att få fälgarna färdiga först sen får jag se vad som görs under sommaren ;D vill ju inte bara skruva;D

Japp, lätt värt, utseendemässigt, den blir ju lite "modernare" tongue Jo du får med en instruktion som är mkt simpel.. de går inte att göra på så många sätt endåså smile Jo precis, se till å göra klart en sak innan nästa big_smile

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
Thomasnordin
8 mars 2012 · 13 Inlägg

gotich skrev:
föresten har du xenonkonverterat din? är de jobbigt ? dyr? eller funkar de bra med xenonlook ?? om man mest vill ha utseende har redan jävla bra ljus som de är nu men lyser ju typ gult ;D

Jag har exakt lika lyktor som dig.. prövade först med dyra Xenonlook, men de går inte alls att jämföras med riktigt xenon i halvljus.. rekommenderar att du köper Xenonkit direkt smile

F-Tar
8 mars 2012 · 1 335 Inlägg

Thomasnordin skrev:

gotich skrev:
föresten har du xenonkonverterat din? är de jobbigt ? dyr? eller funkar de bra med xenonlook ?? om man mest vill ha utseende har redan jävla bra ljus som de är nu men lyser ju typ gult ;D

Jag har exakt lika lyktor som dig.. prövade först med dyra Xenonlook, men de går inte alls att jämföras med riktigt xenon i halvljus.. rekommenderar att du köper Xenonkit direkt smile

Bra, nu peppa vi på lite big_smile

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
gotich BONKERS
8 mars 2012 · 519 Inlägg

F-Tar skrev:

Thomasnordin skrev:

gotich skrev:
föresten har du xenonkonverterat din? är de jobbigt ? dyr? eller funkar de bra med xenonlook ?? om man mest vill ha utseende har redan jävla bra ljus som de är nu men lyser ju typ gult ;D

Jag har exakt lika lyktor som dig.. prövade först med dyra Xenonlook, men de går inte alls att jämföras med riktigt xenon i halvljus.. rekommenderar att du köper Xenonkit direkt smile

Bra, nu peppa vi på lite big_smile

hehe de e gött gubbar ;D men nu e de ju nästan dags att ni tar och fixar lite med era vart är the germenstuk ;D

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
rickylicious Webbutvecklare
8 mars 2012 · 2 369 Inlägg

gotich skrev:

F-Tar skrev:

Thomasnordin skrev:

Jag har exakt lika lyktor som dig.. prövade först med dyra Xenonlook, men de går inte alls att jämföras med riktigt xenon i halvljus.. rekommenderar att du köper Xenonkit direkt smile

Bra, nu peppa vi på lite big_smile

hehe de e gött gubbar ;D men nu e de ju nästan dags att ni tar och fixar lite med era vart är the germenstuk ;D

Kunde inte sagt det bättre själv wink Det är ett himla snack om att blinkers ska lysa, men har dom själva sett hur höga deras bilar är? wink

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
F-Tar
8 mars 2012 · 1 335 Inlägg

rickylicious skrev:

gotich skrev:

F-Tar skrev:

Bra, nu peppa vi på lite big_smile

hehe de e gött gubbar ;D men nu e de ju nästan dags att ni tar och fixar lite med era vart är the germenstuk ;D

Kunde inte sagt det bättre själv wink Det är ett himla snack om att blinkers ska lysa, men har dom själva sett hur höga deras bilar är? wink

Haha fan man gör ju inget annat än fixar me grejer tongue Är alltid nåt som kommer på posten wink En sak som jag inte kommer göra är sänka.. ja ska höja big_smile Nu då alla redan sagt att den är skyhög så varför inte tongue haha.

Hade ja vetat allt ja skulle göra med min sen ja köpte han, hade ja också gjort en projekt-tråd smile Men de va innan ja ens fixade en användare på garaget sad

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
Thomasnordin
8 mars 2012 · 13 Inlägg

rickylicious skrev:

gotich skrev:

F-Tar skrev:

Bra, nu peppa vi på lite big_smile

hehe de e gött gubbar ;D men nu e de ju nästan dags att ni tar och fixar lite med era vart är the germenstuk ;D

Kunde inte sagt det bättre själv wink Det är ett himla snack om att blinkers ska lysa, men har dom själva sett hur höga deras bilar är? wink

Har snackat ett dugg om nå blinkers som ska lysa tongue och kan tyvärr inte sänka min igenom att ja behöver den till jobbet och jobbar man i skogen så är det svårt att ta sig fram med en 2 cm hög bil wink

Thomasnordin
8 mars 2012 · 13 Inlägg

gotich skrev:

F-Tar skrev:

Thomasnordin skrev:

Jag har exakt lika lyktor som dig.. prövade först med dyra Xenonlook, men de går inte alls att jämföras med riktigt xenon i halvljus.. rekommenderar att du köper Xenonkit direkt smile

Bra, nu peppa vi på lite big_smile

hehe de e gött gubbar ;D men nu e de ju nästan dags att ni tar och fixar lite med era vart är the germenstuk ;D

Inväntar sommaren igenom att ja inte har nått garage wink

rickylicious Webbutvecklare
8 mars 2012 · 2 369 Inlägg

Thomasnordin skrev:

rickylicious skrev:

gotich skrev:

hehe de e gött gubbar ;D men nu e de ju nästan dags att ni tar och fixar lite med era vart är the germenstuk ;D

Kunde inte sagt det bättre själv wink Det är ett himla snack om att blinkers ska lysa, men har dom själva sett hur höga deras bilar är? wink

Har snackat ett dugg om nå blinkers som ska lysa tongue och kan tyvärr inte sänka min igenom att ja behöver den till jobbet och jobbar man i skogen så är det svårt att ta sig fram med en 2 cm hög bil wink

Ett ord till dig kamrat: luftfjädring wink

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Thomasnordin
8 mars 2012 · 13 Inlägg

rickylicious skrev:

Thomasnordin skrev:

rickylicious skrev:

Kunde inte sagt det bättre själv wink Det är ett himla snack om att blinkers ska lysa, men har dom själva sett hur höga deras bilar är? wink

Har snackat ett dugg om nå blinkers som ska lysa tongue och kan tyvärr inte sänka min igenom att ja behöver den till jobbet och jobbar man i skogen så är det svårt att ta sig fram med en 2 cm hög bil wink

Ett ord till dig kamrat: luftfjädring wink

Finansierar du det så wink

gotich BONKERS
8 mars 2012 · 519 Inlägg

rickylicious skrev:

Thomasnordin skrev:

rickylicious skrev:

Kunde inte sagt det bättre själv wink Det är ett himla snack om att blinkers ska lysa, men har dom själva sett hur höga deras bilar är? wink

Har snackat ett dugg om nå blinkers som ska lysa tongue och kan tyvärr inte sänka min igenom att ja behöver den till jobbet och jobbar man i skogen så är det svårt att ta sig fram med en 2 cm hög bil wink

Ett ord till dig kamrat: luftfjädring wink

haha luft är fusk;D och väldigt dyrt:)


btw någon som vet om det finns nån slags skrap plåt som man sätter för att skydda tråget??

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
F-Tar
8 mars 2012 · 1 335 Inlägg

gotich skrev:

rickylicious skrev:

Thomasnordin skrev:

Har snackat ett dugg om nå blinkers som ska lysa tongue och kan tyvärr inte sänka min igenom att ja behöver den till jobbet och jobbar man i skogen så är det svårt att ta sig fram med en 2 cm hög bil wink

Ett ord till dig kamrat: luftfjädring wink

haha luft är fusk;D och väldigt dyrt:)


btw någon som vet om det finns nån slags skrap plåt som man sätter för att skydda tråget??

Göra en egen? tongue

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
gotich BONKERS
12 mars 2012 · 519 Inlägg

skall fundera på de ;D kika om man hittar någon som gjort en ;D

idag åkte jag till lackeraren för så att jag kan få min färg nån gång och han skulle fixa de i veckan ;D så nu sitter jag helt spänd och väntar smile

imorgon skall jag montera mina lyktor och den emblem fria grillen, längtar så tills allt är färdigt big_smile

någon som har tipps vad för fräckt man kan göra med motorkåpan? tänkte mig att klä den i mitt tyg men de blir lite väl brandfarligt, men man kanske kan klä in de och sedan klar lacka ett par lager ?

det var allt för idag imorgon kommer de bilder på hur de blev med lyktor:D

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
whoiswho
12 mars 2012 · 445 Inlägg

Tror inte att du ska klä motorkåpan heller, känns inte helt säkert haha:D
Vore ju lite tufft att måla i något slags kamouflage stuck, typ vitt,grått och blått. Med andra ord det kommer att sticka ut:D

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
gotich BONKERS
12 mars 2012 · 519 Inlägg

whoiswho skrev:
Tror inte att du ska klä motorkåpan heller, känns inte helt säkert haha:D
Vore ju lite tufft att måla i något slags kamouflage stuck, typ vitt,grått och blått. Med andra ord det kommer att sticka ut:D

mjoo får hitta något läckert ;D kansk ekan köra på samma som fälgarana om de blir över ;/ skall knåpa lite på de ;D

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
gotich BONKERS
13 mars 2012 · 519 Inlägg

idag tog jag tag i att få på mina lyktor och emblenlösa grillen ;D

stod i solen och stekte som fan, bästa dagen att byta helt klart big_smile

här har vi resultatet..

ni får dock ta hänsyn till att den är smutsig på bilderna skulle ha tvättat men när jag kom till själv tvätten så var kort automaten trasig och jag hade inga sedlar på mig så tar de imorgon lol

https://www1.garaget.org/gallery/images/97/96771/96771-11d818556e7f67da8d7b8d3523666580.jpg
tomt blev de hmm

https://www1.garaget.org/gallery/images/97/96771/96771-3c1d93a64ae2e5efd6c69cad8e45ec6e.jpg
för jävla fint detta tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/97/96771/96771-abd6149e43f77471e04a8ebb77b34385.jpg
färdig:D (lycklig)

sedan kom jag hem och hittade ett lite skrynkligt kuvert från IHATESTICKERS och fyvätt var det lite skrynkliga stickers låg där i hmm hoppas på att dom blir bra när man klistrar dom:D

de är dock bara tre av dessa som är därifrån men samlade resten jag hade hemma oxå big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/97/96771/96771-8251ba65546c07a45a13a73d0cc03286.jpg
det är dom två vita som man inte riktigt ser vad det är och den rosa I <3 haters stickersen som kom idag big_smile

det här får av runda denna dagen:P

fortsett tipsa på vad mer roligt man kan hitta på ;D

ps: är det dyrt att klä om säten ?

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
F-Tar
13 mars 2012 · 1 335 Inlägg

Fint de där.. sommarklädseln smile Ser bra ut. Fälg nästa då! Tätt efter de.. posljus i blinkers ;)Fräna klibbor också!  Känner mig rätt duktig med, pärlan min står ute på uppfarten och bara glänser, älskar nytvättad bil big_smile

B5 #001
BMW Alpina B5 "001" (2005)
BMW 325 tds "E36" (1997)
gotich BONKERS
13 mars 2012 · 519 Inlägg

F-Tar skrev:
Fint de där.. sommarklädseln smile Ser bra ut. Fälg nästa då! Tätt efter de.. posljus i blinkers ;)Fräna klibbor också!  Känner mig rätt duktig med, pärlan min står ute på uppfarten och bara glänser, älskar nytvättad bil big_smile

yess gött som fan när sommarklädseln börjar ta sig så ja nu blir de prio på fälgar big_smile kommer bli så jävla bra:)
imorgon blir de slipaslipaslipa:P sedan förhoppningsvis lack i helgen ;D

Seat Leon ST FR "Tsi150" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang