2273
Sök

"The Rising" - RisEtrade.se - Carkings & Wendes bygger BMW inför Elmia 2012

1 432 Inlägg
11 november 2011
Mitten, sätta dem på sidorna så ser de så sjukt små ut, jag byggde ett 3" system tillsammans med en annan kille på polarens 740, och då avslutade vi det systemet med ett 4" runt rör och det såg fortfarande knappt större ut än orginal, och det är utan några större kjolar på bilen. Så jag skulle satsa på att montera dem i mitten så att ni får en märkbar storlek på slutrören. annars så tror jag de kommer se pluttig ut, en kompis hade likadant slutrör på sin golf mk4 och det såg "lämpligt" ut i storlek på den, så jag har svårt å tro att de kommer fylla ut nå vettigt på en E32'a

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

181 Inlägg
11 november 2011
ska du ha dom i mitten så välj en annan typ av slutrör, för ja tyckte inte dom där passade där, dom ska sitta på sidorna, hade hellre sett 2 större i mitten, eller kanske ett tok-stort, än 4st som ser små ut, men hur du än väljer att göra, kommer du säkert få de att se schysst ut, med tanke på resultatet med 5an wink

757 Inlägg
11 november 2011
eller så slopar man hela plastkittet och bygger lite VIP stuk på den istället tongue

1 432 Inlägg
11 november 2011
ryms rören på höjden istället för bredden i mittendelen?

438 Inlägg
11 november 2011
Solklart ska du ha mittenplacering, lite annorlunda! Ser lite Pagani Zonda aktigt smile

Spana in min projekttråd;
BMW 740i e38 1995

234 Inlägg
11 november 2011
Ja precis lite zonda stuk då smile Kanske 4st runda i mitten som det är på zonda skulle vara fräckare

Mvh// Mattias

Burn rubber! not your soul..
538 Inlägg
11 november 2011
Stoppa dom i mitten, kapa bort dom där fula ribborna längst ner på hålen på sidorna å bygga diffusor där, hade nog blivit snyggt å sett riktigt rejsigt ut smile

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
11 november 2011
_aero skrev:
Stoppa dom i mitten, kapa bort dom där fula ribborna längst ner på hålen på sidorna å bygga diffusor där, hade nog blivit snyggt å sett riktigt rejsigt ut smile

Håller med!

Pain is temporary, Glory last forever.

VO i Team Carkings Garage
146 Inlägg
11 november 2011
vi har en annan lösning också som inte kom med på bild. men kapa ska vi göra ändå så det är bara frågan om hur mycket Mr C vill svetsa o böja rör smile

www.Risetrade.se www.Carkings.se www.clausautoparts.se www.xyz-racing.com
Racing! Because football, baseball, bowling, and golf only require ONE BALL

Team Carkings
2 300 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
SpeedOfLight skrev:
Mitten, sätta dem på sidorna så ser de så sjukt små ut, jag byggde ett 3" system tillsammans med en annan kille på polarens 740, och då avslutade vi det systemet med ett 4" runt rör och det såg fortfarande knappt större ut än orginal, och det är utan några större kjolar på bilen. Så jag skulle satsa på att montera dem i mitten så att ni får en märkbar storlek på slutrören. annars så tror jag de kommer se pluttig ut, en kompis hade likadant slutrör på sin golf mk4 och det såg "lämpligt" ut i storlek på den, så jag har svårt å tro att de kommer fylla ut nå vettigt på en E32'a

Tycker det ser förvånansvärt bra ut när vi placerar dem på sidorna men vi har eventuellt en ny idé som avslöjas senare. Utblåsen ser betydligt maffigare ut i verkligheten än på bild.
Det pekar mot ett mellanting av sidorna & mitten om jag säger så smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
nameless skrev:
ska du ha dom i mitten så välj en annan typ av slutrör, för ja tyckte inte dom där passade där, dom ska sitta på sidorna, hade hellre sett 2 större i mitten, eller kanske ett tok-stort, än 4st som ser små ut, men hur du än väljer att göra, kommer du säkert få de att se schysst ut, med tanke på resultatet med 5an wink

Värmande ord, tack smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
SpeedOfLight skrev:
ryms rören på höjden istället för bredden i mittendelen?

Nix.

Team Carkings
2 300 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
Louca & Kooza: Pagani är en av mina egna absolut toppfavoriter inom bilvärlden men tror inte på det stuket på denna stora bilen. Eftersom bilen är lång som få så tror jag att vi blir tvingade att försöka ge en illusion av att den blir bredare genom slutrören. Det e min teori på saken smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
_aero skrev:

Tanken har slagit oss & det blir något i liknande stil. Diffuser är givet wink

234 Inlägg
11 november 2011
CarbonLoader skrev:
Louca & Kooza: Pagani är en av mina egna absolut toppfavoriter inom bilvärlden men tror inte på det stuket på denna stora bilen. Eftersom bilen är lång som få så tror jag att vi blir tvingade att försöka ge en illusion av att den blir bredare genom slutrören. Det e min teori på saken smile

Mm det är sant, det där med diffusor hade nog kunnat spela in rätt bra med linjerna och fått den att se bredare ut. Eller iaf korta av bakkjolen på höjden så att den ger ett intryck att vara lägre och bredare smile. Hur ni än gör så tror jag att det kommer bli jäkligt bra, ser fram emot att se slutresultatet på Elmia smile

Mvh// Mattias

Team Carkings
2 300 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
Kooza skrev:
CarbonLoader skrev:

Mm det är sant, det där med diffusor hade nog kunnat spela in rätt bra med linjerna och fått den att se bredare ut. Eller iaf korta av bakkjolen på höjden så att den ger ett intryck att vara lägre och bredare smile. Hur ni än gör så tror jag att det kommer bli jäkligt bra, ser fram emot att se slutresultatet på Elmia smile

Tack för stödet & ser fram emot att träffa alla trådföljare på Elmia big_smile

Team Carkings
2 300 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
UPDATE 11 NOV!

Specialbeställda mattor har nu kommit smile

http://www.gatbilar.se/galleries/248/3/4ebd922e1a25f.jpg
Broderad RisEtrade logga smile

http://www.gatbilar.se/galleries/755/3/4ebd9234c04a2.jpg
NAJS!

http://www.gatbilar.se/galleries/168/3/4ebd92431e920.jpg
Bakmattor.

http://www.gatbilar.se/galleries/494/3/4ebd925d46e0c.jpg
THE LOGO! THE COMPANY!

http://www.gatbilar.se/galleries/446/3/4ebd926371357.jpg
Close-up

Imorgon ska jag röja undan lite i garaget & flytta in lite material & delar som kommer att behövas.

Varför är norrmän glada när det är fredag....för det snart är Måndag igen wink

1 432 Inlägg
12 november 2011
CarbonLoader skrev:

I'll be there...

75 Inlägg
12 november 2011
SpeedOfLight skrev:
CarbonLoader skrev:

I'll be there...

förhoppningsvis så kan jag komma smile

2 788 Inlägg
12 november 2011
Häftiga mattor! Inte funderat på att sätta utblåsen mot sidorna fast vrida dem som de sitter på mitten för att fylla ut lite bättre på höjden? smile

Sök